Svårtstartad HONDA NSR -91 125cc

Leonngo

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
91 Honda NSR 125
Har just köpt en Honda nsr, riktigt härligt hoj, men den startar inte alltid då man vill, speciellt då det är kallt. Efter flera försök i 10min så verkar batteriet på 5ah vara tömd, batteriet är nytt och bara kört med den två ggr tidigare.

Jag kan inget om hojen eller hojar alls.
Men vad kan de vanligaste problemet vara? allt låter bra, men det startar bara inte direkt.
Nån som har några enkla förslag på vad det kan vara fel på?

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Hoj
crm 125cc SMR, mxb och Hsun kinascooter
prova med att choka om du inte redan gjort det

annars så kan du rengöra förgasaren, funkar inte de så kolla om allt sitter åt så den inte drar tjuvluft någonstans, sen om de inte funkar så kolla kompet så inte kolvringarna är slut

Leonngo

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
91 Honda NSR 125
prova med att choka om du inte redan gjort det

annars så kan du rengöra förgasaren, funkar inte de så kolla om allt sitter åt så den inte drar tjuvluft någonstans, sen om de inte funkar så kolla kompet så inte kolvringarna är slut

jag kan inget om mc.
Med choka menar du då den chok spaken som ligger i vänstra styrspaken. Den har jag ställt in till fullt.

sen resten vet jag inte vad du pratar om :(
Finns det några bra manualer eller några bilder så man ser vad du menar?

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Hoj
jag kan inget om mc.
Med choka menar du då den chok spaken som ligger i vänstra styrspaken. Den har jag ställt in till fullt.

sen resten vet jag inte vad du pratar om :(
Finns det några bra manualer eller några bilder så man ser vad du menar?

ja, NSR-handboken till exempel, skulle nog vara det första stället som man skulle titta i. Allt kommer inte vara självklart direkt, men försök läsa på om hur en motor funkar så kan det bli mer uppenbart vad felet är :tummenupp

alternativt att du inte bryr dig om det och bara lämnar in den, men där efter så kommer en prislapp på jobbet.

Leonngo

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
91 Honda NSR 125
ja, NSR-handboken till exempel, skulle nog vara det första stället som man skulle titta i. Allt kommer inte vara självklart direkt, men försök läsa på om hur en motor funkar så kan det bli mer uppenbart vad felet är :tummenupp

alternativt att du inte bryr dig om det och bara lämnar in den, men där efter så kommer en prislapp på jobbet.

NSR-handboken. Kan man ladda ner den på nätet tro? ska googla och se.

bara lämnar in det? inte så sugen på att få ett saftig prislapp så det var inte för så många veckor sen man köpte den.

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Hoj
NSR-handboken. Kan man ladda ner den på nätet tro? ska googla och se.

bara lämnar in det? inte så sugen på att få ett saftig prislapp så det var inte för så många veckor sen man köpte den.

aja men det är ju frivilligt :tummenupp

Ja, det bör ligga ute någonstans, finns nog en tysk nsr sida som har lagt upp hela handboken till nsr. Gammla och nya.

Strafer

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2008
Hoj
KTM 660 SMC -04
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...