Helt galna priser i Stockholm.. Förstår inte riktigt att man kan tycka det vara värt att betala 8-10 miljoner för en vanlig villa. Då lever man ändå inklämd bland en massa folk, buller och har långt till skog och natur. Men vad står man väl inte ut med för att få förmånen att sitta i bilköer ett par timmar per dag?
Vi köpte vårt nuvarande hus 1 Juli 2013, gav 1 850 000:- och det tycker vi var galet mycket pengar. Då har vi 125kvm + 125kvm fräsch källare, bergvärme, 1700kvm tomt, 4x8m pool ute som värms med solfångare, spabadrum i källaren med bubbelpool för 4 pers och en ångbastu, eget gym och ett verkstadsrum. Tyvärr bara ett 25kvm oisolerat garage på gården, men har planer på att bygga ett 80kvm garage inom något år och då får det mindre agera trädgårdsskjul och snickeriverkstad.
Bor 10min från E4:an, har 30min till Gävle, 50min till Uppsala och 1h 30min till Sthlm. Upptåget stannar här om man vill pendla med tåg. Samtidigt så har vi sandstrand och småbåtshamn mitt inne i samhället, drygt en mil ut till havet dit man tar sig med båten, vattenskotern, bilen eller mc:n.
Inom 10min från huset har vi tillgång till skoterleder, vandringsleder, crossbana, ridskola och fullt med hästgårdar....
Har svårt att förstå att man hellre bor mitt i en storstad med lån upp över öronen än att bo så här. Speciellt om man har barn.