Svartmålad vägbom... Hur tänkte de egentligen?

asdf

rastafari
Gick med
12 Jun 2008
Hoj
EXC 450 -06 *Såld* 660 SMC -05 *Såld* FS650 -08 *Såld* EXC 525 -06
Sjukaste jag sett, så kasst att det inte kan vara sant.
Stackare som målat den svart och ska leva med detta. Men om det går att anmäla kommunen, så hoppas jag dom gör det och får ut ett rejält skadestånd. Och på natten, måste ju vara omöjligt att se den? :va

Tarasus

Ny medlem
Gick med
29 May 2007
Hoj
Gsx-R 1100 -86 (såld)
Sjukaste jag sett, så kasst att det inte kan vara sant.
Stackare som målat den svart och ska leva med detta. Men om det går att anmäla kommunen, så hoppas jag dom gör det och får ut ett rejält skadestånd. Och på natten, måste ju vara omöjligt att se den? :va
Stör mig något så fruktansvärt grymt på sånt här så jag kan tänka mig att traska in själv på lokala stationen och göra en anmälan. Allt snack från vv och diverse politiker om att det är hastighet som dödar och motorcyklister vill vi ha bort från vägar osså går en kommun och målar en bom svart!!!!

Mesktomten

Med lem
Gick med
20 Jun 2004
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -00, Honda CBR 900 RR -98
Jag kom att tänka på grej som hände mig imorse som kan vara farligt för motorcyklister. Strax utanför Lund, om man kommer från Staffanstorp-hållet och kör mot Statoil Södra genom rondellen, där finns det en gigantisk sprickjävel som bilister inte lägger märke till, men sätter man framhjulet i den under nedlägg så känns det nästan som att fastna med cykeln i tågräls. :näsblod

Jag tror att en samlingstråd med den här typen av varningstecken kan vara nyttigare än alla hundratals trådar om moral, när moral egentligen är en fullständigt godtycklig grej. Nåja...

Har du (eller andra skåningar) lagt märke till att det ofta (senast igår) står bilar i cirkulationsplatsen på väg 11 i Staffanstorp? Jag har mailat Staffanstops tekniska förvaltning, men jag antar att det är semestertider jadajada...

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
– Alternativet som sitter där nu anser vi vara nog så bra. Det är ingen ko på isen. Sedan får vi ta oss en större funderare på om vi kan hitta någon annan lösning än den som finns i dag, säger Lars Esping.

Tur att de tar det på allvar iallafall :va

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Oh fy fan....

100 spänn på att om detta var en privat väg skulle rubriceringen Vållande till annans död vara självklar för kommunen. I detta läget så kan man väl ge sig fan på att dom klarar sig undan pga att det är en allmän väg och att det som "vanligt" blir förklarat som MC förarens fel....

Sånt här blir man ju bara förbannad av rätt igenom :mad: :mad: :mad: :huvet

RacerRaffe

MR Wheeler( Långbens alter ego)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000 & CR500
Och ännu ett tidningsreportage men nu lite mer om personen som drabbades av "trafikhindret" http://www.nsd.se/nyheter/boden/artikel.aspx?ArticleId=3851454

Träffade Krister som intervjuades i tidningen före intervjun, han var verkligen nedstämd över det som inträffat. Själv kände jag inte Lennart mer än så pass att jag hälsade på honom men det känns så onödigt och tråkigt när så uppenbart onödiga olyckor sker.

Av senaste reportaget i NWT står det att kommunen har en ny bom liggande som så lägligt planerades att monteras V29 av ett företag som har semesterstängt V29, jag tycker att det "luktar" panikartade efterkonstruktioner om detta och det var nog även därför som NWT kollade upp de uppgifter kommunens representant/er lämnade till NWT. Det behövs nog en anmälan så Polisen får reda ut detta.

connan

Mopar Performance
Gick med
14 May 2007
Hoj
89 kawasaki zx10 /Honda cbr 1100 xx super blackbird
man tror inte det är sant att det fortfarande finns så dåligt oppmärkta bommar/hinder med tanke på alla olyckor som inträffat under åren ,dessutom på kommunalt/statligt ägda vägar..

för ca 10 år sedan dog en ung kille i heden (Boden) pga dåligt uppmärkt väg bom ,sedan fick den reflexer.
och det finns säkerligen många liknande olyckor som jag inte känner till.

jag tycker det är anmärkningsvärt att det krävs tillstånd att sätta upp en egen skylt vid vägen tex cafe ,stugor,etc.
men man kan utan vidare smälla upp en väg bom utan inspektion o utan specifikation om hur en sådan skall se ut.

åtala de ansvariga för vållande av annans död

vila i frid Lennart

connan

Mopar Performance
Gick med
14 May 2007
Hoj
89 kawasaki zx10 /Honda cbr 1100 xx super blackbird
nu läser jag i tidningen NVT att "någon" har sabbat bommen o att någon har tagit bort reflexerna :confused: ,hmm ska vi anta att "någon" har haft mer tur när de brakat in i bommen tidigare o det var då reflexerna lossnade:va

jävla svammel o efterkonstruktioner:mad:

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...