Serverproblem just nu. Av någon anledning går det riktigt segt. Försöker lösa.
Nja noga räknat misstänker jag alla med ä och å och eller ö i namnet. Har problem.
För jag har i andra sammanhang varit med om begränsningar vid inloggning.
För det är ju samma problem i två datorer här i Göteborg och en dator i Skåne.
Datorer som det förut aldrig varit några problem i med SH.
Så min slutsats är att det är "Denåterfödde" som är problemet.
Ska byta nick så fort jag kan till något mer tangentbordvänligt.
För "Denåterfödde" funkar ju inte utomlands. För mig. På en dator med
engelskt eller franskt tangentbord (dubbelt usch med azerty för mig som är van vid svenskt tangentbord)
Dessutom är det ju märkligt om det är ett fel i datorn att det inte är några problem logga in via Dialogfönstret med ikryssad "Kom ihåg mig?" ruta.
Som just nu.
Jag ska gräva i detta i den testmiljö jag har. Dock imorgon. Försök stå ut, och TACK för att du är envis! Felet SKA hittas
Loggar in igår vid ca 22:30. Inloggningen funkar utan problem med inloggningsrutorna uppe till höger.
Loggar in idag vid ca 06:30. Nu blir det Dialogrutorna igen.
Med samma dator. Linux Mint 13 och Firefox 38.0.5
Jag har fått en känsla av att chansen för att kunna logga in med "inloggningsrutorna uppe till höger" är större på nätterna.
Den stora skillnaden är att med inloggning med Dialogrutorna i nya ramverket gör att SH kommer ihåg mig.
Med gamla ramverket kom SH inte ihåg mig.
Och det verkar som att med inloggningsrutorna uppe till höger i Nya ramverket. När inloggningen fungerar med rutorna uppe till höger så kommer SH också ihåg mig....
Märklig grej.
Det kommer upp en dialogruta med två knappar när jag trycker på Posta snabbsvar.
Stay on page, Leave page.
Jag trycker på den ena och inget händer. Inlägget ligger kvar. Jag försöker posta igen,
dialogrutan kommer upp på nytt, trycker på den andra knappen och kommer tillbaka till SH. Och nu har det blivit två inlägg.
Hej Swedie
Hade du någon nytta av att jag bifogade loggen som du efterfrågade ?
Efter ett par dagar med inloggning via Dialogrutorna kom jag nu in diReKt via rutorna uppe till höger.
Kan det beror på att jagg halkade på "knappen" och tryckte två gånger.
En gång till snabbt efter första trycket?
11:20 Loggar jag in på nytt efter startat datorn. Nu tar jag medvetet och trycker på knappen "Logga in" uppe till höger, två gånger snabbt efter varandra. Och kommer in direkt !
Försöker samma knep vid inloggning ca 13:55. Nå då hjälper inte två snabba utan det blir dialogrutorna igen. Men Dialogrutorna funkar ju bra !
Grejen är att jag inte gjort något alls... Struligt värre för dig. Ledsen för det.
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|