Nu vet jag inte vilka bolag du jämför medFick brev från Svedea. De erbjuder speciell försäkring för BMW-ägare.
Problemet är att de är dyra, ca 1000kr jämfört med andra bolag.
kunde ej sagt det bättre själv.... folk stirrar sig blinda på premien... men kollar sällan vad som verkligen ingår och vad som ersätts vid skada/olycka...Den gången det händer något så vill inte jag ha med något annat bolag att göra än Länsförsäkringar eller Svedea. På förekommen anledning.
Kolla villkoren också - är du med i BMW-klubben så får du mycket låga självrisker, XL-paket och utökad maskinskada i klubbförsäkringen hos Svedea.
Allt handlar inte bara om premien.
kunde ej sagt det bättre själv.... folk stirrar sig blinda på premien... men kollar sällan vad som verkligen ingår och vad som ersätts vid skada/olycka...
MITT I PRICK !… och hur lång tid det tar.
Jag har upplevt det motsatta med Folksam. På en månad var det fixat. Det var iof 12 år sen.MITT I PRICK !
Folksam ordnade reparation så på en liten skada i slutet Oktober så var hojen klar i Maj nästa år. Under lågsäsong !
Så får du en skada kan du räkna med att köra igen nästa säsong med Folksam.
Tog Folksam hojen och ställde den i sitt eget förråd så att verkstaden inte kunde jobba med den? Eller störde dom flödet av reservdelar på något sätt?MITT I PRICK !
Folksam ordnade reparation så på en liten skada i slutet Oktober så var hojen klar i Maj nästa år. Under lågsäsong !
Så får du en skada kan du räkna med att köra igen nästa säsong med Folksam.
Nej Folksam SMSade mig att jag skulle kontakta Bike Göteborg, senare Elit MC Göteborg.Tog Folksam hojen och ställde den i sitt eget förråd så att verkstaden inte kunde jobba med den? Eller störde dom flödet av reservdelar på något sätt?
Så det är alltså verkstaden som har noll koll, sjuk personal, personalbrist och inte säger till att dom inte kan beställa rätt grejer, och det är Folksams fel? Ledsen, men jag har lite svårt att få ihop det. Man kan ju också vända det till att det är ditt fel, som dels väljer Folksam, och sen lämnar in hojen på en verkstad som inte är auktoriserad, utan ett ifrågasätta det.Nej Folksam SMSade mig att jag skulle kontakta Bike Göteborg, senare Elit MC Göteborg.
Så jag gjorde det, dom kollade upp hojen (vält stillastående) 1:a veckan November. Sedan hände ingenting. I februari ringde jag Bike 2 ggr, dom visste ingenting, ansvarig sjuk.
Kontaktar Folksam, jo hojen ska repareras, ringer på nytt Bike, det går bra lämna in den.
Så jag lämnar in den. Det skulle ta 14 dagar att lacka om kåpan så i början mars kör jag dit.
Då har man inte gjort nått alls. Personalbrist. Åker dit i April, då är kåpan lackad men man saknar vänster backspegel, kopplingshandtag, generatorkåpa.
Bike: Vi är inte auktoriserade för Suzuki så vi har svårt få tag i reservdelar. Vidare läcker den olja.
Mitt svar: Då har ni dragit sönder nått för den har inte läckt en droppe hemma i garaget på 3 månader. Den står över tidningar så det syns direkt.
Får bland annat svaret att jag inte behöver komma dit mer, dom ringer mig.
I början Maj messar jag Folksam talar om att Bike inte är auktoriserade för Suzuki och inte kan få tag i reservdelar och ber att få hojen inlöst.
Frågar hur kan Folksam välja att anlita ett inte auktoriserat företag ?
Och får svaret att Folksam trodde Bike var auktoriserade och den ska repareras.
Och i mitten Maj kan jag hämta ut den.
Får då reda på att Bike förväxlat den med en annan hoj, den läcker inte olja........
Nu ät Elit MC borta, tror firman på samma adress heter BMW nånting, nä
View attachment 481448
Bike, HISINGS KÄRRA | företaget | eniro.se
Kontaktuppgifter till Bike HISINGS KÄRRA, adress, telefonnummer, se information om företaget.www.eniro.se
Visst var det fel välja Folksam, visst var det fel göra som Folksam sa till mig att göra.Så det är alltså verkstaden som har noll koll, sjuk personal, personalbrist och inte säger till att dom inte kan beställa rätt grejer, och det är Folksams fel? Ledsen, men jag har lite svårt att få ihop det. Man kan ju också vända det till att det är ditt fel, som dels väljer Folksam, och sen lämnar in hojen på en verkstad som inte är auktoriserad, utan ett ifrågasätta det.
Nej, det där var verkligen inte Folksams fel.Visst var det fel välja Folksam, visst var det fel göra som Folksam sa till mig att göra.
Men jag skyller på att jag var nybörjare i helförsäkring (valde lägsta priset) och skadehantering.
Att jag trodde Folksam anlitade ett auktoriserat företag.
Sedan kan man ställa sig frågan, vilket reko företag åtar sig reparationer dom inte är auktoriserade att göra ?
....dyra för dig är nyckeln i det hela! Det beror helt enkelt på. Svedea brukade vara billigast för mig, antingen Svedea eller Bilsport&MC.Fick brev från Svedea. De erbjuder speciell försäkring för BMW-ägare.
Problemet är att de är dyra, ca 1000kr jämfört med andra bolag.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|