Kollar själv efter ett helställ men inte hittat ngt i rätt storlek men jag har iallafall någorlunda koll på priserna.Beror kanske på att säsongen är igång eller att man kan köpa sprillans ställ för nästan samma pengar.
Skinnställ är nog den pryl som tappar mest i värde efter första pungsvetten satt sig.
Skrattar alltid åt annonser på blocket när cowboy-frans-ställen säljs för typ 4-5000:- begagnade.
Jag köpte mitt yamaställ för 8000:- nytt, skulle jag kränga det begagnat skulle jag vara glad för 1500:- tråkigt men realistiskt...
Därför har man ju textil allvädersställl! slipper att det kommer pungsvett från första början
Eller underställ...
JAg har kört med lite av varje som hojställ, och måste nog säga att det som kännts bäst varit läderpyjamasen.
Köper man mc-utrustning kan man skriva av värdet i huvudet. Något vidare försäljningsvärde finns inte. Det enda som är av intresse är att försäkringsbolagen betalar ut ersättning vid förlust/skada eftersom det ändå handlar om en del pengar att ersätta.
Man ska nog ha ett unikt ställ (race rep av något slag) från en välkänd tillverkare och en speciell köpare för att få betalt för ett begagnat skinnställ i dessa tider när folk några knapptryck bort kan köpa ett fabriksnytt ställ som har helt OK design och kvalitet. Detsamma gäller hjälmar.
Ett vanligt skinnställ från välkänd tillverkare får man slumpa bort till ett pris där det är omöjligt för köparen att motstå förtjänsten jämfört med att köpa ett helt nytt eller ett av mindre känt fabrikat. De allra flesta mc-förare där ute på sporthojar är mer eller mindre posörer. När det väl kommer till kritan är de rätt stil och märkesmedvetna har jag noterat.
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |