Forzavale
Sporthojsnörd
Håller på att bygga om motarden med ny framgaffel och behöver därför två distanser till framhjulet svarvade i alu. Någon som kan hjälpa mig med det eller kanske rekommendera någon som kan?
En ska vara 30mm ytterdiameter och 24mm lång och den andra ska vara konformad, från 49mm till 27 mm och 34mm lång. Har skissat upp dom men inte gjort något seriöst än. Ska även dubbelkolla måtten, tänkte bara vara ute i god tid och höra mig för.
Ska göra en seriös ritning. Och måtta en gång till. Vilken grad på noggrannhet går man efter när man gör sånt här? Hela eller halva millimetrar? Eller tiondelar?
View attachment 446277
Duger denna ritning och måttsättning?
Har tagit bort konan så det kan vi bortse ifrån. Radien är inte viktig alls, går lika bra med en vinkel där. Distansen ska gå in i tätningen. Den delen på 40mm.
OK, då ska det vara 40,0 på distansen där.
Bra, då har jag tänkt rätt.
Då ska jag bara hitta någon som kan göra det. Vad brukar man betala för två distanser i runda slängar? Någon här som vill göra det?
Känner tyvärr ingen i den branschen.Ifall du känner någon som jobbar på någon industri som har manuell bearbetning som kan klämma in det mellan jobben brukar en tårta eller två duga fint!
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|