svart/rosa cbr 600 stulen Vällingby 19/7

thepope

Med lem
Gick med
22 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
CBR600F3
Det är just av denna anledningen, jag hade stannat kvar vid hojen, tills dess polisen, bärgaren eller ägaren kommit & hämtat den

skulle tjuven dyka upp, så gör som jag http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=92260

Don´t get me wrong ww, men är det inte lite taskigt att hacka på honom som ändå hade ögonen med sig och faktiskt gjorde nåt...?

Jag tycker du är en hjälte ww, som gjort vad du gjort och jag skulle verkligen vilja att du flyttade upp till Stockholm och hjälpte till att holla koll på gatorna här, men alla kanske inte har kroppsbyggnad, tillfälle eller tillräckliga bevis för att göra ett grövre ingripande.

Som sagt, missförstå mig rätt, jag tycker både wonderwizard och nicka har gjort perfekta ingripanden, även fast de gjorde på olika sätt.
All credit till er båda, fortsätt så, så ska jag också göra vad jag kan för att dra mitt strå till stacken!!! :tummenupp
 
Last edited:

The_FacultyGirl

Diggar hästkrafter
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Stockholm, västerort... och emellanåt i södra skån
Hoj
Hade en CBR 600f -93 (blev stulen). Nu är det svart 850 som gäller!
Hojen hittad!!! Tack du som ringde polisen!

Hojen hittad!!!!

Tänkte bara tacka ifall det var någon av er på Sporthoj som fann hojen ståendes i Gamla Stan! :) Underbart!!!

Även om jag inte får tillbaka den så är jag glad att den nu är i rätt händer (hos f-bolaget) och inte hos jäveln som snodde den/sålde den vidare. Känns helt underbart!!
Den är tydligen körbar då det satt en annan regplåt på den med diverse "mindre" skador. Ska se om jag kan få fram mer info från f-bolaget imorgon. Kul att de ringde upp för att tala om :) även om han ville veta mer information om den som hittade den, om jag visste vem det var.

Så kul! :)
 

The_FacultyGirl

Diggar hästkrafter
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Stockholm, västerort... och emellanåt i södra skån
Hoj
Hade en CBR 600f -93 (blev stulen). Nu är det svart 850 som gäller!
Vilken glad nyhet! Hoppas att löser sig för dig tjejen! :tummenupp

För mig är det löst, fick pengarna i höstas. Fast nyfiken blir jag ju vad som kommer ske med den nu men troligtvis kommer de sälja den som de brukar. Får hoppas den nya ägaren tar hand om den sen. Sjukt hur man fäster sig vid ett fordon :rolleyes: men hojen hamnar nog i bättre, ärliga händer nu iaf och det är huvudsaken! :tummenupp

Äntligen.Då kan jag kasta lappen nu :)

Yes! :) tack för att du höll utkik!
 
Last edited:

terje2

Halv7 till halv4!!
Gick med
8 Oct 2007
Ort
Stockholm
Hoj
01 R1
2007-08-19..../2007-08-20 Fick jag min GSX 1100r stulen i Enskede(svart med silverdrakar på sidorna),på Tisdagen åkte den förbi mig på 30m när jag stod och jobbade i NYNÄSHAMN,en liten snorunge med vit hjälm,svart luv-jacka o raicingbyxor med puckar körde den. 2 Dagar senare möter jag den när jag är på väg hem ifrån NYNÄSHAMN, då med svart hjälm, det blev polisjakt efter den! med den drog ifrån o gömde sig i NYNÄSHAMN...sen var den borta!!!

Den är nu inlöst....synd...
 

The_FacultyGirl

Diggar hästkrafter
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Stockholm, västerort... och emellanåt i södra skån
Hoj
Hade en CBR 600f -93 (blev stulen). Nu är det svart 850 som gäller!
Ganska lustigt ändå... Det var ju en som såg hojen körandes från garaget (därav fick jag veta att den var stulen). Sedan var det 2 observanta själar som såg den i västerhaninge några veckor senare (då polisen inte behagade sig att dyka upp). Och efter lite detektivarbete nu så var jag och tittade på den i tisdags! :) Det kändes skumt att stå och titta på "min" misshandlade hoj... Men ändå, hur många får återse "sin" hoj efter den blivit stulen? Känner mig ändå lyckligt lottad :) Kunde säga Hej då liksom :) knäpp som man är!

2007-08-19..../2007-08-20 Fick jag min GSX 1100r stulen i Enskede(svart med silverdrakar på sidorna),på Tisdagen åkte den förbi mig på 30m när jag stod och jobbade i NYNÄSHAMN,en liten snorunge med vit hjälm,svart luv-jacka o raicingbyxor med puckar körde den. 2 Dagar senare möter jag den när jag är på väg hem ifrån NYNÄSHAMN, då med svart hjälm, det blev polisjakt efter den! med den drog ifrån o gömde sig i NYNÄSHAMN...sen var den borta!!!

Den är nu inlöst....synd...

Motorcyklarna verkar hamna där nere i trakterna... fan va surt att se den så där, flera gånger! Måste varit frustrerande...
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top