Svenska Apriliaklubben & Otto Johansson Motorsport inbjuder till 2 dagar på Sviestad

Ogmike

Mitgleider
Gick med
4 Sep 2009
Hoj
2020 Kawa Ninja 1000 SX
Väldigt bra dag, inte så trångt på banan och få avbrott, jag ska nog köra i augusti igen. :tummenupp

En grej som det slarvades mycket med är depåutfarten, väldigt många körde ut från depån och sen direkt in mot vänsterkanten innan esset. Inte bra. Man ska hålla högerkant genom hela esset. Det var ingen som sa nåt om det på morgonen iofs, men på LMS körningar så trycks det hårt på den regeln.

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Man ska hålla högerkant genom hela esset. Det var ingen som sa nåt om det på morgonen iofs, men på LMS körningar så trycks det hårt på den regeln.
Håller med dig, det var lite si och så. Men Otto tog faktiskt upp det på genomgången och sade typ att "man håller högerkant tills man kört genom högern i esset"... Så det var väl lite si och så med lyssnandet åxå. :hihi

Den tål att tryckas på ändå, även om vi under dagen inte just hade några som körde ut mitt i passen.

Last edited:

FreddeH

La Famiglia aprilia Svezia
Gick med
13 Jun 2003
Hoj
Tuono 1127 R och en Mille

Taipan

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2010
Hoj
GSXR1000 K7, VTR-SP1
Facebooklänken du lade upp fungerar inte :-(
Det var en drös fotografer runt banan, finns det ingen annan som kan visa något foto?

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
Uppdaterat första inlägget eftersom vi kört en dag. :)

Skickat från min MT15i via Tapatalk 2

sockan

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
Kawasaki zxr 400
Om ni testar länken nudå? Tagit bort "bara vänner" under säkerhet, nu är det "offentligt" :)

JohanJesus

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2008
Hoj
Kawasaki zx-6r 2005
Helt ok dag... lite varmt dock :)

Men som någon skrev tidigare, så tryckte man inte lika mycket på säkerheten som LMS annars gör. T ex en hel del omkörningar som kanske inte var de bästa, tog spår osv.

FreddeH

La Famiglia aprilia Svezia
Gick med
13 Jun 2003
Hoj
Tuono 1127 R och en Mille
Nu funkade det bättre! T.o.m. jag var med! :)

SGS2 med Tapatalk 2

KarlHelmer

Medlem
Gick med
6 Dec 2007
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Jag traskade runt i väst och fotade snabb grupp. Ett litet urval av bilderna går att se på www.skallebank.se . Färgerna är inte helt ok på bilderna då min skärm tydligen inte var kalibrerad ordentligt. Men har fixat till det nu så vill någon ha bilder skickade till sig så kommer färgerna inte va lika extrema.

När jag väl fotar istället för att köra brukar jag fota alla grupper men i söndags hade min portabla hårddisk som jag tömmer minneskorten till lagt av så jag va begränsad till 2 minneskort bara. Därför valde jag att fota snabb grupp enbart för att 4 av mina polare körde i den. Gjorde så gott jag kunde med att i alla fall fota alla i snabb grupp.

Är lite knockad av pollen just nu. Men hojta till så ska jag göra vad jag kan för att skicka bilder till de som önskar

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Tack alla som var där och bidrog till en kanondag. Riktar ett särskilt tack till fam. Larsson som tog hand om tjejen medans jag valde att försiktigt lämna banan ofrivilligt efter esset :va. Utmärkt sjukvårdspersonal på plats denna soliga söndag! :tummenupp

Jag hoppas vara på banan igen till nästa gång :Bugar

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
Jag förstår plötsligt varför farten uteblir... Men den nya "lacken" gör sig nog rätt bra när den blir klar :)

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Japp, har vikttrimmat först i efterskott. Till skillnad från andra då, som gjorde sig av med såna fartsänkande detaljer på plats :tungan :krama
:D:krama Den klädde av sig lite ofint, lovar att naja alla detaljer nästa gång!
Snygg avatar! Gräset var grönt i linköping :)

Last edited:

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Hur möe blev det kvar av maskinen? Reparera eller skotta i motorn i en RSVR-ram?

Det återstå att se... Endera blir det en ny hoj eller så bygger jag nåt fräsigt. Är ram, gaffel och fälgar ok så blir det nog nåt lätt och mörkt med exotiska material :tummenupp

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC