Svarta pengar!

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
Re: Re: Re: Svarta pengar!

Bingo skrev:
Jag har kanske fel men vattentillgångarna (dvs vattenkällan) är väl inte privatiserade utan distributionsapparaten - vattenledningar, vattentorn, pumpstationer, reningsverk osv. De tar egentligen inte betalt för vattnet (det kan väl vem som helst fortfarande ta ur brunnen/källan) utan för att man får det rent ur sin kran.

Det är skönt att du finns Bingo. Precis lika upplyftande som en finne i armhålan. Visst är det så att det är distributionsapparaterna som privatiseras. Jag beklagar att jag i min hast syftade på källan och inte rören.

gladh

farmerlip

F.d Hybridpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2 röda och en gul
Jag bor i Huddinge och betalar nån j-a avgift för att "mitt" regnvatten rinner ut på gatan. Jag vill säga upp mitt skattekonto nu!!!
Gulsnabbtrajja skrev:
Var det inte uppåt landet nånstans där dom skulle beskatta regnvattnet? Tanken var att ju större tomt man hade ju mer vatten samlade man upp och skickade ut på gatan och därmed skulle man bidra till dagvattenbrunnarnas underhåll.

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
Rent krasst kan man konstatera att man betalar mer i skatt än vad man utnyttjar av samhällsnytta. Frågan är varför man skall betala massor med skatt till sjukvården för att sedan ändå få teckna en privat vårdförsäkring för att få vård i vettig tid.

Jag betalar mer än gärna skatt när man känner att man får nytta av det offentliga när man behöver det. Däremot ifrågasätter jag starkt hur pengarna används och den stora administrativa enhet som behövs för att hantera alla skattepengar.

Det är ganska få företag som skall dra runt hela den här apparaten och tyngre lär det bli när befolkningen blir allt äldre.

Jag vet många bekanta som driver egna företag och är precis på gränsen varje månad trots bra beläggning osv. Man kan inte ta ut vilka priser som helst till sina kunder.

/F

3699

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Hoj
KTM 690SMC
Bra. Mina grannar är sura gamlingar som hatar allt som låter illa, t ex hojar, hundar och fulla polare..

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag jobbar mer än GÄRNA svart, inte då för att jag inte gillar att betala skatt. Jag kan tänka mig pynta mer i skatt om jag bara visste att det gick till nåt bra. Jag vill tex inte att de intagna på anstalterna runtom i sverige har det så bra som de har. En liten cell med 18grader i rumstemp, en madrass och en bok. Inget mer.
Sen ska de lägga mer pengar på skola och vård och omsorg, istället för att dela ut pengar till vägverket för att bygga fuskbyggen. Ska de bygga så ska de bygga ordentligt.
Och varför betala flera miljoner om dagen bara för att vara med i EU? Bevare mig väl att vi inte kom med i EMU iaf.....

Manne

Nu ligger IQ och vikt på samma nivå.....
Gick med
30 Aug 2003
Hoj
Gammal och slö
Är så förbannad på sosse sverige......
Helt rubbat att man får betala så mycket i skatt, fick skatta mer än 50procent på septemberlönen, sen när man går isthlm ser man uteliggare som ligger å skräpar på gatan. Funderar då på vart mina skattepengar tar vägen om inte dessa herrar kan få ngt ställe att krypa in på.

Bidragstagare är bedömt oftast lata

word up!

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Manne skrev:
Är så förbannad på sosse sverige......
Helt rubbat att man får betala så mycket i skatt, fick skatta mer än 50procent på septemberlönen, sen när man går isthlm ser man uteliggare som ligger å skräpar på gatan. Funderar då på vart mina skattepengar tar vägen om inte dessa herrar kan få ngt ställe att krypa in på.

Bidragstagare är bedömt oftast lata

word up!

Precis! Äntligen en som talar klarspråk!
Vore inte det bästa att vi som tjänar bra och är så välbärgade att vi har råd med en sånhär dyr hobby fick betalt för att skjuta av de där uteliggare som ligger och skräpar överallt.
Då skulle vi bli ännu rikare.
Och kulorna skulle då bli avdragsgilla.

Edit, sackars Mattias i sånna fall :brynad

Last edited:

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
Administrationen kostar, här har dom byggt ut kommunhuset och överskridit den budgeten med ca 15 milj samt köpt ett stort konstverk för ca 5 milj att ha inne i kommunhuset, nu har man kasst med pengar så man skall kicka lärare och vårdpersonal för att få det att gå ihop.
Intressanta prioriteringar i den här sosse kommunen..

matsa

Sporadisk
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
Tyvärr inte...
Visste ni förresten att skatten pa grus fördubblades efter förra valet...?

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy