Svart docka klipps bort från Kalle Anka

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Snacka om att vi håller på att institutionalisera bristande självdistans :huvet

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Disney & Co verkar ha tagits över av nynassar iom att de utrotar svarta och judar ur en traditionsfilm :mad::glömdet

Lika intelligent som att ta bort Tintin i Kongo eller att censurera den

Last edited:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Walt var ju nasse om jag minns rätt, nu har hans anställda förverkligat hans (och Adlof
Nej, det var han inte. Det där är bara ett påhitt baserat på ytterst svaga indicier... Han var anti både nazism och kommunism.

Hade han varit nasse hade han knappast Donald Duck in Nutzi land (Der Furhers Face) skapats av Disney..

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Nej, det var han inte. Det där är bara ett påhitt baserat på ytterst svaga indicier... Han var anti både nazism och kommunism.

Hade han varit nasse hade han knappast Donald Duck in Nutzi land (Der Furhers Face) skapats av Disney..

kanon, då ska jag genast ändra mitt inlägg, tack :hej:hej

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
För att ingen ska bli kränkt över någonting så tycker jag att i framtiden så ska alla seriefigurer, filmfigurer osv vara helt transparenta. Även om man gör en dokumentär om t ex Martin Luther King så ska han vara transparent!

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Hoj
-------
Jag orkar inte ens bli upprörd numera.

Orkar inte heller bemöda mig med att ta reda på hur individerna som fixar sånt här ser ut. Antagligen borde dom bli haffade för förargelseväckande utseende.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Ledordet är att alla är kränkt på ett eller annat sätt och då ger man sig på att censurera gamla tecknade filmer och serier. Löjeväckande ärligt talat.

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Hoj
Honda VFR800
Jag har svårt att bli upprörd över att man på frivillig basis klipper bort några stereotyper. Läser man artiklen är det ju faktiskt inte bara den svarta dockan utan även en blond flicka och en judisk man.

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Det var högre tolerans när jag gick i plugget, med negerkyssar, negerbollar, sen vill jag minnas att man spelade nigger på skolgården, tänk er DEN idag! :D

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Kollar i kristallkulan och ser att man även kommer ta bort scenen där Lufsen puttar över en köttbulle till Lady för det kränker vegetarianerna (och glöm då inte Göran Persson som läste en bok en gång).

Sen blir det Robin Hood som får stryka på foten för han framställer det täckta könet som svagt eftersom han skall rädda Marion från hemska Prins John.

Och herregud, hur kan man ha missat att Kalle Anka går runt utan byxor, detta MÅSTE ÅTGÄRDAS för det är ju BARNTV!!!

Tomtens Verkstad kommer också försvinna för tänk på alla de kränkta kortväxta personerna.

Snövit som är uppvaktad av 7st dvärgar... HERREGUD, vad är det vi lär barnen egentligen???

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Kollar i kristallkulan och ser att man även kommer ta bort scenen där Lufsen puttar över en köttbulle till Lady för det kränker vegetarianerna (och glöm då inte Göran Persson som läste en bok en gång).

Sen blir det Robin Hood som får stryka på foten för han framställer det täckta könet som svagt eftersom han skall rädda Marion från hemska Prins John.

Och herregud, hur kan man ha missat att Kalle Anka går runt utan byxor, detta MÅSTE ÅTGÄRDAS för det är ju BARNTV!!!

Tomtens Verkstad kommer också försvinna för tänk på alla de kränkta kortväxta personerna.

Snövit som är uppvaktad av 7st dvärgar... HERREGUD, vad är det vi lär barnen egentligen???

Jag vill gå ett steg längre och radera allt så vi får möjlighet att göra om våra fel.

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
De numera bortklippta scenerna togs bort i den amerikanska versionen för typ tio år sen. Först nu anser Disney att läget i resten av världen är så prekärt att det är läge att klippa bort dem från den internationella versionen (nej, det drabbar inte bara Sverige). Jag är egentligen mer förvånad att det tog sån tid att klippa bort dem ur den internationella med tanke på hur stämningsrädda man är där borta över pölen.

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Det var högre tolerans när jag gick i plugget, med negerkyssar, negerbollar, sen vill jag minnas att man spelade nigger på skolgården, tänk er DEN idag! :D

Eller hur. PK-maffian har tagit över och nu är det orden som är poängen, inte värdet av dem. Om jag börjar använda uttrycket "integrerad" med fel tonfall så kommer det vara mer rasistiskt än om jag kallar polaren "blatte" utan eftertryck och undermening.

När jag gick i plugget spelade vi också nigger, ibland med en neger.. Vi sket i vad det betydde, han också. Vad var problemet?

Gör som bögarna istället, ta ordet själva och vänd betydelsen av det. Betydligt smartare ur PR-synpunkt. Lättkrengta blattar orkar jag inte med! ;)

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning