Svart Daytona T595 stulen utanför jkpg

Lioness

naturfenomen
Gick med
1 Sep 2004
Hoj
Enna röd trajja
[- sNaIjK -] skrev:
Det där såg mindre trevligt ut... mitt hjärta hade gått i kras om min älskling fått den behandlingen :(
Tro mig.. mitt hjärta blödde när jag såg hojen. Kan inte förstå att det faktiskt är min hoj. Hon som var så jävla fin.. knappt rullat ngt.. :gråta

Jag är helt knäckt. Kommer ta ngn dags återhämtning innan jag kan börja stångas med FB.. :död

Lioness

naturfenomen
Gick med
1 Sep 2004
Hoj
Enna röd trajja
TwinSucker skrev:
Din polis är ingen Supercop längre eller :tungan

Trist som F** att hojen är i det skick som den är i nu. Hoppas att du hade halvförsäkrat eller mer så är det bara att bråka med försäkringsbolaget och se till att dom ersätter dig med en likvärdig hoj :tummenupp
Men kom ihåg en sak...ge inte upp om dom jävlas! Dom ska fixa den på nåt sätt.

Men trots allt ett fall där hojen kom tillbaka, alltid nåt iaf.

//TS

Nej, han är väl inte det. Ser ut som de har lackat om den och de har tagit sadel och avgasystem. HALLÅ!?!?! :fatta! De har fan strippat hela hojen ditt dumfan!! :kocko

Men visst, hon är hittat. Dags att börja jobba på försäkringsbolaget. Men oavsett så får jag inte köra mer denna säsongen :gråta

Något positivt är ändå att de hittade hojen + två till vid ett tillslag. Så de kanske kan ta fatt på idioterna som gjort detta. Å då får de stå för hela kalaset och då kan jag kräva min hoj + slippa självrisken.. men det är väl bara drömmar.. :4skrika

TwinSucker

Hammare, spik å tång vad är nu på gång..
Gick med
1 Sep 2004
Hoj
En som fixas...
Lioness skrev:
HALLÅ!?!?! :fatta! De har fan strippat hela hojen ditt dumfan!! :kocko
Tackar för komplimangen :)

Jag kunde se det och just av den anledningen så undrade jag om du hade halvförsäkrat eller mer.

Jag blev själv av med min hoj tidigare i år så jag vet hur det är att va utan... It sucks!
Förvisso så hittade dom inte min men jag vet va jag hade begärt av FB om dom hade hittat den.

Lycka till med FB :tummenupp

:krama

Rikkard

drakkiR
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sjösala Rotterdam
Vilka jävla bovar. Sabba på det där sättet. Det verkar va mycket stölder av hojar mm här i området. Kommer från Habo. Det var ju nån här som hade fått skinnstället stulet förra veckan. De hade slagit sönder rutan i kåken när ägaren låg o sov och plockat skinnstället. Själv ertappade jag två idioter med att slanga bensin ur min bil en morgon. Tyvärr såg de mig innan jag såg dem så de drog iväg fort som fasen.

Unidoc

президе&
Gick med
18 Mar 2005
Hoj
Nope
fii fan :3freak
det där såg inget vidare ut alls,hoppas att det kommer att lösa sig med fb...
:pannkyss

Max©

pannkaka
Gick med
22 Aug 2005
Hoj
R1
:4skrika

Facking cockfags!!!

Nu blire inget åka på laxå-askersundvägen i år då :mad:

Min blåste ikull idag förresten :5sure

Bråk ordentlit me dom nu!

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
Jag får väl nästan beklaga att hojen är tillbaka :(

för vem fan vill se hojen strippad eller förstörd, det hade varit bättre att dom hittat den totalt slaktad så som min hittades.

Hoppas att du står på dig när det gäller försäkringsbolaget, kräv en likvärdig hoj. vill dom inte gå med på det, så ska din hoj tamefan vara i mint kondition när du får tillbaka den.

lycka till :tummenupp

njelger

Guest
TwinSucker skrev:
Din polis är ingen Supercop längre eller :tungan

Klart dom är supercops :mad:

Dom har gjort ett tillslag och hittat 3 stulna hojar och detta leder till förövarna.... :yoparty

TwinSucker

Gick med
1 Sep 2004
Hoj
En som fixas...
njelger skrev:
Klart dom är supercops :mad:
Klart som F** att det är skitbra!!
Vet inte om du la märke till den där lilla saken på slutet med tungan... Den brukar iaf användas som en markering på att det är ironi :)
Fast ironin kanske är död i det här landet :3freak

//TS

Lioness

naturfenomen
Gick med
1 Sep 2004
Hoj
Enna röd trajja
TwinSucker skrev:
Tackar för komplimangen :)

Jag kunde se det och just av den anledningen så undrade jag om du hade halvförsäkrat eller mer.

Jag blev själv av med min hoj tidigare i år så jag vet hur det är att va utan... It sucks!
Förvisso så hittade dom inte min men jag vet va jag hade begärt av FB om dom hade hittat den.

Lycka till med FB :tummenupp

:krama

Oj, sorry. Jag menade inte dig. Jag trodde du fattade att jag menade polisen!
:7peta

Men hojen är helförsäkrad som tur var. Ska faktiskt ringa FB strax. Ska bara vakna till först. Mardrömmar hela natten.. :huvet

Inga tips och råd inför telefonsamtalet till FB?

Lioness

naturfenomen
Gick med
1 Sep 2004
Hoj
Enna röd trajja
wonderwizard skrev:
Jag får väl nästan beklaga att hojen är tillbaka :(

för vem fan vill se hojen strippad eller förstörd, det hade varit bättre att dom hittat den totalt slaktad så som min hittades.

Hoppas att du står på dig när det gäller försäkringsbolaget, kräv en likvärdig hoj. vill dom inte gå med på det, så ska din hoj tamefan vara i mint kondition när du får tillbaka den.

lycka till :tummenupp

Jag blev verkligen helt knäckt. Det hade fan varit bättre om de aldrig hade hittat henne. Då hade jag i a f kunnat drömma om att hon var hel och fin och lät ngn annan njuta av sitt underbara muller när de drar på.. kanske nere i tyskland eller Polen. Men att se den så totalt förstörd.. hjärtkrossande..
:död

jnmdev

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2005
Hoj
Speed Triple
Lioness skrev:

Ha alla papper i ordning så de får så lätt som möjligt att hjälpa dig, samt erbjud att skicka bilder för att visa hur fin hon var. Det är möjligt att de ger ett första "bud", tänk över det och återkom hellre än att acceptera direkt på telefon. Börja med att utgå från att de vill hjälpa dig. Det är väl därför vi har försäkringsbolag? Dessutom, fråga hur bovarna ska stå för självrisken? Finns det tex stilleståndsersättning om du använder hojjen för att åka till jobbet?

Kom precis från posten (f'låt ICA) och har skickat iväg ett paket med alla nycklar, orginalkvitton, polisrapport, bilder, kopia på senaste besiktningsprotokollet, värderingsunderlag mm till FB.

Lycka till / johan

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
Lioness skrev:
Jag blev verkligen helt knäckt. Det hade fan varit bättre om de aldrig hade hittat henne. Då hade jag i a f kunnat drömma om att hon var hel och fin och lät ngn annan njuta av sitt underbara muller när de drar på.. kanske nere i tyskland eller Polen. Men att se den så totalt förstörd.. hjärtkrossande..
:död

jag håller med dig, precis så tänkte jag med. nu hittades bara min ram + sving. så det gick relativt snabbt att få pengarna.

jag ledde polisen till tjuven, men åtalet mot honom blev nerlagt, så några pengar av honom för merkostnad lär man aldrig se.

se bara till att du har "kött på benen" när du ringer ditt FB

skumma blocket mfl sajter för att ha en klar prisbild av vad en likvärdig hoj kostar. vill dom sedan inte ge dig till en ny, så ska den helt klart ha NYA ORGINALKÅPOR & LACK .. samt en rejäl översyn av motor, låda, dämpare mm.

Lycka till :tummenupp

TwinSucker

Gick med
1 Sep 2004
Hoj
En som fixas...
Lioness skrev:
Oj, sorry. Jag menade inte dig. Jag trodde du fattade att jag menade polisen!
:7peta

Jag är tydligen lite seg på kvällskvisten oxå :kocko

Som nån skrev här innan.
Se till att ha alla papper klara och även polisanmälan innan du ringer FB och om dom vill ha papprena så se till att du tar kopior på dom för ibland brukar dom kan ha en förmåga att "slarva" bort orginalen som man skickar in.
Annars så är det bara att stå på sig att dom ska ersätta dig med en likvärdig hoj med tanke på allt jobb som krävs för att återställa din våldtagna eller som WW skrev att dom minst ska återställa den till ursprungskick.
Med tanke på att du verkar varit kär i din hoj så antar jag att du har bilder på den innan den blev stulen eller :va
Då är det bara att bifoga före och efterbilder.
Skönt att du har helförsäkrat iaf :)
Men du, vilket FB har du?

Själv har jag Folksam och efter att jag blev av med min så kommer jag inte att byta! Jag hade en kanonhandläggare så jag är väldigt nöjd med deras service.

//TS

njelger

Guest
TS:
Du verkar få mycket skit i tråden.....arga och påkar...
Och du som bara vill väl. Otack är världens lön. ;)

Ironin är nog inte död men lite krasslig verkar det som. :)

Går ut på att i en dispyt låtsas anluta sig till den avvikande uppfattningen, men sedan genom olika gisslande frågor visa på ståndpunktens orimlighet.

Last edited:

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
TwinSucker skrev:
Själv har jag Folksam och efter att jag blev av med min så kommer jag inte att byta! Jag hade en kanonhandläggare så jag är väldigt nöjd med deras service.

//TS

Håller med .. supertrevliga är dom på folksam :tummenupp

Lioness

naturfenomen
Gick med
1 Sep 2004
Hoj
Enna röd trajja
TwinSucker skrev:
Jag är tydligen lite seg på kvällskvisten oxå :kocko

Som nån skrev här innan.
Se till att ha alla papper klara och även polisanmälan innan du ringer FB och om dom vill ha papprena så se till att du tar kopior på dom för ibland brukar dom kan ha en förmåga att "slarva" bort orginalen som man skickar in.
Annars så är det bara att stå på sig att dom ska ersätta dig med en likvärdig hoj med tanke på allt jobb som krävs för att återställa din våldtagna eller som WW skrev att dom minst ska återställa den till ursprungskick.
Med tanke på att du verkar varit kär i din hoj så antar jag att du har bilder på den innan den blev stulen eller :va
Då är det bara att bifoga före och efterbilder.
Skönt att du har helförsäkrat iaf :)
Men du, vilket FB har du?

//TS

Jo, jag har bara hört bra om Folksam, men jag tog det billigaste ( i särklass) valet - Länsförsäkringars "Tjejförsäkring". Jag har knappt haft ngn kontakt med min handläggare där. Jag pratade med honom snabbt idag och sa att jag varit och tagit kort och att jag hade kort mm på hojen innan som jag kunde skicka. Jag har nu skickat in originalkopier (har naturligtvis sparat kopior) på polisrapporterna jag fått.

Men det är mest vänta jag får göra nu. Polisen ska göra sin tekniska undersökning och sen hör de av sig när de är klara. Sen kan försäkringsbolaget sätta igång. Så förstod jag det som i a f .. :huvet

Men jag håller huvudet kallt. Jag har alla papper klara på hojen, bilder på hur hon såg ut fyra dagar innan hon blev stulen, bilder på hur hon ser ut nu, papper ifrån försäkringabolaget och ifrån polisen. Så jag har allt framför mig. Men inte fan hjälper det nu, jag avskyr att vänta. Jag är en handlingsmänniska, men den biten kommer. Bara till att vänta och se.

hansome

©hansome
Gick med
22 Jul 2004
Hoj
Ny läcker Busa :-) -//- Stolt pappa till Isola (anno 061222)
Lioness skrev:
Men jag håller huvudet kallt. Jag har alla papper klara på hojen, bilder på hur hon såg ut fyra dagar innan hon blev stulen, bilder på hur hon ser ut nu, papper ifrån försäkringabolaget och ifrån polisen. Så jag har allt framför mig. Men inte fan hjälper det nu, jag avskyr att vänta. Jag är en handlingsmänniska, men den biten kommer. Bara till att vänta och se.
Låter som en sund inställning! Kort på hojen och ett jävla annama brukar räcka långt!
Men tänk på vad du skriver och säger här på Sporthoj. FB-snubbarna läser allt och det kan, om det vill sig illa, användas emot dig (jag talar av egen erfarenhet...)

Lycka Till och ge inte upp! :tummenupp

Lioness

naturfenomen
Gick med
1 Sep 2004
Hoj
Enna röd trajja
hansome skrev:
Låter som en sund inställning! Kort på hojen och ett jävla annama brukar räcka långt!
Men tänk på vad du skriver och säger här på Sporthoj. FB-snubbarna läser allt och det kan, om det vill sig illa, användas emot dig (jag talar av egen erfarenhet...)

Lycka Till och ge inte upp! :tummenupp

Jag har fått det rådet innan, men jag har inget att dölja så bring'em on! :4skrika

men tack ändå :)

walleskydive

Speedoholic
Gick med
31 May 2005
Hoj
GIXXER 750-96
Stulen DAYTONA

Dom skulle styckas i småbitar och utfodras till måsarna!
Sen skulle man slå på mås-skiten med en slägga och pissat på resterna!!!!

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept