Ja.... så kan man se det.... Eller så kan man se det som att man inte lyckats med sin marknadsföring av racing och sig själv, och därför inte fått sponsorerna att fatta varför det är VIKTIGT att slanta upp.
viktigt att ta sig ut i världen menar du va?
håller jag med om.
sen borde väl våra kära Pro superbike förare satsa lite på dtm,Freddy varför kör du inte några inhopp där du har både spons och erfarenhet
ja det underar jag också, jag har farit europa runt några varv med brorsans racing, vi träffar på danskar finnar och norrmän som kör permanent och wildcard i IDM bla, och frågar oss ofta varför inga svenskar åker ner och prövar, så jäkla mycket kostar det inte.
Men som sagt så tror jag att den budget dom får ihop är öronmärkt för racing i sverige, läs stcc.
För att det är för stora skillnader på reglementen (trimmningsgrad) kostar att ha olika cyklar
Pro Superbike VS IDM
Visst skiljer det, helt sant, men IDM har ett mer tillåtande reglemente så det går ju att köra PRO hojar där, så varför inte köra ett wildcard?
Vi, bror och jag, har tom varit öppna för samåkning ner till banorna men fått väldigt lite respons, Hampus har åkt med nån gång men inget mer.
Man måste lämna våra gocartbanor för att få upp ett tempo som duger,
har man sen vart nere och skaffat sig lite kontakter, tempo, erfarenhet och varvtider från internationella banor att visa upp skulle man kanske kunna bli aktuell om nu t.ex Stiggy skulle ha en hoj i STK600 igen.
Men att en svensk skulle vara aktuell för det för att han lagt en miljon snabba varv på gelleråsen är iaf jag tveksam till,
det funkar inte som måttstock och Stiggy tittar ist på förare med relevant info som går att bedömma.