Om du hade blåsor i rumpan så är det nog snarare de 10 000 tyska bögarna du ska akta dig för.Någon som har erfarenheter av mjukare sadlar? Efter senaste Tysklandsresan hade jag blåsor i rumpan av originalsadeln så undrar om någon känner till alternativ och vart man kan köpa dem? Har hittat några här: http://corbin.com/suzuki/sv1000.shtml
https://www.revzilla.com/motorcycle/sargent-world-sport-performance-seat-suzuki-sv650-s-sv1000-s
Är ganska lång så finns det högre så gör det inget, har läst att det ska finnas en gelsadel men har inte lyckats hitta någon som säljer dem.
Någon som har erfarenheter av mjukare sadlar? Efter senaste Tysklandsresan hade jag blåsor i rumpan av originalsadeln så undrar om någon känner till alternativ och vart man kan köpa dem? Har hittat några här: http://corbin.com/suzuki/sv1000.shtml
https://www.revzilla.com/motorcycle/sargent-world-sport-performance-seat-suzuki-sv650-s-sv1000-s
Är ganska lång så finns det högre så gör det inget, har läst att det ska finnas en gelsadel men har inte lyckats hitta någon som säljer dem.
Hej hörni, nybliven SV1000 ägare
Den får antagligen för mycket soppa och undrar ifall någon har bänkat och mappat med samma saker som mig.
PCIII
Yoshimura rs-3 helsystem
Höjd tank
K&N luftfilter
TRE modden tror jag också är gjord, såg några motstånd under sätet men måste kolla.
Jag kommer också plugga insuget till Air injectionsystem saken som gör att det baktänder.
Jag bor i västernorrland och söker någon som mappat för att ha effekt och vrid tidigt i registret. Jag är inte ute efter toppeffekt då jag mest fiser runt kiosker och stylar för moppepojkarna, jag är för feg för att köra fort.
Den är även neddrevad redan men jag vill inte höja pendlingsvarven något mer.
Bilder för uppmärksamhet
http://forumbilder.se/G8V9H/img-20170712-092717.jpg
http://forumbilder.se/G8V9H/img-20170713-220813.jpg
http://forumbilder.se/G8V9H/img-20170712-092736.jpg
Ignorera lilla hunden, det är inte våran..
Vad skiljer mellan tl1000 och sv 1000 motor mässigt? Min tl har nämligen rasat och det verkar inte lätt att hitta en ny motor
Vad skiljer mellan tl1000 och sv 1000 motor mässigt? Min tl har nämligen rasat och det verkar inte lätt att hitta en ny motor
Hallå alla SV ägare!
Efter ha vart utan hoj i många år börjar suget bli för stort. Ägde tidigare en VTR1000 och gillar v-twin varför jag sneglat lite på SV1000 nu...
Vad jag lyckats läsa mig till är det lite si och så med bakdämparen och eftersom jag väger strax över 0,1 ton känns det som en svag punkt...
Vad säger ni andra som har lite mil med hojjen?
Rock on!
Det handlar mest om hur pass mkt man pressar hojen. Jag ligger på 90-95kg och jag tycker att bakfjädringen börjar protestera redan vid halvinspirerad landsvägskörning. Och detta har varit samma på båda cyklarna som jag har fått testa.Har samma vikt och fjädringen är inga problem att få perfekt inställd på SV’n. Haft hojen i fem år.
Det handlar mest om hur pass mkt man pressar hojen. Jag ligger på 90-95kg och jag tycker att bakfjädringen börjar protestera redan vid halvinspirerad landsvägskörning. Och detta har varit samma på båda cyklarna som jag har fått testa.
Min polare snackade om att ngn gixxerdämpare passade och att han skulle göra det under vintern. Men vilken årsm osv vet jag tyvärr inte.
Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
Min polare snackade om att ngn gixxerdämpare passade och att han skulle göra det under vintern. Men vilken årsm osv vet jag tyvärr inte.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |