Svartsjuka mot ex

Liquid_shadow

100% Awesome!
Gick med
8 Aug 2008
Hoj
2008 Kawasaki ZX6R
wow, va fint du försvara svartsjukan. blev helt impad. :tummenupp det går tydligen göra något fint om något minder bra. :)
Thanks, det är min syn på det...

PS. sväng förbi så ska jag visa att jag inte är ett dugg svartsjuk på dig... än... men kan göra hela andra imponerande saker... ;)

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Thanks, det är min syn på det...

PS. sväng förbi så ska jag visa att jag inte är ett dugg svartsjuk på dig... än... men kan göra hela andra imponerande saker... ;)

Oj, hehe tack men jag har redan någon som är svartsjuk på mig. :)

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Jag tycker bara det är attraktivt med en tjej som skiter i sociala normer, njuter av livet och av sex bäst hon vill när hon är singel.

Jag är iaf av uppfattningen att jag kommer att behandla min dam som den kvinna hon vill bli behandlad som både i och utanför sängrummet.
Utanför sängrummet blir hon behandlad som en drottning, och i sänghalmen så ska hon få leva ut den slampa inom sig som hon vill vara där.
och oavsett vad som händer i sängrummet så kommer jag ändå respektera henne som kvinna.

Min syn på svartsjuka är att utan svartsjuka så finns inga känslor värda att bevara i ett förhållande, då handlar det bara om sex. En viss form av svartsjuka, utan att vara kontrollerande, är bara kroppens sätt att vilja försvara de positiva känslor som partnern ger, vilket jag tycker är sunt.

:klappar

Majkie

It's not bragging if you can back it up.
Gick med
18 Feb 2007
Hoj
Fnatti
Gör mig inte så mycket om hon haft många ägare, bara hon blivit väl servad och INTE gått på bana..

Gärna med fina kåpor också; inga krashkåpor med andra ord. Det värsta är ju dock om hon är ramsne. Man tror man gjort ett riktigt klipp, men sen går det åt helvet. :brinnerup

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Husa 650, kawwa 250
men det här är vad som är så skönt att allt är subjektivt och alla gillar olika.

Det finns inga generella rätt och fel utan det enda som betyder något är vad du själv tycker.
Exakt, är vad jag försökt säga med.
Folk tycker olika, men vissa verkar ha lite emot att jag tycker som jag gör.

..men du själv får kn*lla runt hur mycket som helst?
Vad har fått dig att tro det.....

Last edited:

Therése_L

Guest
..men du själv får kn*lla runt hur mycket som helst?

Jag kan givetvis inte svara åt honom, men jag fick snarare uppfattningen om att han helst ligger med så få som möjligt. :va

Inte på ett konstigt sätt, utan för kvalité framför kvantitet. :D

Men jag kan ha fel.

MissHelly

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2007
Hoj
ingen än så länge...
Folk i lag är så skraja för ett vara ensamma, eller har glömt att de klarade sig bra även på egen hand, att de stannar kvar och försöker lappa ihop förhållanden som dött för länge sedan. Eller satsar på någon som egentligen inte är någon bra matchning. De vet om från början att partnern är svartsjuk, att man har dåligt sex, att man har olika sorts humor, att man ogillar den andres vänner, ogillar dennes föräldrar etc etc. Men för att man inte orkar se vad som finns runt nästa hörn i rädsla för att förbli ensam så försöker man bygga på något som man egentligen vet är döfött. Eller så stannar man kvar förgäves. Jag är i den tron att man lär sig mer och mer om både sig själv och andra ju fler människor man möter. Oavsett vad man sedan har för relation till varandra.
Ju fler människor, och därtill egenskaper, man exponerar sig inför, desto mer lär man sig vilka egenskaper man verkligen gillar, resp ogillar.
Om en kille dejtat en hel drös med tjejer utan att riktigt kila stadigt så är jag hysat trygg med att han fått lära sig så mycket om både sig själv och andra att han är säker på Vår relation om vi faktiskt inleder någon.
Jag blir mer betänksam om det är en kille som endast haft ett fåtal långa relationer bakom sig. Han har förvisso lärt känna just dessa personer väldigt väl. Men människor är så olika så jag vågar påstå att det nog är mer utvecklande att exponeras för just Olika sorters människor.
Om han endast har en eller två långa relationer bakom sig, möjligen någon, eller några få kortare romanser bakom sig. Hur mycket vet han då om sig själv för att kunna avgöra om det Verkligen är värt att satsa på mig, och Oss?

grebbe

Torque junkie
Gick med
20 Sep 2004
Hoj
Triumph Speed Triple RS -19
För mig spelar det inte någon roll hur många ligg en tjej haft innan, eller hur vild hon varit. Blir ju bara bra för en själv med. Vem vill ha en tjej som är reserverad & har "en gång i månaden filosfi" som partner?
Bara nice med tjejer som vågar ta för sig & prova på saker.

Kåt, glad & tacksam är trevligt, tycker jag.

Håller med liquid_shadow, utom möjligtvis svartsjukan. Den har jag aldrig sett något gott med. Fast du beskriver det på ett någorlunda vettigt sätt, måste jag erkänna...

Angående ordet "ex" så tror jag att det håller det hela på ett lite opersonligt plan. Skulle man använda namn så blir det lite mer familjärt och närmare verkligheten för lyssnaren. Bara min tanke.

Last edited:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Jag har lite svårt att se varför gränserna tvunget måste definieras och vari problemet ligger.

Man söker väl en person med hyffsat likvärdiga värderingar och uppfattning.

Är man själv hängivet aktiv i Non Smoking Generation så skaffar man sig inte en lobbyist från tobaksindustrin som flick/pojkvän.

Är träning, friluftsliv och hälsa en grundpelare så skaffar man sig inte någon pluffsig soffpotatis som endast kommer utanför husets väggar genom webbchat med sina wow-polare...

Är man värdekonservativ och vurmar för kärnfamilj och avhållsamhet så skaffar man sig inte någon vulgoslampig vandringspokal till flick/pojkvän...

Självfallet accepterar man samma historik från sin flick/pojkvän som man själv kan ha i bagaget utan att samvetet blivit lidande.

Att däremot själv knulla runt och passera tresiffrigt men kräva att cheyen är oskuld är bara pinsamt och tyder på taskig självkänsla.

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Tja. Jag personligen har inte varit svartsjuk mot mina tidigare flickvänners ex. Om hon är med mig nu så spelar det inte någon roll för mig vad hon gjort tidigare. Och om hon ibland träffar ett ex så spelar det inte någon roll för mig så länge som jag känner att jag kan lita på henne till 100%. Det finns säkerligen en anledning till att dom separerat så jag har inte någon anledning att känna mig hotad ur det perspektivet utan jag väljer att lita på att hon inte hoppar i säng med exet. Det kanske är blåögt och jag kanske har blivit lurad men det är inget som jag vet något om.

Jag är generellt sett inte svartsjuk av mig alls. Är tjejen med mig så utgår jag ifrån att hon är det för att hon vill det och jag litar på att hon håller sig till mig vad gäller sexuella aktiviteter. Skulle det vara så att hon drar med en annan kille så var det liksom inte meningen. Jag skulle aldrig orka vara med en tjej som jag inte kunde lita på och då finns det ingen mening med att vakta henne heller. Det får hon göra själv liksom.

Hur många hon varit med innan mig har inte heller någon direkt betydelse. Inom vissa rimliga gränser vill säga. Är antalet ohyggligt stort skulle jag kanske fundera mer eller mindre berättigat hurdana hennes moraliska värderingar är. (Och då pratar jag om ett antal som är avsevärt större än jag själv skulle kunna vara skyldig till.) Antalet hänger ju till viss del ihop med moraliska värderingar, självbild och självkänsla och man vill ju ha någon som inte är alltför långt ifrån en själv i dom avseendena.
Men jag föredrar att inte veta så jag frågar inte. På så sätt slipper jag fundera över det.

precious79

Ny medlem
Gick med
17 May 2009
Hoj
En puma
Jag har lite svårt att se varför gränserna tvunget måste definieras och vari problemet ligger.

Man söker väl en person med hyffsat likvärdiga värderingar och uppfattning.

Är man själv hängivet aktiv i Non Smoking Generation så skaffar man sig inte en lobbyist från tobaksindustrin som flick/pojkvän.

Är träning, friluftsliv och hälsa en grundpelare så skaffar man sig inte någon pluffsig soffpotatis som endast kommer utanför husets väggar genom webbchat med sina wow-polare...

Är man värdekonservativ och vurmar för kärnfamilj och avhållsamhet så skaffar man sig inte någon vulgoslampig vandringspokal till flick/pojkvän...

Självfallet accepterar man samma historik från sin flick/pojkvän som man själv kan ha i bagaget utan att samvetet blivit lidande.

Att däremot själv knulla runt och passera tresiffrigt men kräva att cheyen är oskuld är bara pinsamt och tyder på taskig självkänsla.

All RESPEKT till dig korvgubbe :krama

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...