Svensk Roadracing nr.1

Mad Moose

Livet efter RR
Gick med
3 Sep 2003
Hoj
Stockholm City Bikes
Vi tackar o bockar :Bugar :Bugar :Bugar

Det är verkligen jättekul att få all positiv respons. Det kommer att göra arbetet med nr 2 betydligt lättare.
Vi välkomnar också konstruktiv kritik. Att göra en tidning är för oss något helt nytt så det finns massor att lära.

Nr 2 kommer först till hösten, troligen i mitten av oktober. Vi skyndar långsamt. Mer information kommer dyka upp under sommaren. Prenumeration lär nog inte bli aktuellt förens 2007.

Vi vill också passa på och tacka alla som hjälpt till med det första numret.
Ett extra STORT tack till Johnny (Swedie) för hans stöd och promotande för tidningen här på SH. Utan hans hjälp hade inte så många som nu fått tidningen.

Mvh

Matte, Marie och Jannica
Redaktionen på Svensk Roadracing.

www.svenskroadracing.se

RRacer

Medlem
Gick med
13 Jun 2003
Hoj
PW50
Helt ok tidning.
Den kunde mycket väl ersätta rallybladet som ingår i licensen.

HW

Behandlar dig som du behandlar mig!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tillfälligt hojlös
Jag är sjuklig rättstavare och kan inte läsa en mening om det är fel någonstans så jag vart tvungen att torka och fälla ner locket och sätta mig ovanpå för att läsa klart.

Översättning från ovan= Det fanns så mycket intressant läsning att jag vart tvungen att läsa genom hela innan livet kunde gå vidare. Bra texter, mycket bra bilder, mindre bra Svenska men vaffan, 10% av sveriges befolkning bryter på något språk så varför klaga på lite felstavning? (25% om vi räknar in skånska).

Bra jobbat i alla fall!! :tummenupp Jag antar att det blir lite reportage nästa helg!

/HW

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Sådär, har precis läst klart ALLT från pärm till pärm! Suveränt bra helt enkelt, be proud! Stavfel såg jag en del också men inte så många, behöver ni korrekturläsare så hör av er.

Jag antar att ni har massor med idéer för kommande nummer men här kommer några till:
- Nostalighörnan där gamla rävar skriver hur det var förr (tänker osökt på RD350-storyn som Ago skrev, den förtjänar en plats i kommande nummer! :lol )
- Stiggy Motorsport om VM inifrån
- Presentera en (svensk) bana per nummer med historik, banrekord mm
- Ett RR-korsord så man har något att göra när man läst klart... :)

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Hoppas jag har en trevlig överraskning i brevlådan när jag kommer hem, en dryg vecka kvar.

Wheeliegirl

Sporthojskonverterat
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6-08
Torkel skrev:
2172062 Sådär, har precis läst klart ALLT från pärm till pärm! Suveränt bra helt enkelt, be proud! Stavfel såg jag en del också men inte så många, behöver ni korrekturläsare så hör av er.

Jag antar att ni har massor med idéer för kommande nummer men här kommer några till:
- Nostalighörnan där gamla rävar skriver hur det var förr (tänker osökt på RD350-storyn som Ago skrev, den förtjänar en plats i kommande nummer! :lol )

....och ett reportage om veckans mctjej.... :D

moto-gg

motograndgunnar
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
pasini å Yamaha tz 125 98
Torkel skrev:
2172062 Sådär, har precis läst klart ALLT från pärm till pärm! Suveränt bra helt enkelt, be proud! Stavfel såg jag en del också men inte så många, behöver ni korrekturläsare så hör av er.

Med såna här grymma ideér undrar man varför dom ska söka inspiration till mitten av oktober :mad:

kom igen nu mina hjältar hur mkt stålar ska ni har för att ge oss en lika häftig tidning lagom till bikeweek?

sandstream

Guest
En sak till: Om tidningen är tänkt att rikta sig även till "nybörjare" så kanske en fast sida i varje nummer kunde vikas åt hur man kommer igång, hur man tar licens, vart man tar licens, när man kan ta licens, vilka klasser som finns, vad det kostar att köra de olika klasserna (mellan tummen och pekfingret), vilka klubbar som finns, vilka banor som finns....

Wheeliegirl skrev:
2172094 ....och ett reportage om veckans mctjej.... :D
Vore skönt med en tidning utan könskvotering, skriv om alla som är bra, intressanta etc men strunta i könet.

Wheeliegirl

Sporthojskonverterat
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6-08
sandstream skrev:
2172117 En sak till: Om tidningen är tänkt att rikta sig även till "nybörjare" så kanske en fast sida i varje nummer kunde vikas åt hur man kommer igång, hur man tar licens, vart man tar licens, när man kan ta licens, vilka klasser som finns, vad det kostar att köra de olika klasserna (mellan tummen och pekfingret), vilka klubbar som finns, vilka banor som finns....

Vore skönt med en tidning utan könskvotering, skriv om alla som är bra, intressanta etc men strunta i könet.

Vaddå, tjejer är väl intressanta och bra? ;) :banana
Hade inte en tanke på könskvotering, det var mest en kul grej för att fler tjejer får synas lite och dessutom får läsa om förebilder... :tummenupp

Last edited:

moto-gg

motograndgunnar
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
pasini å Yamaha tz 125 98
Wheeliegirl skrev:
2172189 Vaddå, tjejer är väl intressanta och bra? ;) :banana
Hade inte en tanke på könskvotering, det var mest en kul grej för att fler tjejer får synas lite och dessutom får läsa om förebilder... :tummenupp

Jag håller med dig se bara på dom Brittiska tidningarna där har dom hajjat vikten av att ha med tjejjer i tidningarna :yoparty

moroder

www.sids.se
Gick med
29 May 2003
Hoj
Suzuki LS 650 -97
skulle man inte få tidningen om man hade licens? ja har inte fått nån, hur gör man för att få ett ex?

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Idag fick jag mitt ex i brevlådan, har läst den från pärm till pärm & jag kan inget annat än att ge 2 stora tummar upp! Detta är precis vad jag har saknat i Sverige, en renodlad sporthoj / roadracingtidning. Ljudanläggningen till moppen ni hade med får väl anses vara okej, men upprepa det inte igen bara! ;)

Ser redan fram mot nästa nummer! :tummenupp

RS250RR

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Honda RS250 -05, Yamaha YZ250-12 Yamaha R6 -09
moroder skrev:
2172543 skulle man inte få tidningen om man hade licens? ja har inte fått nån, hur gör man för att få ett ex?

Det undrar jag med :confused: :confused:

Yellow

Medlem
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
4.5
Gratts till en bra tidning.

Lycka till med rapportering och presentation av Sveriges bästa motorsport!

Y

Mad Moose skrev:
2171741 Vi tackar o bockar :Bugar :Bugar :Bugar

Det är verkligen jättekul att få all positiv respons. Det kommer att göra arbetet med nr 2 betydligt lättare.
Vi välkomnar också konstruktiv kritik. Att göra en tidning är för oss något helt nytt så det finns massor att lära.

Nr 2 kommer först till hösten, troligen i mitten av oktober. Vi skyndar långsamt. Mer information kommer dyka upp under sommaren. Prenumeration lär nog inte bli aktuellt förens 2007.

Vi vill också passa på och tacka alla som hjälpt till med det första numret.
Ett extra STORT tack till Johnny (Swedie) för hans stöd och promotande för tidningen här på SH. Utan hans hjälp hade inte så många som nu fått tidningen.

Mvh

Matte, Marie och Jannica
Redaktionen på Svensk Roadracing.

www.svenskroadracing.se

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Fick mitt ex i dag också, tack så mycket! Tycker den var riktigt bra och teckensnitt, layout och papper var också ok.

Kan man tänka sig (för nästa år) att den utkommer varje månad under säsong och varannan under vintern?

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...