Svårt att välja!!

RandomHero

Bruksare!
Gick med
26 Aug 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
ktm 660 - 06

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
RandomHero skrev:
ja det finns ju lite att välja på, men det känns ju lite att bränna loss 3-4 tusen på en stövel..Fast åandra sidan så händlar det ju om mina fötter och säkerhet..

Gaerne fanns ju för 2k!! :tummenupp
 

Spider

Kliv inte på mina drömmar
Gick med
24 Aug 2003
Ort
Trångsund
Hoj
525 SMR -04, 1190 Adv -13
RandomHero skrev:
ja det finns ju lite att välja på, men det känns ju lite att bränna loss 3-4 tusen på en stövel..Fast åandra sidan så händlar det ju om mina fötter och säkerhet..
Jag har två veckor kvar i gips pga att jag trodde att jag hade ett par helt ok stövlar (Vector). Skall du över huvud taget köra bana se till köpa ett par med rejält med skydd/stöd (typ slalompjäxa) runt fotleden och att det finns möjlighet att montera 'glidklossar' vid tån och på utsidan av sulan.

.
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
Enl egen erfarenhet:

Hojen landar alltid på foten :mad:


Köp riktiga stövlar,det är billigt jämfört med trasigt underben/fot,du kan försöka disskutera det med mig om du vill....jag ger mig aldrig :rolleyes:
 

RandomHero

Bruksare!
Gick med
26 Aug 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
ktm 660 - 06
Långa farbron skrev:
Enl egen erfarenhet:

Hojen landar alltid på foten :mad:


Köp riktiga stövlar,det är billigt jämfört med trasigt underben/fot,du kan försöka disskutera det med mig om du vill....jag ger mig aldrig :rolleyes:

jo det är sant, vad säger du om Alpinestars tech 6 är det en säker stövel
 

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Sidi SRS är helt ok om du ska åka asfalt.Finns slitklossar i plast för 150:- att skruva dit under sulan.Kostar 2200:- på Lelles under Lelledagarna(nästa vecka :va ).
 

Bifogat

  • sidi-srs.jpg
    sidi-srs.jpg
    4.3 KB · Visningar: 315
Last edited:

RandomHero

Bruksare!
Gick med
26 Aug 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
ktm 660 - 06
Busaberg skrev:
Sidi SRS är helt ok om du ska åka asfalt.Finns slitklossar i plast för 150:- att skruva dit inder sulan.Kostar 2200:- på Lelles under Lelledagarna(nästa vecka :va ).

ok...men den smufrstöveln är nog inte aktuell i den färgen :D tack endå :tummenupp
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
RandomHero skrev:
jo det är sant, vad säger du om Alpinestars tech 6 är det en säker stövel

Problemet är att det finns (mig veteligen) ingen riktig test/statestik på just stövlar.

Men Tech 6 är en populär och med säkerhet bra stövel,finns nog ett par spaltmeter om just att välja stövlar och olika modeller om man söker.

Jag själv kör med Alpinestars SMX (landsvägstövel) mest för att jag köpte dom nya i våras och sedan bytte hoj till motard,jag kör i princip bara asfalt med min posörmotard så jag tänkte ,duger dom åt RR grabbarna så duger dom åt mig.
Dock så blir det aldrig lika bra skydd som ett par crosstövlar.
 

Mcbudet

Legend
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
XT600E -95 ,KTM 450smr , Africa twin
kan rekomendera tech 6:erna har kört med mina bra länge! och säkra är dom! visst man kan bryta fötter och skit i dom men det kan du i alla stövlar!
enda stövarna jag känner mig säker i när jag kör bud och motard, har även blivit påkörd rätt i sidan av en bil så foten klämdes mellan budhojen och bilen. blev lösen på hojen.. visst lite småben av av i foten men den kalarade sig jävligt bra med tanke på hur myckert våld den utsattes för...

köp tech 6:erna det är mitt råd.

//Mcbudet
 

Mr A

Sweeet
Gick med
20 Mar 2004
Ort
Dalarna
Hoj
KTM 540 SMR -06
Varför inte köpa dräparen direkt, Tech 10. Otrolig stövel som jag rekomenderar starkt...Aldrig känt mig säkrare
 

Spider

Kliv inte på mina drömmar
Gick med
24 Aug 2003
Ort
Trångsund
Hoj
525 SMR -04, 1190 Adv -13
Mr R skrev:
Varför inte köpa dräparen direkt, Tech 10. Otrolig stövel som jag rekomenderar starkt...Aldrig känt mig säkrare
Nu när jag läste min post så här i efterhand så var jag nog inte riktigt tydlig med varför jag inte är riktigt nöjd med mina Vector. Anledningen är den enorma sulan gjord av suddgummi. I mitt fall 'sög den fast' i asfalten i en kurva vid banåka. Foten stilla - hojen med mig på kör förbi -> bruten fot.

För normalt gat/grusvägs/skogsmuppande funkar den klockrent.

OCH, är det inte nu så att Tech 10'orna har samma mtrl i sina sulor, om än inte lika stora ? Borde inte risken vid banåka vara liknande med ett par Tech 10'or som med ett par Vecor ? Har iofs bara klämt på ett par Tech 10'or i en shop så.....

.
 

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Jag skulle aldrig välja Fox som stövlar... Jag har uppfattningen av märket som lågbudget, ingen av deras grejer har känts 100 för mig.
Jag har Vector stövlar, de är nog bra, men idag hade jag köpt "riktiga" stövlar. Tech6 eller 10.
Ska mycket till för att jag inte ska välja Alpinestars i skinn, hanskar och stövlar nästa gång. De kan det där, och har inte upplevt nåt bättre märke.
 

Mr A

Sweeet
Gick med
20 Mar 2004
Ort
Dalarna
Hoj
KTM 540 SMR -06
Spider skrev:
Nu när jag läste min post så här i efterhand så var jag nog inte riktigt tydlig med varför jag inte är riktigt nöjd med mina Vector. Anledningen är den enorma sulan gjord av suddgummi. I mitt fall 'sög den fast' i asfalten i en kurva vid banåka. Foten stilla - hojen med mig på kör förbi -> bruten fot.

För normalt gat/grusvägs/skogsmuppande funkar den klockrent.

OCH, är det inte nu så att Tech 10'orna har samma mtrl i sina sulor, om än inte lika stora ? Borde inte risken vid banåka vara liknande med ett par Tech 10'or som med ett par Vecor ? Har iofs bara klämt på ett par Tech 10'or i en shop så.....

.

Nej inte samma material i sulorna enligt försäljare. Jag har aldrig känt att skon skulle "fastna" i asfalten...

Tech 10 och vecor är helt olika stövlar, där tech 10 var otroligt mycket arbete i framtagandet. Bara att läsa olikheterna ex mellan tech 6 & 8 mot 10:an
 

Spider

Kliv inte på mina drömmar
Gick med
24 Aug 2003
Ort
Trångsund
Hoj
525 SMR -04, 1190 Adv -13
Mr R skrev:
Nej inte samma material i sulorna enligt försäljare. Jag har aldrig känt att skon skulle "fastna" i asfalten...

Tech 10 och vecor är helt olika stövlar, där tech 10 var otroligt mycket arbete i framtagandet. Bara att läsa olikheterna ex mellan tech 6 & 8 mot 10:an
Ok, jag har ju som sagt bara klämt lite på dom (men nog tyckte jag dom kändes lika suddgummiaktiga som Vektorns...):rolleyes:

Men att det är helt annan klass av stövel är det ju inget snack om.

.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top