SV650S bänkad, diagram

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jakobstad, Finland
Hoj
BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91

Bifogat

  • im002291 (medium).jpg
    im002291 (medium).jpg
    75.7 KB · Visningar: 255

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jakobstad, Finland
Hoj
BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
UnderDOG skrev:
Wheelar din lätt eller? Jag vet iofs inte hur många kugg det ska vara orginal, min går upp på bakan om man sätter sig långt bak på sadeln och drar på, på ettan, tvåan går den bara upp om jag släpper kopplingen lite slarvigt.
//Anders.

Min sv stuntar inte, den går fort på banan. :cool:
 

Jonne_boy

Äntligen tillbaka
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gnesta [sörmland]
Hoj
Kawasaki ZXR 400 -92
Ace Niki skrev:
Om man inte stirrat sig blind på siffror så kan man kolla på hojarna, särskilt bakifrån... Jag hatar tex att stå bredvid en gixxer, blade R1a eller nåt liknande för då ser min hoj ut som en moppe.... :(

och tänk på mej som ser ut som en moppe även när jag står brevid en sv
 

UnderDOG

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Ort
I ett hus.
Hoj
Ingen, none, Kein.
Lokke: Tävlar du eller är det bandagar?
Jävligt snygg hoj!!
Highlevel Twinsen är inte fy skam!


//Anders.
 

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jakobstad, Finland
Hoj
BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
UnderDOG skrev:
Lokke: Tävlar du eller är det bandagar?
Jävligt snygg hoj!!
Highlevel Twinsen är inte fy skam!


//Anders.

Tack. :)

Det är nog bara bandagar, ända tills dom börjar med en "Finsk/scandinavisk lightweight twins" racing klass... ;)
 

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jakobstad, Finland
Hoj
BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
johanp skrev:
jänksen rejsar ju med SV, då är de dock långt från orginal tyvärr..

Det finns olika klasser, olika serier å reglementen etc. Vissa är så gott som standard men det finns också +90 hk sv'n.
En +90hk sv e nog inte varken så värst billig eller underhållsfri.... :rolleyes:

Jo det vore (i teorin i alla fall) en "billig" tävlingsklass om man kunde rejsa med en hyfsat standard sv. Jag tror också att en hoj på ~70hk är ett bättre alternativ till att börja åka bana med än en +120-130hk hoj. Sist å slutligen så kan man göra ganska mycket med lite hästar.
 
Last edited:

ulf_lundin

Ge f-n i att ändra här !
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R 1200 GS, XR600
Familjens sv650 bänkad till 73hk mellan 9 o 10000 o 60 Nm v 7300. V 10000 ger den fortfarande över 50 Nm. M Renegad dubbla dämpare fast ombyggt orginalrör. Ser sämre ut v låga varv än Akra helsystem av allt att döma. Enl Schneider kan en orginal sv650 lämna runt 67/9200 o 59Nm/7200 o en dip v 5500, t.ex.

Om den går bättre m tps urkopplad tror jag den skulle lika bra på full gas men bättre på delgas m tps kvar o tändningen höjd lite. Utan tps är i princip dumt eftersom optimal förtändning varierar mkt m gaspådraget.
/u
 
Last edited:

UnderDOG

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Ort
I ett hus.
Hoj
Ingen, none, Kein.
Oki.
Angående Ignition retarder då? "nedslöningen" på tvåan och treans växel?
Är det lönt att ge sig på att koppla ur det?

Frågan är om man skall vara nöjd med resultatet, vad anser du, Ulf?

//Anders.
 

UnderDOG

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Ort
I ett hus.
Hoj
Ingen, none, Kein.
Ingen bra här på jobbet, men jag kan lova att det är snyggt.

//Anders.

Bifogar den bästa jag har här:
 

Bifogat

  • pict0216.jpg
    pict0216.jpg
    47.4 KB · Visningar: 135

ulf_lundin

Ge f-n i att ändra här !
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R 1200 GS, XR600
UnderDOG skrev:
Oki.
Angående Ignition retarder då? "nedslöningen" på tvåan och treans växel?
Är det lönt att ge sig på att koppla ur det?

Frågan är om man skall vara nöjd med resultatet, vad anser du, Ulf?

//Anders.
1) Nedslöad på 1an o 2an ? Gör ju ingen glad iofs (om sv:n har en sån; vet inte)
2) tycker du ska vara nöjd. Mer effekt kräver säkert ingrepp i motorn.
/u
 

UnderDOG

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Ort
I ett hus.
Hoj
Ingen, none, Kein.
Vad jag vet så gör det inte det.
Maila Akra och fråga om de har några planer på det.
Är du duktig så kanske du kan snida till ett mellanrör själv :)

//Anders.
 
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Top