Sodan
Ny medlem
Ja precis samma problem med pingishuliganer... Åhh typiskt att man bara ska haka på. Eller för den delen schackhuliganer
Ja precis samma problem med pingishuliganer... Åhh typiskt att man bara ska haka på. Eller för den delen schackhuliganer
Problemet är väl att sporten i sig är så tråkigt att åskådarna måste syssla med annat, exempelvis slåss, för att stå ut med tristessen.
Så lägg ner skiten och ersätt med något intressantare, typ varpa.
Fan, missat helt min egen tråd! Haft fullt upp att hänga på flashback, vilka retards där finns. De har en tråd på typ 300 sidor, bedriver egen utredning. Hänger ut folk de tror är gärningsmän osv. Länge leve vårt öppna samhälle och ratsit *host*
Ja men nu har de ju lyckats hänga ut den personen som anmälde sig själv hos polisen iaf. Kul för snubbens familj......
Ja, unge, flickvän och hela skiten. Aningen tråkigt! Hela denna historien i mina ögon är bara för tragisk för att vara sann!
Med den knapphändiga fakta man har verkar det vara som så att han bara ville ge en Djurgårdare en smäll men det gick käpprätt åt helvete. Jag tror att alla vuxna människor vet att det kan sluta med dödsfall om man klappar till någon.
Förklara för en obildad varför det inte räknas som dråp?
Våld som leder till död trodde jag i min enfald var dråp.
Inte om det saknas uppsåt eller likgiltighet
Förklara för en obildad varför det inte räknas som dråp?
Våld som leder till död trodde jag i min enfald var dråp.
Uppsåtet ligger väl ändå i att misshandla någon. Det var inte självförsvar.
Likgiltigheten detsamma, att misshandla någon är likgiltighet för en annan människas liv.
Sen att till och med hans bekanta och klubb"kompisar" går ut och säger att han är galen enligt kollegan som följer det hela med lupp gör ju sitt till. Han har till och med gått på sina egna klubbkamrater när något inte fallit honom i smaken.
Likgiltigheten detsamma, att misshandla någon är likgiltighet för en annan människas liv.
Sen att till och med hans bekanta och klubb"kompisar" går ut och säger att han är galen enligt kollegan som följer det hela med lupp gör ju sitt till. Han har till och med gått på sina egna klubbkamrater när något inte fallit honom i smaken.
Ska bli intressant att se vad han åtalas för i slutänden. Ska jag gissa så kommer det helt att bero på hur våldet såg ut.
Säg att du av valfri anledning armbågar någon i solarplexus, det du inte vet är att personen sedan tidigare har invärtes skador eller sjukdom, som gör att ditt slag dödar personen.
Då har du (förmodligen) inget uppsåt att döda personen.
Och du är förmodligen inte likgiltig till att personen dör.
Armbågar du personen i magen och sen ställer dig och hoppar på dennes huvud efter att han/hon fallit till marken så är du förmodligen likgiltig till hur utgången blir.
Vad ska man säga. Här är det hårda papper. Åklagaren yrkar hela sex månader men blir överkörd och de höjer till häpnadsväckande 8. Det och några lätträknade tusingar till de anhöriga, förmodligen luktar sedlarna urin. Det här är minsann ett riktigt "ajabaja" från vårt ömkliga rättsväsende:
http://www.svt.se/nyheter/ratten-avgor-hur-supportern-dog
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |