Svensk motorsport ingår inte i licensen från och med 2009

Tsunami

Radical Riders
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Malmö
Hoj
WS 1600 GSXR 600
Bara att hoppas att dom säker priset på licensen då med :tummenupp

Orkade inte läsa svemo sidan:rolleyes:
 

koss

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlshamn
Hoj
Crf250-04, Honda cb 600f Hornet
Bra beslut, nya IB är ju inte annat än en stor katastrof som senaste numret, en liten notis om hela EM:et och 5-6 sidor med formel1-bilder från 80-talet:va
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Trevligt att man slipper betala för en tidning man ändå inte vill ha. Kommer kostnadssänkningen att ätas upp av höjda försäkringspremier eller blir licensen billigare känns som den stora frågan...
 

lakehillracing

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Hindås
Hoj
3st Aprilia rs 125 1 Honda rs125
Jag är glad att bli av med den skiten står inget som intresserar oss, betalar 3st licenser och får 3 nr varje gång att slänga i soptunnan.
svemos tävlingar, nyheter, eller annat som är på gång kan vi nå via deras hemsida eller roadracing.se
 

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Värmdö
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Jag som faktiskt tyckte att den började bli bra! Fast sänker de inte licenspriset så känner jag mig lurad. Igen! :D
 

Duxford

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2007
Ort
Stockholm
Hoj
1976 Yamaha 750
Jag är glad att bli av med den skiten står inget som intresserar oss, betalar 3st licenser och får 3 nr varje gång att slänga i soptunnan.
svemos tävlingar, nyheter, eller annat som är på gång kan vi nå via deras hemsida eller roadracing.se

Varför har du inte meddelat SVEMO om att ni redan har 1 tidning på licens, så hade ni inte behövt betala och få dom andra två tidningarna. Så har vi gjort med våra crosskillars. Det var inga som helst problem.
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
tog ju bara 102år, kostnaden för detta döps väl om internetadministration nu, haha
skitsvemo.
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.

Helt fantastiskt. 2008 var året...
Då kanske man snart kan avskaffa klubbstämplarna och bläckkudden också.

Undrar när man kan arrangera en tävling med licenskontroll mot SVEMOs databaser och där man kan beställa polistillstånd och ambulans via ett centralt avtal som de handlat upp?

Jag gissar på år 3000.
 

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
BMW S1000RR -2015
tog ju bara 102år, kostnaden för detta döps väl om internetadministration nu, haha
skitsvemo.

Ja man kan ju sätta pengar på att licenskostnaden INTE kommer att sänkas utan inflation och andra förhöjda och nya avgifter tillkommer. Licensen kanske ändå t.o.m kommer att bli dyrare till nästa år :huvet
 

jorpes

Soppatorsk sen Punka. Lökmekmiss?
Gick med
11 May 2003
Ort
Lindome
Hoj
R1 -08
Fy fan va skönt, då slipper man se den.

När kommer pappersexemplaren av Highsider??

Exakt!!!!

Låt Rash göra vad han kan för pengen och ge ut HighSider i papper så många gånger han hinner (typ 4 borde vara en bra början), så kan vi ju utvärdera det efter 1 år.

Highsider goes paper!!!!!!
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Exakt!!!!

Låt Rash göra vad han kan för pengen och ge ut HighSider i papper så många gånger han hinner (typ 4 borde vara en bra början), så kan vi ju utvärdera det efter 1 år.

Highsider goes paper!!!!!!

Varför vill ni ha den på papper???? Den är ju såååååå bra som den är! Ni får ta med lokaltidningen när ni bajsar!

Låt Highsider bli SVEMOS officiella plats att utlysa tävlingar/regeländringar osv.
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Fy fan va skönt, då slipper man se den.

När kommer pappersexemplaren av Highsider??

Ingen omöjlighet i framtiden. Internet är framtiden, men jag är en utav många som gillar att ta med en tidning in på dasset och läsa i lugn och ro, gärna i en halvtimma eller mer.

highsider.se goes dasset?:D Växtvärk finns, men man får skynda långsamt så man inte sätter sig i en dum situation så som personlig konkurrs;) Det finns tid och plats för allt:)

Ps. Pro SBK sänds live på SVT1/SVT2!!!
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top