Argyle skrev:
Ja, det var ju ett konstruktivt inlägg till en lirare som bara vill ha lite hjälp.
Hihi, skaffa ett liv!
Kettwett:
Eftersom knarren är i stort sett ny så _bör_ ventilerna stå rätt men man vet aldrig så jag håller med den som föreslog snävt ventilspel. Kolla gärna det, om inte annat så för att det blir dyra skador om du kör med för snävt spel. Jag tror dock inte att det är det som är felet.
Om nu för små munstycken är ett känt problem så ska du nog ta en titt på det. Iofs borde en anings mer choke hjälpa i så fall.
Jag tror, precis som långgubben, att det är en teknikfråga. Det _är_ verkligen viktigt med rätt teknik när man ska kicka igång en stånka. Gör man rätt så är det plättlätt och gör man fel så blir man bara svettig och börjar få säljtankar.
Tyvärr är det rätt svårt att beskriva rätta tekniken, som dessutom antagligen kan variera mellan olika hojar men jag kan tala om mina erfarenheter:
Jag hade en KLR650 och började med att kicka som en jävla galen bastard och den gick aldrig igång på kicken, kall eller varm, hopplös. Av en händelse när jag tröttnade så trampade jag runt kicken lite löst från halvläge och neråt och då hoppade minsann fanstyget igång på stört. Vem kunde ana det? Det visade sig alltså att på just den knarren skulle man man bara trampa lite lojt från halvvägs ner (med kolven just före komp), då gick den alltid, kall som varm och man behövde inte ta i särskilt hårt heller.
OBS:
Nu menar jag inte att just detta är rätt teknik på just din knarr men jag menar att du måste hitta vad som är rätt teknik, sen kommer det att gå jättesmidigt (hoppas jag
)