Svenska män är lata!

Obantteg

En bra arbetare har tur.
Gick med
20 Jun 2008
Ort
Kälma
Hoj
Upcoming
Metro



Om vi är lata, och samtidigt är väldans jämställda, så betyder väl det att kvinnor gör ungefär lika lite? Om sedan männen i andra länder arbetar och gör mer hemma, men är mindre jämställda, så betyder ju det också att kvinnorna gör ännu mer. Och om vi svenskar gör mindre än snittet i europa, så borde väl det betyda att vi är mer effektiviserade?
Att Metro valde överskriften "Svenska män latast i Europa" istället för "Sverige Europas effektivaste land" kan väl inte ses som något annat än diskriminering?


Att artiklen sedan är skriven av en "Mikael Hellmyrs" ser jag som ett skämt, det är ju självklart en pseudonym för Elsa Kyrmmellih, låter inte det som en vänsterfeminist så säg...


Jag ska helt klart aldrig köpa metro igen!1
 

skruven

Långsam
Gick med
27 Jan 2004
Ort
Götet
Hoj
old
Nu orkade jag inte läsa hela tråden, men har du provat att borra?

Metro är prisvärd :arsele
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Skitsnack! Jag är inte svensk medborgare, och jag är minsann världens lataste! :mad:
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Haha köper du metro? det är ju en gratis tidning så nån har lurat dig
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Jag tyckte det va ett rätt bra sätt att påvisa att texten kanske inte är hundra procent seriös i varje bokstav:tungan

Ironin är fan död, jag tyckte iallafall att det var en mycket rolig mening... ;)

Jag är skitlat. Det är för att jag har det så jobbigt hemma och på jobbet och i min barndom. Nej förresten. Det där var nog lögn. Jag är nog född lat helt enkelt. Och rätt nöjd med det.
 

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Ort
Norrort
Hoj
SR172
En riktig kar reder sig själv heter det väl? :va När mannen har skaffat sig ett jobb, fruga, hus och knottingar så har han åstakommit så mycket att han helt enkelt känner att han äntligen kan lägga sig uträtt på soffan med en ölburk vilandes på magen...
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Jag tror faktiskt att det stämmer. Många av mina vänner är lata. De kan sova till 10 på dagarna då de är lediga, gå omkring en hel dag och bara dra, utan att vara bakis!
Jag anser mig själv att vara liiite lat men å andra sidan är jag istället effektiv. Idag tex så är jag ledig och jag gick upp för en halvtimme sen och kommer sitta framför datorn i en timme eller två innan jag ska åka iväg och "jobba". Hade jag varit mindre lat hade jag börjat jobba typ nu.

Ju senare in på 80-talet och framåt så blir det nog värre, fyfan vad människor är lata nu för tiden!
 

Dr.Bike

Guest
Står det nu så i EN tidning, allt påstått av en vänsterinriktad Butch-flata, så ÄR det så! :fakta *fatta det*

Jag läste en gång ett reportage i Fib Aktuellt.... det va sant alltihop.
Såklart.


Källkritik, vad är det?

Nu lär ju många kvinnliga glappkäftar i Sverige gå loss om detta iaf. Det är ett som är säkert.
Detta är det vatten på kvarnen de väntat på ett tag. (det har ju varit rogivande tyst sedan FI gjorde bort sig totalt med penis-avund-Tina i spetsen med sina SCUMma läror)


En skänk från ovan lär ju detta vara iaf för dessa element, för detta "bevisar" ju allt de redan "vet".

Kul kul.
 

Obantteg

En bra arbetare har tur.
Gick med
20 Jun 2008
Ort
Kälma
Hoj
Upcoming
Ring och klaga, du kanske får pengarna tillbaka!

Tror du de betalar kostnaden för samtalet med när jag ringer?
Om de gör det så kan man med fördel hijacka en kompis lur, och sedan få hela teleersättningen själv:tungan :masterplan
 

eppe

51 veckor kvar
Gick med
4 Jun 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Husabusaberg
e ju fan att "gratistidnings" inlägget va tvungen o komma!:mad:
Satt o eftermiddagsmös samt tyckte att han va allt en lite halvroligt prick den där trådskaparen.. Men hade samtidigt en liten sakta växand klump i magtrakten ty undertecknad visste undermedvetet att de fina inte skulle få var ifred.
O jajemen visst i helvete kom de!! Att dessa humor lösa stackare ska komma o peta me sina stora köttiga okänsliga jävla fingrar i precis allt nuför tiden...

Ironin är död, länge leve ironin!!!





:rolleyes:
 

frostah

Gatukändis!
Gick med
19 Mar 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen för tillfället, jävla bajs :(
hehe, roligt första inlägg. mycket vishet bakom det. Läste precis den väldigt vetenskapliga undersökningen som inte på något vis kan tolkas på olika sätt och kan bara hålla med Metro, fan vad vi svenska män är lata! Nu ska jag ta hojen hem från jobbet för att jag är för lat för att gå (eller jobba över för att försörja min familj där alla själv har arbete)!
 

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Ort
Norrort
Hoj
SR172
Slutade tidigare från mitt extremt hårda knegande som gör mig till en sliten och trött människa- så jag har avverkat två dvd-rullar och ska ödsla lite tid vid datorn...

Det är inte lathet! :brynad
 

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-
Börjar bli ganska trött på att svenska män är det ena och det andra. Tycker det börjar vara dags att skriva några sanningar om svenska kvinnor för en gångs skull.

- Gnälligast i hela världen.
- Klär sig sämst i hela världen. (Är ju bara fjortisarna som har vett att inte klä sig som pensionärer. Synd att dom är för unga bara.)

Listan kan göras lång. Fast i "jämställda" Sverige är det förbjudet att klaga på dom stackars förtryckta kvinnorna. Att patriarkatet får sig en känga då och då är däremot inte mer än rätt.
 
Nyheter
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Eldriven sporthoj från Yamaha

Inlämnade patentansökningar...

Strängnäs Bike Show i sista stund

Strängnäs Bike Show är en a...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top