Sv 650 ?

Henke

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Påarp City
Hoj
Blå med 167hk -06:a
Hade också en SV innan VTRén.

Kanon hoj så länge man är själv. :tummenupp
Köp inte om du tänkt skjutsa mycket.
Den blir sååååå seg med 2 på.
 

hocke

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2003
Ort
I en svamp
Hoj
Honda SP1 (TL1000S - Såld)
Ok, då kan man utesluta en SV för jag kommer skjutsa en hel del.

synd, dom e juh lika snygga som TL en är, ska kolla på halvförsäkrat på en TL o hoppas på att det får ner den i rimligt pris.
 

Simba

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Aprilia RSV Mille -Såld
SV 650 är en otroligt bra första hoj

svJocke skrev:
Klart killen skall ha en sv! :cool: :tummenupp
Jag tycker den fungerar kanon att skjutsa med. Men kanske lite liten för klen. Det är ju trots allt bara 70 kusar i den. Men med dynojetkit, nerdrevning och typ ett helrör så rör det på sig.

Det där med "rymlig".... det finns ju hergårdsvagnar annars :D

Jag är kanonnöjd med min. Dock skall jag nog ta att byta till nästa sommar. Mest för att testa en annan hoj. Är du sugen får du höra av dig.

:) Jocke

Bara för att SvJocke nu funderar på att sälja sin så betyder det inte att den inte är bra. Jag har själv inte ägt en sv650 men jag var med och tipsade n'Lasse om den modellen. Själv har jag avverkat följande hojar sedan 1997: Yamaha XJ600 ´87, Honda VFR 800 ´98, Honda Fireblade ´00 och nu äger jag en BMW R1100S. Jag har tourat mycket och särskilt med VFRen och då oftast med 130 liter packning + passagerare. Som touring hojar fungerade alla bra utom Firebladen, men där var det mest min fru som klagade. Skall man toura långt och länge är det en fördel att passagerardynan inte ligger så högt ovan förarens särskillt om föraren mer eller mindre har en liggande ställning. Nåväl, sv650 är med min erfarenhet av hojar en perfekt enmanshoj. 70 kusar blir lite i minsta laget om man inte har vrid i överflöd med passagerare och packning, fast det där beror ju på hur höga krav man har på axet. Helst skall man ju äga minst 2 hojar, en för touring och en för bana men få har råd med detta. Därför sitter jag nu men en enl mig lyckad kompromiss, BMW R1100S, den har 98 kusar, 97 Nm vrid redan vid 5700 varv, och har ungefär samma ax som en sv650 utan last och utan trim. En R1100S går att få från ca 80 000 och uppåt och försäkringen är härligt låg, via BMW försäkringen och IF, max ligger på 3000/helförsäkrat om du så är 18 bast och bor i STHLMs innerstad! Prova dig fram innan du väljer hoj, men roligare hoj för pengarna än en sv650 är svårt att hitta.

/Simba
 

Taz

En Värmlandspôjk han kan
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I ett litet grått hus i Skälby
Hoj
Ducce
Henke skrev:
Hade också en SV innan VTRén.

Kanon hoj så länge man är själv. :tummenupp
Köp inte om du tänkt skjutsa mycket.
Den blir sååååå seg med 2 på.

Håller inte med. Dreva ner så ska du se att den är tillräckligt pigg fast ska du högfartstoura så varvar den lite mer...

//D
 

peefell

V-twin-pilot!
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Svart Ducce 900 SSie
Så här har jag oxå kört, med min sv... :rolleyes:
VIR003.jpg


...strax innan framhjulet släppte... :rodnar
 

nLasse

För säkrare körning, kör bana!
Gick med
20 May 2003
Ort
Uppsala och Upplands Väsby
Hoj
R6
20SK skrev:
Ok, då kan man utesluta en SV för jag kommer skjutsa en hel del.

synd, dom e juh lika snygga som TL en är, ska kolla på halvförsäkrat på en TL o hoppas på att det får ner den i rimligt pris.
Du måste tänka på vad du vill prioritera. Är det passagerarkomfort som är viktigast så kan du nog utesluta TL:n också. Och istället satsa på en sporttourer. :fakta

Eller en Daytona! :crash Den har allt! Vrid, ljud, komfort (faktiskt helt ok för passageraren), utstrålning! :cool: Knappt 7000 betalar jag i halvförsäkring.
 

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jakobstad, Finland
Hoj
BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
peefell skrev:
Så här har jag oxå kört, med min sv... :rolleyes:

...strax innan framhjulet släppte... :rodnar

Ah! Min målsättning för nästa år. Armbågsskrap! :tummenupp








.......och kanske en annan hoj för försäkringspengarna..... :rolleyes:
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
20SK skrev:
Hmm med risk att såra lite, den är inte så vacker i orginal utförande, finns det kåp paket att köpa till och vart kan man hitta ett sådant isof, samma med baklyckan den ser ut att höra hemma på en 80 tals mc, iaf på dom bilderna jag sett från sidan. Kan man möjligtvis få komma och kolla på din MC nån dag här framöver ?

Vafalls!?!?! :mad:

TRX:en är ju en skönhet utan dess like - kolla bara på min!

Ahhhh! Som en symfoni i skönhet, grace, styrka och passion! :kär

Tillbaka till sakfrågan. TRX vs SV.

TRX vinner på alla punkter eftersom jag tex. aldrig blivit frånkörd av en SV, gata, bana, Rörken, whatever. Den är lika billig, starkare, snyggare och bättre.
Passagerarsadeln är kass men det är ju ointressant ändå... eller kanske inte då.... Köp en TRX till dig och en SV till frugan så är det problemet löst!
:D
 

Bifogat

  • trx850 knutstorp.jpg
    trx850 knutstorp.jpg
    95.2 KB · Visningar: 128

hocke

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2003
Ort
I en svamp
Hoj
Honda SP1 (TL1000S - Såld)
tack för alla goa svar!! :Bugar Tog mig dock i kragen o fixade fram pengar till o köpa en TL 1000 S och försäkringen skulle bli billig åxå iaf på folksam kom undan med 600 kr hel/mån :D :D :D :D :D får pengarna av bnken på tor/fre o hämta mc några timmar senare!!

Tack iaf för goa svar :)
 

nLasse

För säkrare körning, kör bana!
Gick med
20 May 2003
Ort
Uppsala och Upplands Väsby
Hoj
R6
Goodstuff skrev:
TRX vinner på alla punkter...
Icke! Speciellt på en väsentlig punkt: Den är svår att få tag på jämfört med sv:n. :fakta

Jag ville köpa en sådan först men hittade ingen när jag var på g. Däremot fanns det några sv650 och då blev det en sån! Men jag var inte missnöjd, tvärtom, jag var mycket nöjd med min sv! :kär

Det som lockade mig med trx:n var ljuuuudet från den/dem som åkte på rörken ifjol vår. Kanske var du en av dem, Goodstuff? :tummenupp Lite mer ducceliknande än vad sv:n ger ifrån sig. En ducce är ändå mitt mål någon gång... :crash
 

Bluegreengrey

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Åkerlänna
Hoj
SV650S med SHARK Helsystem (mullrar fint)
+ med nerdrevning blir den mkt piggare och nästan OK att skjutsa med. Har man en lätt/smal 45kg tjej bakpå märks hon nästan inte :)

+ lättkörd och behändig

+ går att få upp på bakhjulet (särskilt med skjuts, när gubben kör)

+ Åker bra som passagerare Och man sitter bra som passagerare bak oxå (inge bättre på Daytonan som nån sa ;) )

+ Låg för de korta, men inte tillräckligt....når bara ner med tårna (163cm lång är jag då) men går att sänka om man så önskar

+ 4600kr i försäkring (hel/hel)

+ mkt körglädje!

+ TWIN, mullrar gott, låter stort !!

+ Billig i inköp

+ PRISVÄRD (kort o gott)



- Blir lite Seg med skjuts men det FUNKAR!! (blir betydligt bättre nerdrevad)

- Mjuk framgaffel, blir betydligt bättre med öhlinsfjädrar för under 1000kr

- Mjuk i bakfjädringen för skjuts...(kan tänka mig det blir mer påtagligt om man är sk. fullvuxen oxå)

- (ang nerdrevning över 130-140 lite mkt Vibrationer vid långtouring på landsväg, märks inte vid aktiv körning :) )

********
Grattis till TL:en du kommer säkert bli jätte nöjd....(skrev lite om SVn iaf kan ju vara nån som söker info om SV i forumet ;) )
 
Last edited:

nLasse

För säkrare körning, kör bana!
Gick med
20 May 2003
Ort
Uppsala och Upplands Väsby
Hoj
R6
Bluegreengrey skrev:
+ Åker bra som passagerare Och man sitter bra som passagerare bak oxå (inge bättre på Daytonan som nån sa ;) )
Fel, fel och åter fel! :7peta

Daytonan har mer sammanhängande sits än SV:n och är alltså bättre att åka på. Både för passageraren men speciellt för föraren som slipper få kulorna krossade när passageraren kilas fast mellan bakkutsen och ryggslutet! :eek:

Bluegreengrey :whip n*Lasse
 

Bluegreengrey

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Åkerlänna
Hoj
SV650S med SHARK Helsystem (mullrar fint)
sorry, men det där med pungkulorna hade aldrig min Gubbe problem med och jag åkte aldrig fram heller :7peta

Så då är det inte hojen det beror på utan de som sitter på den :p Dessutom får man så ont i arslet efter några mil på daytonan! Och åker man fram på SV så åker man fram på vilken hoj som helst, det enda är väl att man kanske kan glida bak igen lite snabbare, så piska på du :p (SV och VTR är bättre Och TL borde inte vara sämre än SVn....så skjutsa på nu 20SK)

:D
 
Last edited:

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Ängelholm
Hoj
GSX-R 600
Bluegreengrey skrev:
+ med nerdrevning blir den mkt piggare och nästan OK att skjutsa med. Har man en lätt/smal 45kg tjej bakpå märks hon nästan inte :)

+ lättkörd och behändig

+ går att få upp på bakhjulet (särskilt med skjuts, när gubben kör)

+ Åker bra som passagerare Och man sitter bra som passagerare bak oxå (inge bättre på Daytonan som nån sa ;) )

+ Låg för de korta, men inte tillräckligt....når bara ner med tårna (163cm lång är jag då) men går att sänka om man så önskar

+ 4600kr i försäkring (hel/hel)

+ mkt körglädje!

+ TWIN, mullrar gott, låter stort !!

+ Billig i inköp

+ PRISVÄRD (kort o gott)



- Blir lite Seg med skjuts men det FUNKAR!! (blir betydligt bättre nerdrevad)

- Mjuk framgaffel, blir betydligt bättre med öhlinsfjädrar för under 1000kr

- Mjuk i bakfjädringen för skjuts...(kan tänka mig det blir mer påtagligt om man är sk. fullvuxen oxå)

- (ang nerdrevning över 130-140 lite mkt Vibrationer vid långtouring på landsväg, märks inte vid aktiv körning :) )

********
Grattis till TL:en du kommer säkert bli jätte nöjd....(skrev lite om SVn iaf kan ju vara nån som söker info om SV i forumet ;) )

Tack för den Carola. Ska ev. till Tierp på tors.. om du ska dit.. kan man få prova lite då? *blinkblink*
Åsså får du gärna berätta meeeeer. Eftersom vi fivk avsluta ganska snabbt på Rörken
 

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jakobstad, Finland
Hoj
BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
Goodstuff skrev:
TRX vinner på alla punkter eftersom jag tex. aldrig blivit frånkörd av en SV, gata, bana, Rörken, whatever. :D


...men så har du ju aldrig varit över hit å kört på Kemora heller..... :fakta :cool: ;)

Vilket mardröms scenario: Ifrånåkt av finne på SV. :crash

:D
 
Last edited:

SteffoXL

Uppsala Roadrunners
Gick med
1 Aug 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Crescent
20SK skrev:
Jo det är lite så jag tänker åxå, men man vet ju aldrig SV maffian kanske tycker annorlunda. Fullvuxen betyder 186 cm och 100 kg

Det blir nog bra med en TL1000S! :tummenupp

Föresten du är inte fullvuxen, allt under 2 meter och vikt på ca 120 pannor räknas som vuxenstorlek! Men inte fullvuxen! :fakta

Jag kör nästan med överlass på min hoj! (CBR 1000F) :D :D
 

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Märsön
Hoj
929
n'Lasse skrev:
Eller en Daytona! :crash Den har allt! Vrid, ljud, komfort (faktiskt helt ok för passageraren), utstrålning!

Men hur var det med komforten för föraren? Jag drar mig till minnes någon som gnällde om det i somras.....:7peta
 

peefell

V-twin-pilot!
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Svart Ducce 900 SSie
Penguin skrev:
Men hur var det med komforten för föraren? Jag drar mig till minnes någon som gnällde om det i somras.....:7peta
...o så verkar det ju onödigt att släpa omkring på en tredje cylinder bara för syns skull... :notme
 
Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Top