Svårt att hitta munstycken

Persson

O-('-'Q)
Gick med
19 Aug 2006
Hoj
Hojlös
Har svårt att hitta munstycken till min Dell'Orto PHBH 28mm. Mina lokala butiker hade inte alls/fel storlekar (leveranstid minst 14 dagar), andra närliggande butiker verkar inte heller ha.

Var hittar ni era?

Robe

Två fötter på jorden, ett hjul i marken!
Gick med
5 Sep 2005
Hoj
450 EXC, Monkey K1
Samma beteckning på din förgasare som original förgasaren på CRM. Jag hittade inte heller munstycken till min. De är rätt stora eller hur? Men jag tror att "Prulle" hittade till sin.
Jag löste problemet genom att köpa en ny förgasare på VRM. Var inga som helst problem att kränga på en 30 mm Mikuni fögge. Passade rakt av i princip.

Lycka till!

Edit: Var nog inte prulle jag täntke på, det var en annan kille här på SH som hade en svart CRM. Kommer fan inte ihåg vad han hette :huvet

Last edited:

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Samma beteckning på din förgasare som original förgasaren på CRM. Jag hittade inte heller munstycken till min. De är rätt stora eller hur? Men jag tror att "Prulle" hittade till sin.
Jag löste problemet genom att köpa en ny förgasare på VRM. Var inga som helst problem att kränga på en 30 mm Mikuni fögge. Passade rakt av i princip.

Lycka till!

Edit: Var nog inte prulle jag täntke på, det var en annan kille här på SH som hade en svart CRM. Kommer fan inte ihåg vad han hette :huvet

Lundgren?

Har svårt att hitta munstycken till min Dell'Orto PHBH 28mm. Mina lokala butiker hade inte alls/fel storlekar (leveranstid minst 14 dagar), andra närliggande butiker verkar inte heller ha.

Var hittar ni era?

Haru prövat addemoto.se dock måste man beställa

Last edited:

Robe

Två fötter på jorden, ett hjul i marken!
Gick med
5 Sep 2005
Hoj
450 EXC, Monkey K1
Nej, inte lundgren. Killen jag tänker på sålde sin crm för ett år sen ca. Tror att han sa att han köpt munstyckerna på easyparts.nl. Men när jag beställde de han hade beställt så fick jag för små munstycken...antingen så skickade dom fel grejer till mig eller så hade dom bara små? Maila dom och fråga!

/Robin

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
2961710 Samma beteckning på din förgasare som original förgasaren på CRM. Jag hittade inte heller munstycken till min. De är rätt stora eller hur? Men jag tror att "Prulle" hittade till sin.

Lycka till!

Kronen tänker du på.

Jo esayparts ska ha, sägs det.

Persson

O-('-'Q)
Gick med
19 Aug 2006
Hoj
Hojlös
Mjo det är gängstoleken.

Ja precis, och på Easyparts står det att de har 8 mm i diameter.
(Sproeiers voor Dell'orto groot. Afmetingen: diameter 8mm, lengte 8mm (zie ook foto). LET OP: Sproeiers kunnen niet geruild worden.)

EDIT: De kanske menar att huvudet är 8mm :fattartil

Last edited:

DP

aka Dragster Pilota
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
har 2 hjul
persson in da house:
Har svårt att hitta munstycken till min Dell'Orto PHBH 28mm. Mina lokala butiker hade inte alls/fel storlekar (leveranstid minst 14 dagar),

Jag fattar inte!??!?!?!?!?!

Varför skulle inte din lokala handlare kunna plocka hem 6mm DellOrto munstycken åt dig???? Vilken moped & MC handlare (även cykel & trägådrds butik) som helst som handlar med Jofrab eller Duells (gör nog 90% av Sveriges handlare) kan beställa 6mm munstycken i dom flesta storlekarna, från Jofrab har jag delar dagen efter och Duells brukar ta 2-3 dagar men 14-dagar!!!! Vad svammlar dom om???? Förstår inte hur man kan behandla sina kunder så!!!!

DP says: En sak och få fram specialprylar men munstycken borde man ha i lager...

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
persson in da house:
Har svårt att hitta munstycken till min Dell'Orto PHBH 28mm. Mina lokala butiker hade inte alls/fel storlekar (leveranstid minst 14 dagar),

Varför skulle inte din lokala handlare kunna plocka hem 6mm DellOrto munstycken åt dig???? Vilken moped & MC handlare (även cykel & trägådrds butik) som helst som handlar med Jofrab eller Duells (gör nog 90% av Sveriges handlare) kan beställa 6mm munstycken i dom flesta storlekarna, från Jofrab har jag delar dagen efter och Duells brukar ta 2-3 dagar men 14-dagar!!!! Vad svammlar dom om???? Förstår inte hur man kan behandla sina kunder så!!!!

DP says: En sak och få fram specialprylar men munstycken borde man ha i lager...

Men 132 och uppåt är ganska stora munstycken också tror inte det finns hära heller utan man måste typ beställa dock vet jag nte om det tar 14 dagar

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
2968480 Men 132 och uppåt är ganska stora munstycken också tror inte det finns hära heller utan man måste typ beställa dock vet jag nte om det tar 14 dagar
Nej bara alla med rs, mito, crm, nsr osv.:rolleyes:

@Dp duells har väll inte dellorto munstycken? inte enligt deras sida iaf. Och jofrab hittar jag bara dom små munstyckena på.

Persson

O-('-'Q)
Gick med
19 Aug 2006
Hoj
Hojlös
persson in da house:

Enligt handlaren så hade inte någon kontakt med dell'ortos återförsäljare utan beställde munstyckena från Tyskland därav minst 14 dagar.

För övrigt en annan fråga till dig, DP, och Starol;
Har ni något avgasportshus (dvs. hela huset med kniven som sticker ner i cylindern - ej solenoid och wire.) eller kan ni ta hem det? Leveranstid och pris?

DP

aka Dragster Pilota
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
har 2 hjul
persson in da house:
För övrigt en annan fråga till dig, DP, och Starol;

Gör ingen biz här på Sporthoj, vill du ha hjälp med priser & delar maila oss på info@starol.se

DP says: Både Duells & Jofrab har 6mm dellorto, man måste nog vara inloggad....

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy