Är det någon som vet bansträckningen på TT-loppet som kördes i Grytnäs utanför Avesta 1935?
http://www.mchk.org/MCHK2-2008.pdf
http://www.mchk.org/MCHK2-2008.pdf
Har för mej att det inte går at köra sträckningen från -58
View attachment 373832
Det där är TT-banan i Hedemora. Jag bor bredvid banan. Den ser i princip likadan ut nu som då det begav sig. 174 i snitt eller nått är det officiella banrekordet. Slaget i modern tid..
Det har körts nått liknande i Avesta på 30-talet. Vore ballt att lägga några varv på den sträckningen också.
Roadracing körs för fullt i Sverige. Real roadracing vore ju skoj däremot, men jag misstänker att det antagligen är lättare att få spela paintballturneringar i RosenbadTänk om det kunde anordnas roadracing på svensk mark igen. Något man dock bara får drömma om...
Roadracing körs för fullt i Sverige. Real roadracing vore ju skoj däremot, men jag misstänker att det antagligen är lättare att få spela paintballturneringar i Rosenbad
Den banan har man lagt många varv på..Har för mej att det inte går at köra sträckningen från -58
View attachment 373832
Svärfar berättade lyriskt om Saxtorps TT som han bevittnade som liten grabb. Tydligen var det uppåt 150000(!) åskådare på plats.
Det var bättre förr..
Roadracing körs för fullt i Sverige. Real roadracing vore ju skoj däremot, men jag misstänker att det antagligen är lättare att få spela paintballturneringar i Rosenbad
Den finns kvar och runmärkt - körde den igår!Har för mej att det inte går at köra sträckningen från -58
View attachment 373832
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |