Med en PCIII:a finns väl möjligheten att ändra tändkurva med. Mao ej tillåtet. Som jag fattat det är det väl ingen skillnad från std-reglementet där ommappning också var tillåtet. Sen att det inte är möjligt på vissa märken är ju en annan sak.
cbrman skrev:Hur blir det med std 600 i sm då?
Kommer den klassen att finnas kvar??
Don Quixote skrev:Det blir ett gemensamt reglemente för alla 600-klasser i norden, dvs europeiska SuperStock600. Samma i STCC, SO och SM...
Johan skrev:Med en PCIII:a finns väl möjligheten att ändra tändkurva med. Mao ej tillåtet. Som jag fattat det är det väl ingen skillnad från std-reglementet där ommappning också var tillåtet. Sen att det inte är möjligt på vissa märken är ju en annan sak.
Ja som texten är lagd nu verkar det som även tändkurvan får röras. Baserade mitt inlägg på vad som gällde i Std då jag frågade runt för ett par år sen ang att programmera om Trajjans box och fick då endast röra mappningen.R2 skrev:jag pratade med Lodnert efter mötet, vad jag fattade så fick man programmera om allt i boxen, detta borde ju även innefattar tändningen.
Man får inte byta eller modifiera boxen fysiskt, men programmera, flasha, eller på annat sätt ändra i styrdatan/mjukvaran.
Behövs redas ut till 100%
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |