Bara så ni vet, tror att... Kommer inte ihåg vad hans nick var som trimmade sin cbr men han använde väl en "orginal" 150cc? Köpt på addemoto om jag inte missminner mig. Det finns värre cylindrar, sådana som redan är portade och högkomprimerande topplock och allt vad det är. Med alla de grejerna ska det gå att komma upp i runt 18-19 hk.Slipbert skrev:2106982konstigt nog har jag aldrig blivit inkallad eller tagen för nånting av polsin bara olika vaktbolag.
Jaha, men det var väl fortfarande en "orginal" 150 cc. Alttså inte orginalcylindern utan en orginal liknande. Det finns värre saker.Slipbert skrev:2107639han impoterad själv från thailand allting.
Lundgren skrev:2107918Jaha, men det var väl fortfarande en "orginal" 1500 cc. Alttså inte orginalcylindern utan en orginal liknande. Det finns värre saker.
Jaja nu dåBärgren skrev:2108466Än 1500cc på en cbr. Nja, det har jag svårt att tro.
Gondala skrev:2343593ska bara klara upp detta lite
står 124cc på MOTORN (inte cylindern)
Motorn är precis den samma som orginal, cylindern, ventilerna å kamaxlen är bytt. samms slaglängd, större diameter på kolven.
cylindern är 150cc, samma som sitter på en cbr150r fast omslipad nere i thailand för att ventilerna ska passa osv.
effektökningen gick från 9.8-13.6 på bakhjulet, vilket blir om man räknar om det till hästkrafter på veven, 15hk.
40% ökning och 35% ökning på vridet
en cbr 125r kan knappast komma upp i 18-19 hk då det motsvarar nästan 100% ökning.... Orimligt
min toppar 140 enligt mätaren, jag och FeJ (när han hade sin hoj) låg alldeles precis jämsides
effektsystemet gav nästan 2 hästar på mellanregistret... på toppen var det typ 1 häst.
tror jag svarat å alla frågor nu?
_Nille_ skrev:2343676Med rätt portning, förgasar inställning osv borde väll inte 18-20 hk vara svårt? då man får ut ca 40 hk ur en 250F cross?
Gondala skrev:2343706inte me 150cc å ohc
jag har perfekt förgasar inställning(har fri tillgång till bänkning) och fått hjälp av ett proffs med portningen.
med dohc skulle man kunna få ut ett par till hk, max...
Gondala skrev:2343706inte me 150cc å ohc
jag har perfekt förgasar inställning(har fri tillgång till bänkning) och fått hjälp av ett proffs med portningen.
med dohc skulle man kunna få ut ett par till hk, max...
japp! var en i fridafors som portade (och slipade även lite kanter som var vassa) åt mig, själv bor jag i bromölla. det är 7 mil dit så först körde jag dit å lämna den å nästa dag körde jag å hämta denSundin skrev:2344051Så du har alltså portat toppen?
det borde gå att bygga ett 1500 kit till en cbr 1000, bara man villBärgren skrev:2108466Än 1500cc på en cbr. Nja, det har jag svårt att tro.
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |
|