SV 1000-tråden

Sumpan

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2004
Ort
Skoghall
Hoj
SV 1000s
Körde de första "riktiga" milen idag och jäklar vilken hoj! Är helt frälst. :Bugar Otroligt stor skillnad i allt jämnfört med min gamla RF600.
Jag hade tänk att städa upp baken på hojen men jag behöver lite tips på vart man kan köpa tailgards. Jag har sett lite bilder i tråden, men ingen säger vart den är köpt. Vore tacksam om någon kunde hjälpa mig med bild och passform.
Hadé gott!
 

kosz

Ett mcsvin
Gick med
28 May 2005
Ort
Härryda
Hoj
H-D FXSTB
Sumpan skrev:
2119549 Körde de första "riktiga" milen idag och jäklar vilken hoj! Är helt frälst. :Bugar Otroligt stor skillnad i allt jämnfört med min gamla RF600.
Jag hade tänk att städa upp baken på hojen men jag behöver lite tips på vart man kan köpa tailgards. Jag har sett lite bilder i tråden, men ingen säger vart den är köpt. Vore tacksam om någon kunde hjälpa mig med bild och passform.
Hadé gott!
Köpte min här http://www.hotbodiesracing.com/ inbyggd diodblinkers så då slipper du mecket med blinkers bak skylthållare ingår. (grattis till en go hoj kört runt 1000 mil med min nu och inga probs :tummenupp
 
Last edited:

Nypan83

Ny medlem
Gick med
6 Dec 2005
Ort
Skaraborg
Hoj
Jag ska ha en RSV
kosz skrev:
2119574 Köpte min här http://www.hotbodiesracing.com/ inbyggd diodblinkers så då slipper du mecket med blinkers bak skylthållare ingår. (grattis till en go hoj kört runt 1000 mil med min nu och inga probs :tummenupp

Någon som har besiktigat med sin hotbodies på??

Jag har ju min på nu och min polare säger att det syns pissdåligt när jag blinkar. :(
 

ceasar

Vivi Ducati
Gick med
9 May 2003
Ort
Sthlm/Nacka
Hoj
Ducati 1198S Corse
Har precis köpt en SV1000S och vill förstås bygga om bakdelen, har inte hunnit titta på den ordentligt eftersom jag inte hämtat ut den än.
Jag undrar om man måste köpa en undertail eller om det går att bara skruva bort orginalskylthållaren och bygga en egen?
 

kosz

Ett mcsvin
Gick med
28 May 2005
Ort
Härryda
Hoj
H-D FXSTB
Nypan83 skrev:
2119717 Någon som har besiktigat med sin hotbodies på??

Jag har ju min på nu och min polare säger att det syns pissdåligt när jag blinkar. :(
Inte besiktigat men den är inte godkänd för litet avstånd mellan

ceasar skrev:
2119731 Har precis köpt en SV1000S och vill förstås bygga om bakdelen, har inte hunnit titta på den ordentligt eftersom jag inte hämtat ut den än.
Jag undrar om man måste köpa en undertail eller om det går att bara skruva bort orginalskylthållaren och bygga en egen?
Allt går väl men det är väl en fördel att ha org delen till besiktning,skylthållare och undertail är en hel del så då får du kapa söndet hela, bättre köpa undertail tycker jag finns massa olika varianter som inte kostar multum.
 
Last edited:

Nypan83

Ny medlem
Gick med
6 Dec 2005
Ort
Skaraborg
Hoj
Jag ska ha en RSV
ceasar skrev:
2119731 Har precis köpt en SV1000S och vill förstås bygga om bakdelen, har inte hunnit titta på den ordentligt eftersom jag inte hämtat ut den än.
Jag undrar om man måste köpa en undertail eller om det går att bara skruva bort orginalskylthållaren och bygga en egen?

Om du tar bort hela stänkan bak så kommer det bli ett stort hål... Min idé:

Riktigt fina bakljus med klart glas och integrerade blinkers på ebay... dom och en s-racing undertail så är du good to go!!

Fast det kommer ju aldrig funka i besiktningen...
 

hson

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2006
Ort
Halland
Hoj
GT 2-Hjul med Kedja
Sumpan skrev:
2119549 Körde de första "riktiga" milen idag och jäklar vilken hoj! Är helt frälst. :Bugar Otroligt stor skillnad i allt jämnfört med min gamla RF600.
Jag hade tänk att städa upp baken på hojen men jag behöver lite tips på vart man kan köpa tailgards. Jag har sett lite bilder i tråden, men ingen säger vart den är köpt. Vore tacksam om någon kunde hjälpa mig med bild och passform.
Hadé gott!


Kolla in denna länk http://www.suzukisv1000.com/faq/fender/andyw.htm
Har Själv en sv1000S och skall städas här med.
Funder på att kopiera denna modell och lägga upp den i stans maskinen,
och sedan så bestämmer jag själv hur många som skall stansas ut.
Men jag skall prova på min hoj först, Så resultatet blir perfekt.
Låvar att åter komma med bilder på hur det blev på min hoj .
 

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
hson skrev:
2122015 Kolla in denna länk http://www.suzukisv1000.com/faq/fender/andyw.htm
Har Själv en sv1000S och skall städas här med.
Funder på att kopiera denna modell och lägga upp den i stans maskinen,
och sedan så bestämmer jag själv hur många som skall stansas ut.
Men jag skall prova på min hoj först, Så resultatet blir perfekt.
Låvar att åter komma med bilder på hur det blev på min hoj .
om du får till det så köper jag kanske en av dig.. jag har redan gjort en, men lite tunn plåt + att jag inte förstärkt den så den vibrerar rätt bra..
 

hson

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2006
Ort
Halland
Hoj
GT 2-Hjul med Kedja
Bazooka skrev:
2122023 om du får till det så köper jag kanske en av dig.. jag har redan gjort en, men lite tunn plåt + att jag inte förstärkt den så den vibrerar rätt bra..

Kanon min var tänkt i RFR 1mm +Förstyvningar,

Bazooka skrev:
2122023 om du får till det så köper jag kanske en av dig.. jag har redan gjort en, men lite tunn plåt + att jag inte förstärkt den så den vibrerar rätt bra..

Trevlig jag ser att du är från Värnamo,
Själv är man i från Halmstad
 

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
hson skrev:
2122085 Kanon min var tänkt i RFR 1mm +Förstyvningar,



Trevlig jag ser att du är från Värnamo,
Själv är man i från Halmstad
då kommer jag ner till sommaren och hämtar en och tar mig ett dopp.. :hihi när får du dom klara tror du? för jag vet inte redigt vad jag ska göra..?
1) Ta ner min och rita av den och bara göra den i lite bättre material
2) Köpa den billigaste jag hittar på ebay
3) Vänta på att du har gjort en och köper en billigt av dig
Svåra beslut.. :va eller bara kör och skiter i det...
 

hson

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2006
Ort
Halland
Hoj
GT 2-Hjul med Kedja
Bazooka skrev:
2122600 då kommer jag ner till sommaren och hämtar en och tar mig ett dopp.. :hihi när får du dom klara tror du? för jag vet inte redigt vad jag ska göra..?
1) Ta ner min och rita av den och bara göra den i lite bättre material
2) Köpa den billigaste jag hittar på ebay
3) Vänta på att du har gjort en och köper en billigt av dig
Svåra beslut.. :va eller bara kör och skiter i det...


Mycket lätt om du har din upp ritad så kan du väl skicka den till mig så jag kan titta på den.Min ligger som en skiss i skala 1:1 på mitt skriv bord.
Och du det är lite kallt för att ta sig ett dopp nu havet kan väl endast hålla 6-9gr.
Låg och funderade i natt om jag inte skulle ta fram den lilla men ak så viktiga biten i Syra fast RFR. Jag vet av egen erfarenhet att man styvar upp den betydligt.
Men då kommer den pengar frågan in den blir ju dyrare.
För att om jag inte missminner mig fel så har jag tagit fram en sådan hållare till en bil och att den blev satan så styv. Får fundera lite på det.
E det inte lite Köra väder i dag En snabb titt ut över havet .........
jo de är det men det ser ut att blåsa friskt skit e det, har man en hoj som endast har rullat 296km.
Då kan man lungt säga Det finns inget dåligt väder endast dåliga kläder.
 

Sumpan

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2004
Ort
Skoghall
Hoj
SV 1000s
Tackar för alla svar! Såg att de hade en tailgard på S-racing, är det någon som har den? Jag skulle vilja ha en som man inte behöver såga sönder orginalen.
 

ceasar

Vivi Ducati
Gick med
9 May 2003
Ort
Sthlm/Nacka
Hoj
Ducati 1198S Corse
Sumpan skrev:
2124108 Tackar för alla svar! Såg att de hade en tailgard på S-racing, är det någon som har den? Jag skulle vilja ha en som man inte behöver såga sönder orginalen.

Är det bara jag som inte kommer in på s-racings hemsida?
 

mbrannst

Ny medlem
Gick med
1 May 2006
Ort
Öja / Finland
Hoj
Suzuki SV 1000S -05
Såja!

Nyregistrerad användare på forumet samt nybliven ägare av en röd SV 1000S -05 med helkåpa och Yoshimura TRS 2-1 system. Har spenderat helgen på tokputsning och allmän uppfräschning för att sedan köra de första 130 km igår. Det är en viss skillnad mot tidigare hojjen, Kawasaki ZX-6R -99! Enda nackdelen skulle dock vara att det är svårt att tyst smyga hem efter att alla grannat somnat, det var inga problem med Kawan's originalsystem... :) Det går liksom inte att köra tyst med denna...:tummenupp

Hojjen var färdigmoddad vad gäller kåpa (Suzuki original-varianten) och rör samt lite annat småplock innan den levererades till första ägaren. Modifieringen av bakskärmen var dock en mindre lyckad operation eftersom universalmodellssylthållaren inte riktigt gick att fästa ordentligt i SV:n. Skickade dock nyss en beställning till Hamicad så det problemet skall snart vara löst...

Har varit inne och läst på i denna tråd innan köpet, vi verkar vara lyckligt lottade här i ert östra grannland eftersom man inte behöver fundera på hur man skall återställa originalskicket inför den årliga besiktningen, det finns inget besiktningskrav på hojjar här, bortsett från museibesiktning av gamla hojjar.

Nåväl, bara att fortsätta samla km i ryggen så man blir iform inför sommarresan...
 

Nypan83

Ny medlem
Gick med
6 Dec 2005
Ort
Skaraborg
Hoj
Jag ska ha en RSV
mbrannst skrev:
2127366 Såja!

Nyregistrerad användare på forumet samt nybliven ägare av en röd SV 1000S -05 med helkåpa och Yoshimura TRS 2-1 system. Har spenderat helgen på tokputsning och allmän uppfräschning för att sedan köra de första 130 km igår. Det är en viss skillnad mot tidigare hojjen, Kawasaki ZX-6R -99! Enda nackdelen skulle dock vara att det är svårt att tyst smyga hem efter att alla grannat somnat, det var inga problem med Kawan's originalsystem... :) Det går liksom inte att köra tyst med denna...:tummenupp

Nåväl, bara att fortsätta samla km i ryggen så man blir iform inför sommarresan...

Du får allt slänga upp lite bilder blir lite sugen på att se hur systemet ser ut. Att den låter gott och mycket är väl bara bra... då hör ju flickvän, föräldrar mm att man är hemma redan innan man kommit fram :hihi

Grattis till "Bear in da wood" som tydligen väntar påökning i familjen...
 

mbrannst

Ny medlem
Gick med
1 May 2006
Ort
Öja / Finland
Hoj
Suzuki SV 1000S -05
Nypan83 skrev:
2127758 Du får allt slänga upp lite bilder blir lite sugen på att se hur systemet ser ut. Att den låter gott och mycket är väl bara bra... då hör ju flickvän, föräldrar mm att man är hemma redan innan man kommit fram :hihi

Kan du hålla dig tills jag får hem Fender Eliminatorn? :huvet
Det skulle inte ta så många dagar enligt uppgift...det blir ju inte precis fina bilder nu när orginal-blaffan sitter på plats...nästan så man skäms ute i trafiken... :rolleyes:
 

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
hson skrev:
2123078 Mycket lätt om du har din upp ritad så kan du väl skicka den till mig så jag kan titta på den.Min ligger som en skiss i skala 1:1 på mitt skriv bord.
Och du det är lite kallt för att ta sig ett dopp nu havet kan väl endast hålla 6-9gr.
Låg och funderade i natt om jag inte skulle ta fram den lilla men ak så viktiga biten i Syra fast RFR. Jag vet av egen erfarenhet att man styvar upp den betydligt.
Men då kommer den pengar frågan in den blir ju dyrare.
För att om jag inte missminner mig fel så har jag tagit fram en sådan hållare till en bil och att den blev satan så styv. Får fundera lite på det.
E det inte lite Köra väder i dag En snabb titt ut över havet .........
jo de är det men det ser ut att blåsa friskt skit e det, har man en hoj som endast har rullat 296km.
Då kan man lungt säga Det finns inget dåligt väder endast dåliga kläder.
det är nog ingen bra ide att jag skickar min hehe.. den är nämligen inte så propotionell (--- hahah kunde inte stava det... :hihi men den duger + så täcker den allt så det inte lyser in nått... men visst skulle jag kunna försöka mig på att göra en ny.. lite bättre, men har så dåligt med tid nu bara..!! sägt till hur det går med ritandet å framtagningen..!!
 

Mangoo

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2005
Ort
Alingsås
Hoj
SV1000S -05
Sumpan skrev:
2124108 Tackar för alla svar! Såg att de hade en tailgard på S-racing, är det någon som har den? Jag skulle vilja ha en som man inte behöver såga sönder orginalen.

Jag har precis monterat på denna tailgard från S-racing. Jag har en -05. På den har jag klarat mig från att göra åverkan på orginaldelar så när som på ett hål för nummerplåtbelysningen. Men jag tror att på 03-04 så behöver man såga lite.
 

"Danskeren"

"From normal to different"
Gick med
27 Apr 2006
Ort
Danmark
Hoj
SV1000R ´03
Hej alle...

Jeg hedder Jannik, er 31 år og kommer fra Danmark.
Jeg har en SV1000s ´03 som er ombygget til min version af hvordan en SV1000R burde se ud.

I kan se mere på: www.cecicat.dk/sv1000s.htm

Med venlig hilsen
Jannik...
 

Bifogat

  • g2s.jpg
    g2s.jpg
    104.2 KB · Visningar: 158
  • g3s.jpg
    g3s.jpg
    100.3 KB · Visningar: 156
  • g4s.jpg
    g4s.jpg
    107.1 KB · Visningar: 139
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top