Jodå..visst blir det bättre med mappning och filter..jag har dock bara slipons på..IronMike skrev:Jag har funderat lite på en sv1000 ...det som talar emot är effekt, haft mille å lite vassare prylar innan. Men jag gillar designen, å v-twin I like.
Får man ut nån kräm med helsystem, filter å mappning? ..nån här som har erfarenheter av det?
har du bild på det där med aluminium...kosz skrev:Är det ingen som gör nåt kul med sin sv i vinter, själv har jag polerat upp aluminium detaljer, kapat dämpare ska på med helkapa när den kommer, nya styrändar, diodblinkers fram och lite annat pyssel.
Vet inte om det syns så mycket men vid pilarna plus lite till som jag inte har på kort cuts handtag blaporec skrev:har du bild på det där med aluminium...
ser lite mer glänsande ut.. hur gör du? jag har några repor på fälgarna, hur får man bort dom?kosz skrev:Vet inte om det syns så mycket men vid pilarna plus lite till som jag inte har på kort cuts handtag bla
Slipa slipa slipa polera polera polera kolla Rejvis tråd http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=40543 har inte varit lika noga men nästan.porec skrev:ser lite mer glänsande ut.. hur gör du? jag har några repor på fälgarna, hur får man bort dom?
IronMike skrev:Jag har funderat lite på en sv1000 ...det som talar emot är effekt, haft mille å lite vassare prylar innan. Men jag gillar designen, å v-twin I like.
Får man ut nån kräm med helsystem, filter å mappning? ..nån här som har erfarenheter av det?
Fasen vad nice...kosz skrev:Vet inte om det syns så mycket men vid pilarna plus lite till som jag inte har på kort cuts handtag bla
Det är inte så farligt du kan få det hyfsat med att bara strippa färgen och en polering men det blir inte kromglansDaniel410 skrev:Fasen vad nice...
Jag skulle oxå vilja "pimpa" till min lite..
Men det är orken som sätter mina gränser nu käns det som.
Vore såå fett med allt aluminium högglanspolerat...men det ligger måga timmar bort
Ja.. och om man nu får till en riktigt glans så e det väl ett elende att hålla rent..kosz skrev:Det är inte så farligt du kan få det hyfsat med att bara strippa färgen och en polering men det blir inte kromglans
IronMike skrev:Jag har funderat lite på en sv1000 ...det som talar emot är effekt, haft mille å lite vassare prylar innan. Men jag gillar designen, å v-twin I like.
Får man ut nån kräm med helsystem, filter å mappning? ..nån här som har erfarenheter av det?
Cool ...intressant. Står lite mellan bättre beggad mille eller ny sv. Det enda som talar mot SV'n enl mitt tycke -är effekt. Endasom talar mot millen är att man sitter ngt för mkt ovanpå hojjen..Nypan83 skrev:Fick tillbaks hojen från mappning med helsyst och filter... återkommer med kurvorna.
IronMike skrev:Cool ...intressant. Står lite mellan bättre beggad mille eller ny sv. Det enda som talar mot SV'n enl mitt tycke -är effekt. Endasom talar mot millen är att man sitter ngt för mkt ovanpå hojjen..
Motiverar det slantarna då? ... man kan ju få en betydligt trevligare hoj från början isf?Nypan83 skrev:Om det är effekten så är det lungt... om du är redo att lägga pengarna på en Mille kan du lika gärna lägga mellanskillnaden på att söka effekt.
Jag kollade lite roliga grejer till min hoj... men tyckte det drog iväg. På MPracing kan du fixa ett bigbore kit som innebär 1150cc och mycket mera godis... så ring MP om du är riktigt seriös.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |