Sv 650 ?

hocke

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Honda SP1 (TL1000S - Såld)
Ser att det är en del här som kör SV 650, undrar lite ang den, jag har vart inne på en TL 1000 men det verkar som om jag aldrig kommer ha råd med o försäkra en sådan, nu är det så att jag är fullvuxen och behöver lite utrymme, dessutom så vill jag kunna skjutsa hyffsat mycket. Ni som har SV hur fungerar era mc's att skjutsa på och åka fort med, hur ser era försäkringar ut? vore kanon om nån av er som har en kunde svara :)

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Om jag skall vara helt ärlig så tror jag nog att du är.....ska vi säga.....för fullvuxen för en SV. :D
Skall du dessutom skjutsa mycket så kommer den att kännas trött tror jag.

Men detta är som sagt bara vad jag tror. Några av SV-maffian kanske vet bättre.

hocke

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Jo det är lite så jag tänker åxå, men man vet ju aldrig SV maffian kanske tycker annorlunda. Fullvuxen betyder 186 cm och 100 kg

hocke

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
BTW Björn du gasade ju friskt :) Du sa ju du skulle ta det jätte lungt, kallar du det där lungt vill jag se när du gasar

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Jag är lika tjatig som Göran Persson men jag säger det ige.

Köp en TRX! Speciellt om du är lite större eftersom den är rymligare än en SV. Jag är själv 185 cm och väger ca 85 kg och sitter jättebra. Klass fem och kul att köra.

hocke

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Skall genast ut o kolla om jag får syn på en sådan, klass 5 låter ju bra och 850 låter ju som om den kanske skulle orka med mig o tanten

Lucky Luke

::::::::::::::::::::
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1100 XX med original reg.skylt
Goodstuff skrev:
Jag är lika tjatig som Göran Persson men jag säger det ige.

Köp en TRX! Speciellt om du är lite större eftersom den är rymligare än en SV. Jag är själv 185 cm och väger ca 85 kg och sitter jättebra. Klass fem och kul att köra.

Är inte TRX:en enkelsittsig då :confused:

hocke

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Hmm med risk att såra lite, den är inte så vacker i orginal utförande, finns det kåp paket att köpa till och vart kan man hitta ett sådant isof, samma med baklyckan den ser ut att höra hemma på en 80 tals mc, iaf på dom bilderna jag sett från sidan. Kan man möjligtvis få komma och kolla på din MC nån dag här framöver ?

nLasse

För säkrare körning, kör bana!
Gick med
20 May 2003
Hoj
R6
Jag har tills nyligen ägt en SV650S. Helt underbar hoj, inte minst på rörken. Passade min mindre kroppshydda väldigt bra (177 cm, 70 kg). Mer storväxta personer som har testat min tyckte den kändes lite i minsta laget. Man skjutsar inte så gärna på den utan åker helst ensam. Jag betalade ca 5000 i helförsäkring hos IF. Halvförsäkring tror jag skulle hamnat på drygt 2000. Jag tror du ska titta på en lite större hoj. Speciellt om du ska skjutsa mycket. Kolla in Simbas hoj, om du kan stå ut med BMW... ;) Tror den ligger på knappt 3000 för helförsäkring och har storleken samt vridet för att skjutsa bra på. Dessutom är den en god bansmiskare! Kan man köra så kan man säkert få lika bra varvtider som vilken sporthoj som helst. För ska du skjutsa mycket och vill att passageraren ska ha det hyfsat bekvämt så ska du inte skaffa en ren sporthoj utan satsa på en sporttourer vilket Simbas hoj är.

:hej

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
oh!
Prexis så där känner jag åxå.. TL vill jag ha.. men va fan, stor å tung å jävlig e den ju.. så då fick jag upp ögonen för SV:n...

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
E själv 190cm å 97kg i enbart kaliserna så storleken e det inget problem med. Har egentligen aldrig skjutsat nån men tourat med en hel del packning å det tyckte jag fungerade bättre än på min gamla zzr600. Så vid normala farter så borde inte 2 pers på en sv va några problem. Men kör du ofta med passagerare så e ju nog en större hoj att föredra. Att åka fort med går inte eftersom den bara går lite +200 ;) (har fått 211km/h som bäst med min), Men åtminstone min drar riktigt hyfsat snabbt upp till 180, även med packning. Å med lite modifikationer så e den RIKTIGT kul på bana.

Last edited:

URRJocke

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2003
Hoj
GSXR K7, Retta -00 & WR450F -05
Klart killen skall ha en sv! :cool: :tummenupp
Jag tycker den fungerar kanon att skjutsa med. Men kanske lite liten för klen. Det är ju trots allt bara 70 kusar i den. Men med dynojetkit, nerdrevning och typ ett helrör så rör det på sig.

Det där med "rymlig".... det finns ju hergårdsvagnar annars :D

Jag är kanonnöjd med min. Dock skall jag nog ta att byta till nästa sommar. Mest för att testa en annan hoj. Är du sugen får du höra av dig.

:) Jocke

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
NÅGONTING negativt måste det väl finnas att säga om den?

Fördelar:
Låg (för oss under 170..)
pigg
snygg
twin
bekväm?

Nackdelar:
Låg (för de över 170?)
Trång att skjussa på
Lite slö att skjussa på
"bara"70ponnys

Mer mer mer

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
650Xmoto och ZX9R
Jag skulle nog rekomendera Yamaha TRX 'en iaf om man e ute efter en billigare hoj att försäkra! Men vad jag har hört så skjuttsar man helst inte på den. (obekväm som satan : ) Så varför inte be gumman vara hemma : )?
Lycka till och se upp för brödkaveln efter du ställt frågan : ; )

Bear

Snart så.......
Gick med
19 Jun 2003
Hoj
Avställd klassiker.
Köp en gammal sukka R modell. Dom är både billiga i inköp och försäkring. Eller varför inte en gammal kawa GPZ ....
Jag betalar 2400/ år i halvförsäkring för min ....
Enda nackdelen är att den är jobbig på långturer p.g.a vibrationer och ganska extrem sittställning.

//B

peefell

V-twin-pilot!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
Svart Ducce 900 SSie
Tinatjejen skrev:
NÅGONTING negativt måste det väl finnas att säga om den?

Fördelar:
Låg (för oss under 170..)
pigg
snygg
twin
bekväm?

Nackdelar:
Låg (för de över 170?)
Trång att skjussa på
Lite slö att skjussa på
"bara"70ponnys

Mer mer mer

- Svampig fjädring fram. Går att åtgärda.

+ Smidig. Underbar på rörken!

Är väl kanske ingen höghastigetsprojektil, men åkglädje i överflöd. Helt ok att skjutsa på tycker jag...
Jag plöjer fram o tebaka mellan Degerfors, VÄRMLAND och Uppsala, vilket går hur fint som helst. Man sitter jäkligt skönt som SV-pilot, lite mer upprätt än på "riktiga" plastraketer och tillräckligt upprätt för att man skall kunna åka långt...

Är mkt nöjd, har dock inte mkt att jämföra med. Min första hoj. Lucky me! :D

URRJocke

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2003
Hoj
GSXR K7, Retta -00 & WR450F -05
peefell skrev:

- Svampig fjädring fram. Går att åtgärda.
+ Smidig. Underbar på rörken!

Är väl kanske ingen höghastigetsprojektil, men åkglädje i överflöd. Helt ok att skjutsa på tycker jag...
Jag plöjer fram o tebaka mellan Degerfors, VÄRMLAND och Uppsala, vilket går hur fint som helst. Man sitter jäkligt skönt som SV-pilot, lite mer upprätt än på "riktiga" plastraketer och tillräckligt upprätt för att man skall kunna åka långt...

Är mkt nöjd, har dock inte mkt att jämföra med. Min första hoj. Lucky me! :D

+ Underbart ljud för att vara en så "liten" hoj. (m. annat än orginal då förståss...)
+ Billig försäkring (5.200/år helförsäkrat)
- Vet fn inge minus förutom fjädringen fram som Peefeel sa.
(min första hoj också). Kom på ett...
- Bara ena lyset fram lyser på halvljus... "du... du har ett trasigt lysse..." har man ju hört några gånger.
- Lite jobbigt med vibrationerna när man ligger i typ 130 om man har drevat ner den. Men vilken skillnad i acceleration.

Absolut inte "trång" att skjutsa med". Man sitter ganska bra med benen också.
:) Jocke
Go SV go SV :rock

Last edited:
Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...