Svarta V70N TMT..

MackieMack

M.F.
Gick med
8 Jul 2007
Ort
Vallentuna
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 K7 Kawasaki ZX9R -01 *Såld* KTM 640 -04 Prestige *Såld*
Påminnelse ang Svarta V70n TMT

Vet att denna är gammal, men vill dock bara påminna alla sthlmare om att jag ser TMT nästan dagligen i trafik till och från jobbet när dom stått vid vägrenen och har plockat bilister som har haft för tung högerdosa. :hördu :hojsmilie

[YOUTUBE-ID]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/hoGLj9UM_-k&color1=0xb1b1b1&color2=0xcfcfcf&hl=sv&feature=player_embedded&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/hoGLj9UM_-k&color1=0xb1b1b1&color2=0xcfcfcf&hl=sv&feature=player_embedded&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/YOUTUBE-ID]
 
Last edited:

Billy

BRAAAAAAAAAAAP
Gick med
27 Sep 2008
Ort
Göteborg
Hoj
R6 -06
Är väl ganska känt att pålisen kör svensson bilar, gärna tonade rutor, extraljus, och någon extra antenn.
Men de kör även lite ovanligare bilar så försök att hålla hastighetsbegränsningarna pojkar :)
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Trafikpolisens bilar är ofta ganska tungt bestyckade med utrustning.

Dom är i stora drag som som en vanlig radiobil i antennmässigt.
Så kolla på en sån - antennskogen finns i tre grundvarianter.
Kolla längs bak på en målad.

*Landsbyggsbil ,första siffra 7 i anropsnummret- gles skog
*Storstadsbil ,första siffra 8 i anropsnummret Lite tätare
*Båda typerna ovan Bilar som är tetra utrustade (nya kommande nätet)+ ett eller två gamla system.
 

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Tillfälligt avbrott
Ähh, vafann.. Man gassar opp den på julet i 350 o sen jör man en börnaut.. Pålisen har ente en sjans.. haha, fifan va dom blir redda..
 

Gangsta

Sjör KTM
Gick med
1 Jun 2004
Ort
Götteborg
Hoj
KTM 640
Nån som har några kanon tips på hur man igenkänner en civilsnut? Har aldrig sätt annat än volvo o saab, och en folkabuss som stoppade mig när jag körde bil i stan och råkade köra in på bussfilen. Blev 1000kr böter, idioter.

Har även märkt att dom ändå kör i polis uniform, kollar därför alltid in genom sidorutan när jag passerar, om det är en misstänksam bil. Man kan se väldigt tydligt polis märket på axeln.
 

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Tågstation 703
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
Jorå jag har också sett TMT i action :gnissla

Nån som har några kanon tips på hur man igenkänner en civilsnut? Har aldrig sätt annat än volvo o saab, och en folkabuss som stoppade mig när jag körde bil i stan och råkade köra in på bussfilen. Blev 1000kr böter, idioter.

Har även märkt att dom ändå kör i polis uniform, kollar därför alltid in genom sidorutan när jag passerar, om det är en misstänksam bil. Man kan se väldigt tydligt polis märket på axeln.

Alla brottslingar är oskyldiga :tungan

Tja hur känner man igen dom? kolsvarta rutor, lite fler antenner som i filmen (vanliga V70:s brukar inte ha dubbla utan enbart en har jag för mig), dom har blivit rätt dolda :gnissla Men jag måste säga att jag såg en gammal röd 940 Kombi där dom slänger på saftblandaren på taket och gasar på så dom finns kvar :gnissla
 

MrGooFy

Tebax
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Borås
Hoj
Is no more
Fick lära mig en gång att civila polisbilar (eller egentligen alla polisbilar) inte får ha någon reklam under reg-skylten. Jag har ännu aldrig sett en civilbil med reklam under skylten, så om den har det så är det med största säkerhet inte en civil polisbil.
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Det där är fel - har den ingen reklam så sätter dom dit det själva.

Iaf dom lömska brukarna (trafikpolisen) av dylika fordon.

Nu behövs det ju inte en hög iq kvot , runt 55 för att avslöja en trafikbil men ändå.

En större biltillverkare i Sverige satte i början på 90 talet dekaler på alla bilar dom leverade till diverse viktiga köpare.

Räddningstjänsten fick dekalen räddningstjänsten kör Volvo , Semcon kör Volvo osv.

Detta satt även på polisens bilar - även på dom civila.

Ett tag så rullade många civila bilar omkring med texten "olisen kör volvo" efter nån gammal säpohagga gnuggat bort bokstaven "P"

Nu användes många av dessa bilar bara som rena civila ordningsbilar,trafikpolisbilar och möjligtvis länskriminalen/säpo som ändå har extremt låg spaningskompetens så det spelade ingen roll.

Trafikpoliserna var iaf snäppet smartare o satte upp "Heja blåvit" dekaler över dom.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Trafikpolisens bilar är ofta ganska tungt bestyckade med utrustning.

Dom är i stora drag som som en vanlig radiobil i antennmässigt.
Så kolla på en sån - antennskogen finns i tre grundvarianter.
Kolla längs bak på en målad.

*Landsbyggsbil ,första siffra 7 i anropsnummret- gles skog
*Storstadsbil ,första siffra 8 i anropsnummret Lite tätare
*Båda typerna ovan Bilar som är tetra utrustade (nya kommande nätet)+ ett eller två gamla system.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Paranoia :D
 

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Ort
Västmanland
Hoj
En orange
Jag har blivit stoppad av en V40 utan tonade rutor och en helt civilklädd polis oxo.. Det är inte bara trafipaxen som kan stoppa en ;) Vanliga span oxo om dom har tråkigt..
 

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Tågstation 703
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
Jag har blivit stoppad av en V40 utan tonade rutor och en helt civilklädd polis oxo.. Det är inte bara trafipaxen som kan stoppa en ;) Vanliga span oxo om dom har tråkigt..

Haha han var säkert påväg till jobbet, ser någon med trasig baklykta, han ska jag ta mig tusan ta :D
 

Marvin

Newbie
Gick med
14 Sep 2007
Ort
08
Hoj
Monster 696
Inne i stan glider det även runt en helt original omärkt saab 900! :)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top