Svemo/Linköping körning/möte?

Lennartsson

Ny medlem
Gick med
9 Feb 2006
Hoj
En hög med YamahaYZor men nu även en R6-08....
Såg på mail listan att eifremracing dott fluff megabites fått mail så det berodde nog på han om hen inte viste om det.
Jag håller med min Race ingenjör stefan i ovanstående inlägg..... A förare = elit då sollras det ibland i toppen.... Bara bita ihop försöka ta sig dit... ( eller nöja sig åka rookie).
Jag tycker Peters eller svemos försök till detta var Kanon.

Jocke W

www.weideniusmotorsport.s e
Gick med
19 Oct 2003
Hoj
Yamaha 426F MX ,01*Såld* KTM 525 SMR, 05*Såld*. KTM 450 SXS, KTM 560 SMR-07
Om det blir ett återkommande arrangemang så har man verkligen nåt att sikta på. Låter bra isåfall, förstog inte riktigt vad det handlade om innan Stefan skrev...

CoRuS

WWW.MAJESTO.SE
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 450 SXF/Supermoto 2012 (snål-edition)
Jocke W skrev:
2489852 Om det blir ett återkommande arrangemang så har man verkligen nåt att sikta på. Låter bra isåfall, förstog inte riktigt vad det handlade om innan Stefan skrev...

Då gäller det ju att det klart och tydligt, i god tid går ut till alla vad denna samling/kallelse innebär/handlar om nästa gång så att de som satsar seriöst kan sätta upp sina mål. På så vis slipper ni/vi/du/jag spekulera i/fundera på vad som händer.

För att via "STOFFY" dra paraleller till andra sporter. Hur funkade det med uttagning till "A-laget" i hockey, handboll, fotboll, innebandy mm. Är man inte duktig nog kommer man inte med detta år, men kanske nästa... Jag var inte bra nog så jag kom inte med första året i ishockeyn, men året där på kom jag med...hängde mest på att de saknade folk och behövde all hjälp de kunde få... Visst, raka besked om hur det funkar redan innan man har hunnit snöra på sig grillerna och kliva ut på allmänhetens åkning. Sedan så är det mer etablerad sport vilket också tagit sin tid...

Rom byggdes inte på en dag, som man säger. Supermoton är fortfarande under ett tämligen färskt mognande i sverige, så detta steg är ett av många att göra denna sport till någonting större i sig men också för gemene man att ha drömmar/mål inom. Där har vi osökt kommit in på Daniel "Ypvs" som jag vet kommer bidra med kunskap, inom supermoto, både vad gäller sporten utveckling i sverige samt information vad berör supermoto utomlands.

Nu svävar jag ut lite utanför trådens område, men ändå inte helt vilse...
Viktigt är att också skapa "Ikoner" eller kändisprofiler inom sporten så som Tony "ja é inte bittär" Rickardsson är för speddwajen, Kenneth Hansen är för Rallycrossen eller Peter "Foppa" Forsberg för iskallhockey. Detta för att få folk att fastna för personer och att fastna för sporten. PR-helt enkelt.
Det ska inte glömmas bort att vi kommit en bit på vägen genom att ha sporten med i TV. Vissa tycker det är bra andra inte. Jag tar INTE ställning i frågan då jag inte ens tävlar i SM.

VIktigt är också att se resultatet från de år som gått att det har alldeles utmärkt gått att ordna tävlingar utan inblandning/samarbete med andra motorsporter. Vilket jag tror, utan att blunda för erfarenheter av andra sporter, är rätt väg att gå för att utveckla sporten till en egen etablerad sport.
Sommen är en, av de som deltagit, älskad tävling. Örebro, Ticksta, Eskilstuna mfl. godkända arrangemang med ban/arrangemangsmässiga utvecklingsmöjligheter i framtiden.

Att det diskuteras är bra i alla avseende så länge någon tar notis om vad som sägs och sprider det till alla berörda så gott det går för reflektioner och vidarutvecklingar.

Jag kan förstå "Norris" reaktion när inte rätt informationen nått alla på rätt sätt.

/Mange J:tummenupp

Last edited:

hamer

Hamer
Gick med
15 Aug 2006
Hoj
KTM
Ang träningen i linköping så måste jag TACK alla som var där
och tog hand om mej efter min omkullkörning (krossad skuldra)
spec HUVELL familjen som körde mej av banan i deras privata bil tusen tack.
/Pär Hammarstrand

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...