Svårt att sälja hoj??

superman

wheelie king
Gick med
10 Aug 2004
Hoj
K8 blå/vit
Satte ut en Gsxr 750 97:a nybes på blocket idag, ca kl 12.05 och sju timmar senare är en kille från Göteborg här och hämtar hojen utan att pruta allt för mkt.
Ska man sälja så måste man ha rätt pris samt en bra annons från början.

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Får man gissa att det är Badger som försöker kränga iväg SP2:an för 89 000:-?

Man får ju sätta vilket pris man vill, men övervärderar man sin hoj så kan man ju inte räkna med att få den såld heller. Själv brukar jag lägga mig riktigt bra i pris från början, sen går jag hellre ner några tusen till och får en snabb och smidig affär än håller på o krånglar...

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Just R1 98-01 ligger väldigt högt i pris på blocket, men det beror väl på att många vill hitta en sådan, tyvärr även jag.....

Så tillgång och efterfrågan styr priset oavsett om det är gamla cyklar.

jag tittar också lite på de årsmodellerna men jag tänker inte köpa för de priserna de ligger ute för. spelar ingen roll för mig om de är efterfrågan eller ej.

är inte priset rätt så köper jag inte.

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Hoj
Cb 125 -70, RG 500-86, Z1000, R1-00, GSXR 1000 -03, S1000RR
jag tittar också lite på de årsmodellerna men jag tänker inte köpa för de priserna de ligger ute för. spelar ingen roll för mig om de är efterfrågan eller ej.

är inte priset rätt så köper jag inte.

Inte jag heller, men tyvärr verkar några andra än oss göra det och då får vi vänta.

Ibland överväger jag om det är värt det.
Dock känner jag att ska jag ändå upp i 45-50 tusenklassen så går jag hellre upp lite till och får en -04 som är mer prisvärdigt satta på blocket.

Men det är en förgasarmotor jag vill ha egentligen.

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Hoj
Black editions
Får man gissa att det är Badger som försöker kränga iväg SP2:an för 89 000:-?

Man skulle kunna tro det iom försvarandet av sp2 som hoj...

Denna hade man fluktat efter ett tag och nåväl, 2004 (tror jag det var, ej säker i skrivande stund) blev jag erbjuden att köpa den sista av sp2:an vilket stog i göteborg, med noll mil o inga mer kommer fick man reda på, efter lite grunnande så tackade jag nej pga andra prioriteringar som dök upp vid denna tidpunkt och köp omintetgjordes.

Såldes av dessa tror jag nått mellan 10-20 hojar, inte mycket till utbud således på begmarknaden av dessa, just nu bara en, resten vad de finns vete fan.

Hondas, sena modell av rc51 har blir lite av vad man ska kalla för "new classic" så viss förståelse för prissättningen finnes.

Men utsatt pris är väl ändå aldrig betalt pris...

Last edited:

GILBERT

Apotekarn
Gick med
24 Jun 2006
Hoj
EX:XT 600-00, ZX6R-98, ZX9R-00, Nuvarande Ducce 750 Sport. Sexy Edition.
Jag tror egentligen det finns två svar på allt det pratas om här.

1. Nils har köpt en båge till ett fucked up överpris och han försöker nu rädda det som kan när han säljer den. Men Nils min vän du får bita i det tvärsura äpplet, om du nu ska köpa hoj, kolla FÖRFAN upp vad dom egentligen är värda (tänk dig in i en eventuell köpares hjärna om 2 år).
Har du ändå bestämt dig att du bara va tvungen att ha den till det överpriset så får du fan svälja det sura äpplet helt.

2. Nils har köpt en båge för säg 26K, det är högsäsong och nu vill han sälja den fär 33K för tja det är ändå högsäsong. Sen kommer han skryta runt om att han sålde den dyrare.

Dessa två stereotyper är kanske runt 80% annonsörerna på vårt kära blocket.

just my 2 cents.

Är man ärlig av sig så håller det i längden.

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
Jäkla tjat om hur svårt det är att sälja, kan bero på överpriser.

Vill man bli av med det snabbt finns det två enkla knep...

1. Ta säljande bilder!

2. Kolla blocket, leta efter billigaste likvärdiga bilen/hojen. Lägg dig lite under, du blir nerringd, när första kommer och kollar kommer de självklart försöka pruta, bara att säga sanningen... Annonsen har inte ens varit ute en vecka plus att du har 3 andra intressenter... Alla vill pruta för att känna att de har gjort en bra affär, gå med på en tusenlapp eller två "så har du nästa service betald"

Har funkat kanon för mig hittills... Dock gick det ovanligt segt denna gången :tungan. La ut bilen på annons förra tisdagen och blev av med den först igår. Hela sex dagar. Innan var det dunderkissen som rök på 3, på andra plats kommer Hondan som tog knappa dygnet och på första plats kommer skrämmande nog min gamla 740... Den rök på 14 timmar... Visst kanske man kunde fått ut en tusenlapp eller två till, men hur kul är det att bli stående med en bil/hoj man ändå inte vill ha? Det kostar ju faktiskt i försäkring...

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Tog en vecka för mig att kränga 560:n tror jag. den hojen tjänade jag ändå 4 tusen på :tungan Men crossen är dock mer svårsåld...

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept