Svårt att välja

yamahadtr

Yamaha älskare
Gick med
29 Aug 2006
Hoj
Brorsans DT125R :P
Hej! Jag börjar bli trött på att glida runt på brorsans strypta DT125R, så ja ska köpa mig en egen lätt mc.
Jag vill gärna ha en Yamaha TZR eller en Honda NSR...
Vilken är bäst?
Nämn fördelar, respektive nackdelar.
Och vilken går bäst ostrypta av dom?
Vill inte betala mer än 15 tusen för den.
Tacksam för svar MVH// Thomas

Last edited:

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
yamahadtr skrev:
2418613 Hej! Jag börjar bli trött på att glida runt på brorsans strypta DT125R, så ja ska köpa mig en egen lätt mc.
Jag vill gärna ha en Yamaha TZR eller en Honda NSR...
Vilken är bäst?
Nämn fördelar, respektive nackdelar.
Och vilken går bäst ostrypta av dom?
Tacksam för svar MVH// Thomas
Först och främst, vilken budget hade du tänkt dig? Så man vet vilken årsmodell du skall ha.

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
yamahadtr skrev:
2418652 Oj, de glömde ja att skriva! Ja vill inte lägga ut mer än 15 tusen kr. =)
Alltså den äldre modellen av dem båda.

Då finns det ju lite andra saker du kan gå efter också, vill du skruva och "styla" lite självså är väl en tzr att rekomender då de oftast är lite billigare så du får mer pengar över till annat. t.ex kolvbyten och annat tjaffs som behövs. NSR:en är ju en "ruskigt" fin hoj som dels har elstart och som har aningens mer effekt, dock väger den ju mera då. Men i ostrypt läge tror jag de är relativt lika, NSR:en kanske går lite fortare, men tzr:en har ett lite bättre chassi:va

Och snälla ni som fortsätter fylla på med info. Skriv inte att den ena är snyggare än den andra för det är ju helt upp till trådskaparen och inget vettigt argument. Tack för mig.

yamahadtr

Yamaha älskare
Gick med
29 Aug 2006
Hoj
okej, tack för svar! Har noterat på blocket att TZR är lite billigare (oftast). Så alltså, ifall ja inte har en för stor budget ska ja satsa på en tzr? Och en annan sak också, brukar elstarten funka bra på NSR:er eller krånglar dom?

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
yamahadtr skrev:
2418674 okej, tack för svar! Har noterat på blocket att TZR är lite billigare (oftast). Så alltså, ifall ja inte har en för stor budget ska ja satsa på en tzr? Och en annan sak också, brukar elstarten funka bra på NSR:er eller krånglar dom?
Brukar fungera bra på dem vad jag vet iaf. Men de riktigt billiga tzr:en kan det ju hända att du behöver renovera en aning. Men de är oftast billigare samt att du har ett extrakapital ifall något oförutsett skulle hända.

yamahadtr

Yamaha älskare
Gick med
29 Aug 2006
Hoj
Okej men de låter bra de, alltid kul att meka! Fast NSR är ju något snyggare tycker jag iaf...men men blir nog en TZR förhoppningsvis. Jo förresten, hur mycket kostar kostar en kolv typ till en TZR? Är de stor skillnad på priset på reservdelar mellan moppe o tex TZR?

yamahadtr

Yamaha älskare
Gick med
29 Aug 2006
Hoj
yamahadtr skrev:
2418696 Okej men de låter bra de, alltid kul att meka! Fast NSR är ju något snyggare tycker jag iaf...men men blir nog en TZR förhoppningsvis. Jo förresten, hur mycket kostar kostar en kolv typ till en TZR? Är de stor skillnad på priset på reservdelar mellan moppe o tex TZR?
En annan grej också...Ska ja köpa en TZR utan YPVS eller med??

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Tzr är verkar vara stabilare.. Men den har kick..

yamahadtr skrev:
2418751 En annan grej också...Ska ja köpa en TZR utan YPVS eller med??
MED! Mkt bättre register/effekt

Last edited:

Hulster

Oh Reeeaally?
Gick med
23 Mar 2006
Hoj
Crescent
yamahadtr skrev:
2418751 En annan grej också...Ska ja köpa en TZR utan YPVS eller med??
Finns det utan?
Hur lång är du jag tror nämligen att tzren är lite mindre än nsren annars så är dom väl rätt så lika.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept