Video Svensk Polis i Streetrace.

AxelSa

Medlem
Gick med
7 Jun 2013
Hoj
2017 Ktm 1290 Super Adventure R
Ett redan skitnödigt Sverige kommer väl i och med detta bli ändå mer skitnödigt, skitnödigare?

Spoke

Ny medlem
Gick med
7 Apr 2012
Hoj
Yamaha R6 Yahama XT Kawasaki Er-5
De är nog rätt svårt att dra en polisbil på en raksträcka sådär, kan tänka mig att de är rätt mycket pulver i länsmobilen :crash

blackizzz

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2012
Hoj
Yamaha YZF R125 -11
Sköna ju :Bugar
Att det finns poliser som är justa vet man ju, men inte många som skulle delta i streetrace :yoparty

Artiklar finns på både expressen och aftonbladet

Föraren i hyundai;en "Ville inte köra fortare än 50" :hihi

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Allvarligt asså, linar man upp en hyundai för att köra ett streetrace :va:huvet:glömdet

JOPE

ARBETARE
Gick med
6 Aug 2007
Hoj
R1 Race Edition..
farbror blå, enligt sveriges radio/ , Streetracet var slut, ansvariga personer o fordon hade flytt från platsen.

Resterade fordon var åskådare och en bil som inte deltagit i racet stod av en händelse jämte polisbilen, och lämnade platsen vid samma tillfälle..:hihi

Last edited:

Landin81

ALFAHANNEN
Gick med
31 May 2012
Hoj
Yamaha Fz8N 2011 Landin Edition
Ähh, man måste ju bjuda på sig själv lite, även som polis. Paragrafryttare till poliser har svårare att få folk på sin sida så detta tycker jag var riktigt bra gjort i förebyggande syfte inför andra race.

Wihlle

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2010
Hoj
1999 Yamaha XJR 1300 SP
I videon syns tydligt den bristfälliga utbildning svenska poliser får i trafik och fordonsframförande.
De behöver mer träning.
Inte ens på IKEA hade en sådan dålig start renderat några stående ovationer..
Med bättre teknik hade de fått en bättre launch och visat var skåpet ska stå..

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Tycker det var smått plojigt gjort.

Får se hur allvarligt det blir, bättre om de brukade allvar med utredningar och påföljder när de gör det som är galet på riktigt.

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Tycker det var smått plojigt gjort.

Får se hur allvarligt det blir, bättre om de brukade allvar med utredningar och påföljder när de gör det som är galet på riktigt.

Enligt den lokala presstalesmannen hos polisen i Sveriges Radios Nyheter idag 22/7 - 13 så fick polisen i filmen precis under starten order om en utryckning som gör att det lätt kan missuppfattas som att polisbilen deltar i detta streetracelopp.Jo säkert som amen i kyrkan va ... :confused: :crash

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Enligt den lokala presstalesmannen hos polisen i Sveriges Radios Nyheter idag 22/7 - 13 så fick polisen i filmen precis under starten order om en utryckning som gör att det lätt kan missuppfattas som att polisbilen deltar i detta streetracelopp.Jo säkert som amen i kyrkan va ... :confused: :crash

Efterkonstruktionerna är de säkraste...

Det är en bagatell. Det finns så mycket annat polisiärt beteende som verkligen skulle behöva synas i sömmarna, verkligen.

Devils Eyes

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2010
Hoj
Ninja H2, Ducati V4s skrot
Blir inte förvånad dom ville ju tävla med mig för en vecka sedan vid sjöbo. Nästa gång ska man kanske vissa dom vart skåpet ska stå. Nu när man ser denna videon :banana

Den 17/7 när jag skulle köra hem från flygrakan i sjöbo så hamna jag bakom en polisbil, vi körde på en 70 väg och när polisen upptäckt mig så börja dom öka sin fart. jag tänkte det är säkert blåljus men dom var inte påslagna. Senare han jag ikapp dom inne i stan och där är det 30, samma visa igen så fort jag kom nära ökad dom farten igen.

När vi kom ut på 70 vägen igen så ökade jag också farten så jag låg bakom dom och när jag tittade på min mätare låg jag i 190 och nosa på dom, jag slog av för att jag tänkte att det kanske finns någon polis gömd med laser pistol. Dom försvann helt från mig då låg dom minst i 200+. Såg lite roligt ut, var typ som om jag jaga dom.

Fan att jag inte hade kamera. Blev faktisk lite överraskad när dom ökade på 30 vägen och omkörningarna ska vi inte snacka om.

Last edited:

Loccone

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Mar 2008
Hoj
MT-09
Svensk polis är förmodligen den mest polisstyrka i hela världen som är minst respekterad av landets egna invånare. Men det beror nog mer på attityden hos invånarna än på polisen -Sverige har ju bevisligen världens gnälligaste och mest bortskämda befolkning, samt Aftonbladet:hihi

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Den italienska polisen har sagt nej till att förlora streetrace mot Hyundaier.

image.jpg

Last edited:

PaleRider

Sweet Norrland
Gick med
29 Aug 2006
Hoj
KTM 990 SD-R -08
Tycker endast artikeln visar på hur fruktansvärt dålig Aftonbladet egentligen är. Någon förlorare som ringer in med en story om polisen och aftonbladet köper det rakt av. Aftonbladet älskar att sälja lösnummer på polisens bekostnad.

Den "film" som aftonbladet sett visar tydligt, iaf enligt mig då jag såg den första gången, att polisen kommer på ALLMÄN väg ser hur det står en bil stilla på en huvudled. Stannar till och vevar ned rutan för att be dom fara och flyga (förhoppningsvis med svordomar). De kör sedan iväg när tomten i bilen märker att det var en polisbil....

Detta fick Aftonbladet till ett streetrace och allt som skrivs där är ju sant enligt många.

En riktigt jävla dålig tidning som jag faktiskt lagt in i min firewall hemma dvs att min vardag faktiskt förbättrats sedan jag spärrade den sidan.

Media idag är ett skämt som har som mål att skapa så många rykten som möjligt för att sälja så många lösnummer som möjligt.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Återigen visar aftonblasket att det är en fullkomligt värdelös skvallertabloid med ungefär samma journalistiska nivå som en dingding värld, men jävligt mycket mer pretto.

Sandstrom

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
GSXR 750
Svensk polis är förmodligen den mest polisstyrka i hela världen som är minst respekterad av landets egna invånare.

Man undrar dock hur mycket sämre vårt förtroende för svenska polisen kan vara jämfört med förtroendet som brutala och korrupta poliskårer har bland sina respektive befolkningar? Även om den svenska är sämt borde det ju inte vara så långt till poliskåren i länder som Vitryssland, Iran, Afghanistan, Eritrea osv?

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati