Svårt att hålla vita stövlar rena?

Migael

Hojlös
Gick med
11 Sep 2004
Hoj
Inte förrens nästa säsong...
Ni som har haft/har vita stövlar(syftar på vita alpinestars-stövlar), har det varit svårt att hålla dom rena? Har dom typ blivit skitna efter första turen och sen har dom bara blivit smutsigare och smutsigare eller? Jag hade tänkt att använda ett par tech 6 eller 8 för gatbruk. Kanske inte så jätteskoj att punga ut fyra lappar för ett par stövlar som blir sketna efter en dag :tungan! Aja vad säger ni, är jag helt :kocko eller :gnissla ?

Rocky

Kenta Kofot
Gick med
30 Mar 2005
Hoj
V-Rod
Ktm'arn skrev:
Aja vad säger ni,

En bekant till mig (observera bekant) har ett par stövlar av vit modell och han sprutade sina stövlar med ett lackförseglingmedel,detta fungerade klockrent.
Nu går rengöringprocessen i ett nafs och smutsen lägger sig bara på den behandlade ytan. :rolleyes:

Migael

Hojlös
Gick med
11 Sep 2004
Hoj
snabbåka skrev:
En bekant till mig (observera bekant) har ett par stövlar av vit modell och han sprutade sina stövlar med ett lackförseglingmedel,detta fungerade klockrent.
Nu går rengöringprocessen i ett nafs och smutsen lägger sig bara på den behandlade ytan. :rolleyes:
:crash :3freak....

Lackförseglingsmedel? Lack är ett förseglingsmedel, så du menar att man ska försegla ett förseglande medel med ett förseglingsmedel?
Näää du! Gör om, gör rätt :brinnerup !

CR500AF

slanga sjef
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
Ktm prestige snart solgt Yamaha R6 solgt Cr500AF Aprillia SR 50 Ditech solgt
Ktm'arn skrev:

Lackförseglingsmedel? Lack är ett förseglingsmedel, så du menar att man ska försegla ett förseglande medel med ett förseglingsmedel?

Nisse klart det finns brukes på biler søka på lakk forsegling på ex google

mvh lars

IO

IBF, Ilari Bjuvander Foto - ilari.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Ducati 999 Race -05, WLC 1942, Yamaha XS-750 -77
Eller så köper du ett par svarta :tummenupp

Bifogat

• stovel.JPG
    stovel.JPG
    28.1 KB · Visningar: 120

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Ktm'arn skrev:
Ni som har haft/har vita stövlar(syftar på vita alpinestars-stövlar), har det varit svårt att hålla dom rena? Har dom typ blivit skitna efter första turen och sen har dom bara blivit smutsigare och smutsigare eller? Jag hade tänkt att använda ett par tech 6 eller 8 för gatbruk. Kanske inte så jätteskoj att punga ut fyra lappar för ett par stövlar som blir sketna efter en dag :tungan! Aja vad säger ni, är jag helt :kocko eller :gnissla ?

Eller så skiter du i att vara en jäkla posör! :D

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Ktm'arn skrev:

Nu är det nån som är ute och cyklar. Klart man förseglar tex en kaross med lack men du förseglar även lacken med "lackförsegling" för att undvika en massa yttre påverkande saker som tex solljus, saltpåverkan, regn mm.

Med ett par vita stövlar skulle nån form av "lackförsegling" vara på sin plats. Har du ägt ett par vita skor så vet du vad du har att vänta dig :död

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Dee_cati skrev:
Med ett par vita stövlar skulle nån form av "lackförsegling" vara på sin plats.
Låter inte som det lämpligaste att smörja in skinnet med.

yates

Rackabajk Mc
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
CBR1000RR CBR929RR Fighter
Asa dig hit så ska du få en skvätt SilverSeal o smörja på stövlarna. Ska nog sluta polera bilar o gå över till stövlar :D

Rocky

Kenta Kofot
Gick med
30 Mar 2005
Hoj
V-Rod
Ktm'arn skrev:
:crash :3freak....Lackförseglingsmedel? Lack är ett förseglingsmedel, så du menar att man ska försegla ett förseglande medel med ett förseglingsmedel?

Gör om gör rätt , befäl Asplund är på bra humör idag och upplyser min bäste herre att studera ämnet lackförsegling och sedan återkomma ;) .

Migael

Hojlös
Gick med
11 Sep 2004
Hoj
motardnisse skrev:
Eller så skiter du i att vara en jäkla posör! :D

Enda anledningen till att man kör motard är ju för att posa, och om jag nu skulle skita i att vara en posÖr så skulle liksom hela min motard-ideologi falla ihop :4skrika ! Så ikke sa Kalle!

:hihi

---

Och vad lallar ni om? Man förseglar ju vanlig färg med lack, eller så kan man ju bara använda lack. Hur som helst så finns det väl ingen mening att redan försegla ett förseglande medel som man redan har förseglat färgen med? :va

Last edited:

Migael

Hojlös
Gick med
11 Sep 2004
Hoj
Aja svara oseriöst och döda min glädje med dizza vita stövlar och vara posör, gör det ni bara :4skrika !!!

:argpådato :hihi

Rocky

Kenta Kofot
Gick med
30 Mar 2005
Hoj
V-Rod
Ktm'arn skrev:
Och vad lallar ni om? Man förseglar ju vanlig färg med lack, eller så kan man ju bara använda lack. Hur som helst så finns det väl ingen mening att redan försegla ett förseglande medel som man redan har förseglat färgen med? :va

Undra vem som lallar :rolleyes: !
Tydligt nog?

Bifogat

• 629070_b.jpg
    629070_b.jpg
    4.8 KB · Visningar: 139

Mergen

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2005
Hoj
ch racing 125
Ktm'arn skrev:
Aja svara oseriöst och döda min glädje med dizza vita stövlar och vara posör, gör det ni bara :4skrika !!!

:argpådato :hihi

Korean :) alltså att köpa vita stövlar är bra,, gör bara såhär,, tag 2 tändstickor och sedan tänd elf på stövlarna:) så skall du sedan få se att ett par svarta stövlar inte blir vita även om man tvättar dem oavsätt pris :huvet :pannkyss gött att du började på skolan :D :banana :fyllisar

Migael

Hojlös
Gick med
11 Sep 2004
Hoj
Mergen skrev:
Korean :) alltså att köpa vita stövlar är bra,, gör bara såhär,, tag 2 tändstickor och sedan tänd elf på stövlarna:) så skall du sedan få se att ett par svarta stövlar inte blir vita även om man tvättar dem oavsätt pris :huvet :pannkyss gött att du började på skolan :D :banana :fyllisar

Eeeeh? Vem är du och hur mycket har du rökt egentligen :crash ?

Last edited:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Busaberg skrev:
Låter inte som det lämpligaste att smörja in skinnet med.

Absolut icke, men ett medel som givetvis skyddar stövelns yttre är på så sin plats. Det var det jag menade med "lackförsegling" och inte en vanlig hårdvax-lösning eller dylikt :D

Mergen

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2005
Hoj
ch racing 125
Ktm'arn skrev:
Eeeeh? Vem är du och hur mycket har du rökt egentligen :crash ?

nää men seriöst,, jag hade ett par vita stövlar när jag körde cross ett tag och det var väl inte så svårt att hålla rent om man bara lägger ner lite tid med skrubben om de blir smutsiga :) förrästen, jag heter Niklas och är Mergens bror :)

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln