svårt o växla

Bavarac

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Ducati 1098s -08
Tjena,skulle hämta en grej i garaget ikväll,så kolla jag på min båge o blev lite sugen,körde en liten sväng runt kvarteret o det känder så som den slår in vid växlingen,som om jag växlar utan koppling men den frikoplar utan problem,vad kan det bero på är lite orolig här.Det är en Yamaha R1 -02

Stavfelet

Team KnubbSäl
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
R1
min 03'a har samma fenomen, låter som man inte vet att det finns en koppling, och vad man borde använda den till!
Tycker nästan det e pinsamt att växla med kopplingen pga ljudet, cross-vxling låter mildare på hojjen... :rolleyes:

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
Lamellerna "torra", dvs släpper inte ordentligt från mellanplattorna? Händer ibland efter vintern, går över efter ett tag. Testa gärna att stå ett tag på tomgång med växeln i och indragen koppling (låt motorn gå så att oljan blir varm).

Stavfelet

Team KnubbSäl
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
R1
Bavarac skrev:
ja ungefär nått sånt,vad ska man göra åt saken?

Tjaa, jag är rätt så ny på Mc...
Personligen så ska jag inte göra något alls åt problemet, förutom att snacka med killarna på yamaha när det är 1'a servicen.

Finns säkert någon här som vet vad man ska göra..... Tror jag! :)

Bavarac

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Ducati 1098s -08
Helst skulle jag vilja,men det är svårt o hitta en i nyskick som är inte körd på bana,så det får bli en 04 istället man får väll leva med den fula fronten :gnissla

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Bavarac skrev:
Helst skulle jag vilja,men det är svårt o hitta en i nyskick som är inte körd på bana,så det får bli en 04 istället man får väll leva med den fula fronten :gnissla

Växellådorna på Suzuki är riktigt bra. Och fronten på gsxr 1000 -03 är inte ful, den e riktigt snygg när man har sett den live ett par gånger.

Bavarac

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Ducati 1098s -08
Nja jag vet inte har försökt tycka om den sen den kom ut,den gammla är mycket snyggare tycker jag

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...