Sv650s händer inte ett sk*t

swekop

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2004
Hoj
FZ-1 N
Fint väder och premiär dax. Då sviker bettan för första gången. Eftersom jag knappt har tummen mitt i handen, snarare uppåt arbågen behöver jag hjälp...

För ett par veckor sedan laddades batteriet, och det blev en kortis till macken för däckpumpning etc... Som vanligt gick hon som en klocka.

Idag rullas hon ut igen.. Drar ur batteriet utan att starta. Laddar och monterar igen.

Inte ett skit händer. Startmotorn reagerar inte. Resterande elektronik är ok.

Säkringarna ser ok ut, och ja, jag har dubbelkollat att dödaren inte är påslagen... ;-)

Kan jag ha lyckats fumla till ngt eller är det en dyr prislappa att vänta?!

:huvet :huvet :huvet

swekop

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2004
Hoj
FZ-1 N
Har du kollat så du har ström fram till startmotorn? Ta ur alla säkringar och kolla så att dom verkligen är hela, även såna kan gå sönder utan att ha brunnit av.

Hade en extra liggande och bytte den som var till startmotorn men ingen skillnad..

swekop

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2004
Hoj
FZ-1 N
Nej, är som sagt totalt jvla nollad när det gäller mek.. Gaa svänga och le är i prinip vad jag klarar av... ;-)

Eng

Ny medlem
Gick med
3 Feb 2006
Hoj
R6 Lego edition
Kolla om du har spänning till startmotorn, om inte, kolla om du har spänning till startrelät. Det kan vara en sladd som lossnat från kontakten innanför startknappen.
Om där är spänning till relät är det förmodligen det som är kasst. (Håll knappen inne när du mäter spänning till relät)

Dark_Messenger

Guest
Yes, kolla så det inte är nått simpelt som glapp nånstans.

marben

Newbie!
Gick med
9 Apr 2007
Hoj
SV1000 -04 Honda CB400N -81 Honda CBR954RR -02
På min sv1000 så har jag en relä box under kutsen som ramlade ur när jag gjorde stoppies! när det ramlade ur så startade inte hojjen, kolla det. kommer dock ej ihåg om soppa pumpen gick eller inte när det hände :(

motormania

kawaowner
Gick med
26 Jan 2005
Hoj
kawa zx7r
:confused: dra ut säkringarna och kontrolera igen.. Det är inte alltid man ser om de är kassa. Prova...kan oxå kolla kablarna till startmotorn, att de sitter där dom ska..

-Hjalmarsson-

Fortfarande Rookie
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
GSXR1100-86, GSX750R -87, VTR1000F, GSXR750/1100-88, CBR600 -87
:confused: dra ut säkringarna och kontrolera igen.. Det är inte alltid man ser om de är kassa. Prova...kan oxå kolla kablarna till startmotorn, att de sitter där dom ska..

Mest troligt är ett dåligt batteri. Om allt funkade i höstas och för ett par veckor sen är det rätt liten chans att något har gått sönder. Ladda igen och testa, eller mät spänningen. Kanske dags för ett nytt batteri och JA biltema är skitbilligt och bra nog.

Stortryne

Ful gubbe.
Gick med
11 Jul 2005
Hoj
Ducati 916 - Dunderklumpen. Ducati Multistrada - Ior

Precis. Man känner sig jäkligt fånig när man står där och inser att reservsäkringen OCKSÅ var trasig...
Och båda såg hela ut, tills jag mätte dem.

Solid snake

Guest
Stödkontakt som har hängt sig kanske? Kolla upp det, irriterande fel.

mIksy

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2006
Hoj
Suzuki Sv 650 S
Jag hade liknande fel på min 03a, det var en kontakt som glappade under tanken som gjorde att lysen och allt fungerade men fungerade inte att starta hojen bara. Ganska lätt att kolla den så..

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring