Svårt att byta avgassystem på Honda cbr 125?

FeJ

Längtar tills mellankort
Gick med
3 Sep 2005
Ort
Bromölla
Hoj
Harley Heritage
konstigt nog har jag aldrig blivit inkallad eller tagen för nånting av polsin bara olika vaktbolag. :arsele
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Slipbert skrev:
2106982 konstigt nog har jag aldrig blivit inkallad eller tagen för nånting av polsin bara olika vaktbolag. :arsele
Bara så ni vet, tror att... Kommer inte ihåg vad hans nick var som trimmade sin cbr men han använde väl en "orginal" 150cc? Köpt på addemoto om jag inte missminner mig. Det finns värre cylindrar, sådana som redan är portade och högkomprimerande topplock och allt vad det är. Med alla de grejerna ska det gå att komma upp i runt 18-19 hk.
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Slipbert skrev:
2107639 han impoterad själv från thailand allting.
Jaha, men det var väl fortfarande en "orginal" 150 cc. Alttså inte orginalcylindern utan en orginal liknande. Det finns värre saker.
 
Last edited:

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Ort
Eskilstuna/Åre
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
Lundgren skrev:
2107918 Jaha, men det var väl fortfarande en "orginal" 1500 cc. Alttså inte orginalcylindern utan en orginal liknande. Det finns värre saker.


Än 1500cc på en cbr. Nja, det har jag svårt att tro. :tungan
 

Tzr91

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2004
Ort
Gävle
Hoj
Yamaha Tzr 91 -Såld Suzuki RG 92F -Såld Cagiva Mito -00 -Såld Aprilia RS -02 -Till Salu
Det systemet han kollar på kostar 3000kr och ligger ute på ebay.com
 

jiim

SST600 #55
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Lund
Hoj
2x CBR600RR
ska bara klara upp detta lite :hihi
står 124cc på MOTORN (inte cylindern)
Motorn är precis den samma som orginal, cylindern, ventilerna å kamaxlen är bytt. samms slaglängd, större diameter på kolven.
cylindern är 150cc, samma som sitter på en cbr150r fast omslipad nere i thailand för att ventilerna ska passa osv.
effektökningen gick från 9.8-13.6 på bakhjulet, vilket blir om man räknar om det till hästkrafter på veven, 15hk.
40% ökning och 35% ökning på vridet
en cbr 125r kan knappast komma upp i 18-19 hk då det motsvarar nästan 100% ökning.... Orimligt
min toppar 140 enligt mätaren, jag och FeJ (när han hade sin hoj) låg alldeles precis jämsides
effektsystemet gav nästan 2 hästar på mellanregistret... på toppen var det typ 1 häst.

tror jag svarat å alla frågor nu?:tummenupp
 

_Nille_

Eh? :F
Gick med
16 Mar 2006
Ort
Nora
Hoj
KTM Duke II
Gondala skrev:
2343593 ska bara klara upp detta lite :hihi
står 124cc på MOTORN (inte cylindern)
Motorn är precis den samma som orginal, cylindern, ventilerna å kamaxlen är bytt. samms slaglängd, större diameter på kolven.
cylindern är 150cc, samma som sitter på en cbr150r fast omslipad nere i thailand för att ventilerna ska passa osv.
effektökningen gick från 9.8-13.6 på bakhjulet, vilket blir om man räknar om det till hästkrafter på veven, 15hk.
40% ökning och 35% ökning på vridet
en cbr 125r kan knappast komma upp i 18-19 hk då det motsvarar nästan 100% ökning.... Orimligt
min toppar 140 enligt mätaren, jag och FeJ (när han hade sin hoj) låg alldeles precis jämsides
effektsystemet gav nästan 2 hästar på mellanregistret... på toppen var det typ 1 häst.

tror jag svarat å alla frågor nu?:tummenupp

Med rätt portning, förgasar inställning osv borde väll inte 18-20 hk vara svårt? då man får ut ca 40 hk ur en 250F cross?
 

jiim

SST600 #55
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Lund
Hoj
2x CBR600RR
_Nille_ skrev:
2343676 Med rätt portning, förgasar inställning osv borde väll inte 18-20 hk vara svårt? då man får ut ca 40 hk ur en 250F cross?

inte me 150cc å ohc
jag har perfekt förgasar inställning(har fri tillgång till bänkning) och fått hjälp av ett proffs med portningen.
med dohc skulle man kunna få ut ett par till hk, max...
 

_Nille_

Eh? :F
Gick med
16 Mar 2006
Ort
Nora
Hoj
KTM Duke II
Gondala skrev:
2343706 inte me 150cc å ohc
jag har perfekt förgasar inställning(har fri tillgång till bänkning) och fått hjälp av ett proffs med portningen.
med dohc skulle man kunna få ut ett par till hk, max...


Tkr forfarande det låter konstigt.. men men..
 

Sundin

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2006
Ort
Långt borta
Hoj
Ingen
Gondala skrev:
2343706 inte me 150cc å ohc
jag har perfekt förgasar inställning(har fri tillgång till bänkning) och fått hjälp av ett proffs med portningen.
med dohc skulle man kunna få ut ett par till hk, max...


Så du har alltså portat toppen?
 

jiim

SST600 #55
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Lund
Hoj
2x CBR600RR
Sundin skrev:
2344051 Så du har alltså portat toppen?
japp! var en i fridafors som portade (och slipade även lite kanter som var vassa) åt mig, själv bor jag i bromölla. det är 7 mil dit så först körde jag dit å lämna den å nästa dag körde jag å hämta den :p
 
Nyheter
Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Aprilia Tuono 457

Aprilia har presenterat nya...

CFMOTO 800MT-X

CFMOTO har presenterat 800M...

Stora Motorcykelkatalogen 2025

Nu går vi in i slutfasen gä...

Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Top