Svårt val: Ny hoj eller turbo på den gamla...

slangarn

DP ;)
Gick med
28 Mar 2005
Står jusst nu inför ett litet dilemma, ska jag turboladda min nuvarande GSXR1000-02a eller köpa mig en ny GSXR1000-05.....

Jag vill ju ha en hoj där man kan kräma på riktigt ut ur kurvurna med lätt kontrolerat hjulspinn inget svårkört monster som bara går att gasa rakt fram med.
Ska jag ha ett turbokit så lär det nog bli ett ifrån Marklund, vill gjärna höra era erfarenheter ang GSXR1000 med turbo ( hållbarhet, körbart effektregister mm).

Du postar här och undrar vad du ska göra.... :va

Valet är enkelt,,, turbo :banana :banana

Det går att bygga turbo och få det lättkört..
Min är som en sugis,, fast inte lika tråkig :D :D :D

Väldigt blandade åskiter men jag vill ha åsikter ifrån de som verkligen testat turbohojar inte från folk som bara tycker.....

Kan man vekligen åka hyfsat snabbt på bana el liknande med en turbohoj där det krävs att man kan kontrolera effekten ut ur kurvurna?????

slangarn skrev:
Väldigt blandade åskiter men jag vill ha åsikter ifrån de som verkligen testat turbohojar inte från folk som bara tycker.....

Kan man vekligen åka hyfsat snabbt på bana el liknande med en turbohoj där det krävs att man kan kontrolera effekten ut ur kurvurna?????

Behåll din gathoj o köp en likadan till om du ska köra bana.... du får en bra ban-1000 från 40K. sen kan du börja spara igen till ditt turbokit som du ändå kommer att vilja ha !

Edit: Jag har både turbo och sug-hojar :)

har redan 1 st GSXR1000 RR-hoj.....och en GSXR1000 gathoj.....
Frågan var ju om den sk gathojen, jag kör aktivt på gatan och vill kunna kräma på riktigt ut ur kurvur inte bara rakt fram.

Webspy skrev:
Behåll din gathoj o köp en likadan till om du ska köra bana.... du får en bra ban-1000 från 40K. sen kan du börja spara igen till ditt turbokit som du ändå kommer att vilja ha !

Edit: Jag har både turbo och sug-hojar :)

Last edited:
slangarn skrev:
har redan 1 st GSXR1000 RR-hoj.....och en GSXR1000 gathoj.....
Frågan var ju om den sk gathojen.

Dåså.

Behåll rejshojen o köp turbo till gathojen.

Iaf om du värdesätter körglädje före "bling, bling"

Totte skrev:
:kocko
trångsynt?

Inte ett dugg, ser bara inte anledningen med att sätta turbo på dagens superbike / supersporthojar.

Kalla mig inte "kocko" :kocko bara för att jag skriver min åsikt tack!

Svaret är lätt, om du inte får ut ngt mer av ditt körande på nuvarande hoj delvis ngn skön adrenalin känsla när du ligger och trycker ut precis allt ur hojen. Och kör på alla våra härliga vägar men ändå tycker att det känns tråkigt, långsamt och helt enkelt inte kul ngt mer prova turbo då :tummenupp

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick