Svensk i Isle of Man TT -08!!

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
Mats Nilsson har flertalet kontrakt att välja mellan inför nästa år och jobbar självklart på att få till ett så bra som möjligt! Ska bli grymt kul med en svensk i Isle of Man TT nästa år! Mats Nilsson har, som de flesta känner till, kört Manx GP två år i rad och kommit tvåa två år i rad i två olika klasser! Många tvåor där:D Nästa år kanske det blir en guldmedalj? Karln verkar ju helt sanslös..

Läs den senaste artikeln om honom på www.highsider.se ! Kanske hjälper reportaget oss amatörracers att röra på hulket lite extra för att nå dit vi vill?:yoparty

Eller va? Vi satsar väl alla på att bli Superbike VM mästare inom sinom tid?:lol :lol ;););)

Jag har iallafall personligen en dröm. Att köra Manx GP (nybörjarklassen) inom två år! Har sedan barnsben drömt och sett upp till folk som kört och besökt den mytomspunna ön. Ett måste för varje sann racer att besöka!

Att det råder fri fart året om, att det tävlats i 100 år och att det är så sjukt fränt gör ju självklart att man drömmer om en resa dit!

Nästan så att Sporthoj.com får fixa en busslass svennar dit nästa år?:D :yoparty

Pax för främsat sätet!:Rockbanan

Hårding

Keep ´er lit...
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Ducati Panigale V2, KTM 690 SMC-R, Suzuki GSXR-600K1...lättare att köpa än sälja.
Tufft om han även får köra NW200, Ulster GP och Macau utöver Isle of man och då på en förhoppningsvis konkurrenskraftig hoj.

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Hoppas verkligen det går i lås med ett seriöst team.

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Med tanke på hur duktig han har varit att hålla sig på hjulen i ERF, så är kanske real rr inte vägen att gå.:va

och med tanke på hur fort han kör i ERF så är det inte konstigt att det blir nån vurpa.

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
Med tanke på hur duktig han har varit att hålla sig på hjulen i ERF, så är kanske real rr inte vägen att gå.:va

Bättre att krascha av sig på en riktig racerbana och sedan hålla sig på hjulen när man passerar trottoarkanter och diken i 200km/h++:D

Masonit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2003
Hoj
Ja.
Hur gick det för killen som kraschade i årets Manx TT. Tror han låg 2:a före Mats när han kraschade allvarligt.

\Masonit

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
räknas inte christer minnin som svensk lr han har ju kört TT:et dom senste åren....

men mats är grym säger som petter hoppas han får ett seriöst team

Dr.Bike

Guest
Coolt med Svenskar på IoM :tummenupp

Skulle vara kul att stötta dem med lite stålar.
Jag menar: Se bara på Finnarna hur de haft en organisation och målmedvetenhet de senaste tio ären inom motorsport.
Det har payat off.
Kan inte vi på SH kunna göra en insamling?
Jag menar många bäckar små...

Vi kanske bara får ihop till ett par set däck.
Men det är väl vackert så?

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
räknas inte christer minnin som svensk lr han har ju kört TT:et dom senste åren....

men mats är grym säger som petter hoppas han får ett seriöst team

Trodde att det nu var något år sedan Miinin kört TT:t?

Jag är också med på en insamling!

Edit: I stand corrected..

Last edited:

Dr.Bike

Guest
Ok - då är vi tre...

Jag har själv direktsponsrat ett par unga talanger, då jag tycker det är viktigt att vi får lite bredd på RR i Sverige. Återigen, många bäckar små...
Man tänker ofta: Mina hundringar och tusingar räcker inte långt. De far bara in i ett svart hål.
Men är vi ett gäng som kan lägga nån slant då och då så kan det nog göra en skillnad.

Här inne på rr-forumet kör ju många själva, och har ansträngd ekonomi. SÅ här är väl inte rätta stället att leta efter villiga, även om nog säkert de flesta kan tycka att ide´n som sådan är bra.

Men återigen - även om man kör själv så kan man säkert offra en 20-lapp, 50-lapp eller vad man nu tycker är lämpligt.

Kanske skulle öppna ett -6 konto, till förmån för nödställda/behövande roadracers i Sverige?

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
Ok - då är vi tre...

Jag har själv direktsponsrat ett par unga talanger, då jag tycker det är viktigt att vi får lite bredd på RR i Sverige. Återigen, många bäckar små...
Man tänker ofta: Mina hundringar och tusingar räcker inte långt. De far bara in i ett svart hål.
Men är vi ett gäng som kan lägga nån slant då och då så kan det nog göra en skillnad.

Här inne på rr-forumet kör ju många själva, och har ansträngd ekonomi. SÅ här är väl inte rätta stället att leta efter villiga, även om nog säkert de flesta kan tycka att ide´n som sådan är bra.

Men återigen - även om man kör själv så kan man säkert offra en 20-lapp, 50-lapp eller vad man nu tycker är lämpligt.

Kanske skulle öppna ett -6 konto, till förmån för nödställda/behövande roadracers i Sverige?

Det viktigaste är nog att någon tar ett initiativ. Tycker att det låter som en jävligt bra ide. Fixa lite kända människor som frontfigurer också:tummenupp

Do it:D

29Racing

SST600 2010
Gick med
28 Jul 2004
Hoj
YZF-R6 2007
Det viktigaste är nog att någon tar ett initiativ. Tycker att det låter som en jävligt bra ide. Fixa lite kända människor som frontfigurer också:tummenupp

Do it:D

Kanon Rachid, du tar initiativet!

Lägg upp en notis på din sida, ex. "Hjälp Mats i sin satsning", skapa ett kontonummer dit pengarna kan gå och se sedan till att mats team får pengarna... blir det mycket kanske du kan få en highsider.se loga på hans hoj, och så kan du presentera alla som hjälpt till på din hemsida...

..bara ett förslag:tummenupp

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...