Svenska "måsten".

Trubbis

En Lyttbacka
Gick med
16 Jun 2009
Ort
Umeå - Västansjö
Hoj
Honda XR630
Ska du till höga kusten tycker jag att du ska besöka rotsidan :) Sjuukt fin häll"strand" som går ut i havet, varit där många gånger under bilsemestrar och det är jävligt härligt, och riktigt fint! :)
 

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Ort
I garaget på hojen! Skåne
Hoj
zx10r
Skåneland är jue ett måååste! :tummenupp

Skämt åt sido.. 2008 körde farsan och jag en hur härlig roadtrip som helst från Skåne upp till Dalarna. Det var riktigt skojj med fina vägar och bra övernattningsmöjligheter på olika camping.
 

dyos

Svenska vägar behöver fler kurvor
Gick med
20 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R 750 K2
Flera har skrivit Dalsland. Missa inte då inte Brudfjällsvägen. En dryg mil bara, men den svänger som tusan. Se http://www.youtube.com/watch?v=Y4mBQmOzJac&feature=player_embedded
OBS, det är inte jag som kör! Hittade filmen på "tuben".

Eller kör sträckan mellan Nössemark och Ed. 354 kurvor på 3 mil!

Alltså, jag har inte räknat kurvorna... men det sägs att de är 354. En dalslänning jag talade med sade att "det är lika många kurvor som det finns dagar på året". Räcker det som konsumentupplysning? :)

Så dom använder en annan tidsräkning i dalsland? eller tiden kanske går snabbare för att allt är så mycket roligare där? :tungan
 

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Ort
Ljusdal
Hoj
KTM SD990
Kanske om man ska titta på natur men själva vägen är en puckelpist i 10 mil :mad:

Men vid orbaden finns en badplats som e bra ;)


Åhfan, har vägen blivit dålig?
Även vägarna här uppe har tagit otroligt med stryk denna vinter, sprickor och stora knölar.. Hoppas verkligen det lägger sig bara vägarna torkar upp..

Nästa helg ska jag nog leta mig neröver om vädret tillåter, kanske Dalarna?
 

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Ort
Ljusdal
Hoj
KTM SD990
Tänkte sticka ut och åka efter södra norrlands kust, hudik - söderhamn - gävle osv.

Tips på fina vägar/platser?
 

Kunkel

Der zweitakt taliban #6
Gick med
27 Jul 2007
Ort
Huddinge
Hoj
Nu med en CBR600RR 05:a, YZF750R 93:a, RDGV350rr, RD350 -84, TZ(r)250M -91:a åså nåra moppar(TZM50, Crescent GLX, Compact).
Jag säger det igen.....

Österlen.

//J

Har inte kört där än!!!!! Men att smiska lite på vägen mellan Degeberga och Lökaröd verkar va helt underbar:tummenupp "Södraslingerbulten" Har hyrt hus i Lökaröd och smiskat med bilen istället:tungan Å de' vaa suveränt, kan bara drömma om att ha hojen där
 

f.lofgren

medlem
Gick med
21 Apr 2004
Ort
Ljusdal
Hoj
Hayabusa -01
Tänkte sticka ut och åka efter södra norrlands kust, hudik - söderhamn - gävle osv.

Tips på fina vägar/platser?

Åk ut mot skärså strax norr om söderhamn sedan åker du mot gävle via norrsundet.Vet ej kvaliten på den vägen i år(har varit fin tidigare) men den är väldigt kurvig och det är ju ett plus.
 

Martex

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Ystad
Hoj
BMW F 650 GS -01
finns många fina korkiga vägar här nere i småland bor själv jämte en av en mkt poulär mc väg där det alltid kommer sporthojar HD åkare m.m och kör glider förbi mkt härligt och sen är det rätt mkt lövskog oxå vilket är så fint


Som skåning måste jag dock inflika att vägarna runt Oskarshamn är väldigt tjälskadade. Rena rama puckelpisten emellanåt, även om det svänger. (Tänker på Kristdala-Ankarsrum samt in mot Aboda Klint.)
Vilken väg tänker du på specifikt?
 

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Ort
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Om jag håller mig till rena och roliga vägavsnitt i Skåne ska gamla sträckan mellan Bjärnum och Finja testas.Kommer man norrifrån så svänger man av mot mot den gamla sträckan mot Mala i slutet på nedförsbacken till Bjärnum.Sedan har man några kurviga mil framför sig till Finja där ni då passerar Mala, Vankiva, Ignaberga, och slutligen kommer fram till Finja.Har man sen inget roligare för sig så kan man ju köra samma sträcka tillbaka.Min numera avlidna morfar med sin Husqvarna 98cc flinade glatt under denna sträcka en gång i tiden.Passa er för backen innan Finja där många fordon lyft från vägbanan vid rätt fart och orsakat svåra olyckor när de landat bland träden.Garanterat kill i magen.Visa hänsyn mot de boende på sträckan. :)

Vidare kan man utforska sträckan mellan Vankiva och Hästveda där ni då passerar Gammalstorp och Farstorp innan ni anländer till Hästveda.Ägna mitt gamla nedlaggda universitet (skola) efter Vankiva en stilla tanke när ni passerar.Än en gång, visa de boende längs sträckan respekt. :)
 
Last edited:

T-rex crew-memb

Njutnings-narkoman!
Gick med
28 Jan 2009
Ort
Timrå
Hoj
FZ1-S 06
Flera har skrivit Dalsland. Missa inte då inte Brudfjällsvägen. En dryg mil bara, men den svänger som tusan. Se http://www.youtube.com/watch?v=Y4mBQmOzJac&feature=player_embedded
OBS, det är inte jag som kör! Hittade filmen på "tuben".

Eller kör sträckan mellan Nössemark och Ed. 354 kurvor på 3 mil!

Alltså, jag har inte räknat kurvorna... men det sägs att de är 354. En dalslänning jag talade med sade att "det är lika många kurvor som det finns dagar på året". Räcker det som konsumentupplysning? :)

Härlig film och vad underbart med musik som inte dränker motorljudet!
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)


Söder om Bråviken, hur många bra vägar som helst :tummenupp
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top