SV 1000-tråden

Fetsko

fättskou
Gick med
14 Jun 2005
Ort
Vargön
Hoj
625 -06
Hallå gubbs! tänkte kolla om det är någon som har provat att dreva ner sin sv! jag har starka funderingar på att pilla bort 1-2 kuggar fram! mest för att kunna få till powerwhiiiilis på lägre varvtal, samt fler växlar!:tummenupp
 

SWK

SuperRetards Västerås
Gick med
14 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
KTM 525 -06
Ny SV1000 förare?

Hallå alla Svförare!

Sitter nu och väntar in mitt uppkörningsdatum så man kan få köra lite hoj snart och jag har funderat starkt på en SV1000. I såfall köper jag en helt ny sådan och funderade på det här med inkörning av maskinen. Har resonerat så att det kanske är ganska smart att ha en båge som man måste köra lugnt med medan man fortfarande är en newbie!

Hur pass bra är en sv att ha som nybörjarhoj? Visst ha man åkt en hel del cross men det är ju inte alls samma sak som att glida runt i trafiken. Men dom verkar ju vara väldigt smidiga och lättmanöverrerade. Har jag fel??

Kul med en bra tråd iallafall!

Kör lugnt!
 

Fetsko

fättskou
Gick med
14 Jun 2005
Ort
Vargön
Hoj
625 -06
Bear in da wood skrev:
2361143 Det här är taget direkt ur manualen till SV 1000:

Första 800km under 6000rpm

Upp till 1600km under 9000rpm

över 1600km under 12500rpm

här har du :)

nybörjarhoj är en myt... jag har hört att cbr1000rr ska vara en utmärkt nybörjarhoj!
Jag åkte r6a den var också bra. min kompis körde zx6r en annan kompis dominator! personligen tycker jag att man ska köpa det man vill ha redan från början!
och hade jag fått välja hade jag tagit en sv1000! kanon hojj:tummenupp
 

TheBat

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Laxå
Hoj
675-Race!
{Speedgirl} skrev:
2360456 Butiker som parallellimporterar har till skillnad från t ex bike i trollhättan och yamahacenter 2 (en del 3) års garanti istället för 5 men priserna är betydligt lägre:yoparty. De kan också oftast ta hem hojar i andra färgsättningar än vad andra butiker levererar.

E x på parallellfirmor är:

www.stibix.se
www.mckompaniet.se
www.rm-consult.se (kan vara något dyrare vad gäller nya hojar än dem ovan men får in lite ovanligare beghojar, nuvarande gixxer är ett sådant exempel)

Om www.bikeshop.se är en parallellimportfirma är jag osäker på.

Köpte t ex solocuts, orginal, till min hoj, betalade 1095 istället för 1995 så det lönar sig att jämföra priser!!


vart fick du tag i solocutsen då??
vilka beställde du den igenom??:yoparty
 

MrNikkor

Hoj & Foto
Gick med
4 Mar 2004
Ort
City
Hoj
Hoj
Bumsen såld!!! Väntan nu olidlig...

Yes!!!

Igår såldes min bmw så då är man hojlös i väntan på sin sv1000, dax att börja bli en sån där pestig och jobbig kund som ringer och frågar hur det går med min hoj på daglig basis nu!!!!

Vill inte vara hojlös för länge nu bara,, känns skitkonstigt att ha garaget tomt!!!

/Anders, snart en av er.....
 

sportbike

Guest
NyBumsad skrev:
2383075 Yes!!!

Igår såldes min bmw så då är man hojlös i väntan på sin sv1000, dax att börja bli en sån där pestig och jobbig kund som ringer och frågar hur det går med min hoj på daglig basis nu!!!!

Vill inte vara hojlös för länge nu bara,, känns skitkonstigt att ha garaget tomt!!!

/Anders, snart en av er.....

Håll ut :)
 

Jimsan

fort är skoj
Gick med
7 Oct 2003
Ort
Hemma
Hoj
Ingen
NyBumsad skrev:
2383075 Yes!!!

Igår såldes min bmw så då är man hojlös i väntan på sin sv1000, dax att börja bli en sån där pestig och jobbig kund som ringer och frågar hur det går med min hoj på daglig basis nu!!!!

Vill inte vara hojlös för länge nu bara,, känns skitkonstigt att ha garaget tomt!!!

/Anders, snart en av er.....

Som ett barn på julafton antar jag? :)
 

Fetsko

fättskou
Gick med
14 Jun 2005
Ort
Vargön
Hoj
625 -06
Fetsko skrev:
2379778 Hallå gubbs! tänkte kolla om det är någon som har provat att dreva ner sin sv! jag har starka funderingar på att pilla bort 1-2 kuggar fram! mest för att kunna få till powerwhiiiilis på lägre varvtal, samt fler växlar!:tummenupp

ingen?
 

SWK

SuperRetards Västerås
Gick med
14 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
KTM 525 -06
Skinnställ eller goretex?

En liten snabb fråga bara... Vad ska man köpa för MC-kläder?? Vad passar bäst till en SV1000? Va inne på skinnställ till en början men började senare kika lite på "allväderskläder" eller goretex stuk. Vad har ni på er när ni gasar runt med er sv?

Köper förövrigt en Sv1000 i nästa vecka. Mumma! :D
 

NiXX

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2006
Ort
Ö-vik
Hoj
sv1000s -06
SWK skrev:
2387163 En liten snabb fråga bara... Vad ska man köpa för MC-kläder?? Vad passar bäst till en SV1000? Va inne på skinnställ till en början men började senare kika lite på "allväderskläder" eller goretex stuk. Vad har ni på er när ni gasar runt med er sv?

Köper förövrigt en Sv1000 i nästa vecka. Mumma! :D

Jag kör med "goretexstuk" och är jättenöjd, kan även göra det tajtare mot kroppen med några knappar o dragkedjor osv. Tänkte på det att om man är ute o kör o det kommer en skur så tar skinställ typ 3 dagar på sig att torka. Har kört när det regnade med mitt "goretex" och funkade kanon. Sen så slipper man ha nått regnöverdrag med sig som man bör ha med skinställ. Om man vill ha knäskrap så är det väl bara att köpa till "knäskydd" :)
 

SWK

SuperRetards Västerås
Gick med
14 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
KTM 525 -06
NiXX skrev:
2392481 Jag kör med "goretexstuk" och är jättenöjd, kan även göra det tajtare mot kroppen med några knappar o dragkedjor osv. Tänkte på det att om man är ute o kör o det kommer en skur så tar skinställ typ 3 dagar på sig att torka. Har kört när det regnade med mitt "goretex" och funkade kanon. Sen så slipper man ha nått regnöverdrag med sig som man bör ha med skinställ. Om man vill ha knäskrap så är det väl bara att köpa till "knäskydd" :)


Ja, jag har nog kommit fram till att jag ska börja med ett goretexställ nu i höst. Sen kan man köp sig ett skinnställ till våren. Det är ju sjysst att ha båda. Så man kan variera lite. ;)

Jag kommer använda hojen till vardags och jag har ca 5 minters åkning mellan hemmet och jobbet så då tar det ju längre tid att få på sig skinnstället än att åka hem. :D Men vi får se!

Köper hoj nu i veckan. Lägger väl ut några vackra bilder på skönheten sen!
 

Jimsan

fort är skoj
Gick med
7 Oct 2003
Ort
Hemma
Hoj
Ingen
Fördelar med goretex:
-billigare
-regntätt, i början dvs sen byter de namn till vettex.

Nackdelar:
-skydden kasar rundor
-goretex skyddar sämre

Någon annan får gärna fylla på, jag har bara kört med skinn.
(rekommenderar arlenness starkt)
 

TheBat

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Laxå
Hoj
675-Race!
Jimsan skrev:
2394628 Fördelar med goretex:
-billigare
-regntätt, i början dvs sen byter de namn till vettex.

Nackdelar:
-skydden kasar rundor
-goretex skyddar sämre

Någon annan får gärna fylla på, jag har bara kört med skinn.
(rekommenderar arlenness starkt)


jo de stämmer de du säger, enligt min uppfattning, har kört m både goretex o skinn o föredrar de senaste, sitter åt mera o de blir inte så vindkänsligt..
då säger ja alpinestars.. haha :D

:yoparty
 

SWK

SuperRetards Västerås
Gick med
14 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
KTM 525 -06
TheBat skrev:
2397230 jo de stämmer de du säger, enligt min uppfattning, har kört m både goretex o skinn o föredrar de senaste, sitter åt mera o de blir inte så vindkänsligt..
då säger ja alpinestars.. haha :D

:yoparty

Då är min nästa fråga, är ARLENNESS nåt att ha? Jag va inne på Alpinstars först men gillade inte alls passformen på stället, ARLENNESS-stället däremot satt super bra!
 

mbrannst

Ny medlem
Gick med
1 May 2006
Ort
Öja / Finland
Hoj
Suzuki SV 1000S -05
SWK skrev:
2397282 Då är min nästa fråga, är ARLENNESS nåt att ha? Jag va inne på Alpinstars först men gillade inte alls passformen på stället, ARLENNESS-stället däremot satt super bra!

Är inne på att övergå till skinn jag också...fladdret från tyg är inte så kul även om man blir van med det i längden. Dock tror jag att tygkläder är mera praktiska på längre färder / resor. Man kör ju inte sådär otroligt fort hela tiden plus att man har flera fickor med plats för pengar, kamera och dyl. Dessutom behöver man inte packa ner lika mycket regnkläder...

Hursomhelst, detta ställ ser ju shysst ut (Arlen Ness 3209):

68-32092-%7Bbnctk-8ooil-yin6l%7D.jpg
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top