Svensssons Dt 125

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
K-town
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Provade att byta till större munstycke i min, Resultat den gick skit så fort effekten började komma.
Tycker du ska prova att höjja nålen ett hack som du skriver.
 

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
KTM 250 Freeride
Svenssson skrev:
2041734 Nu hänger jag inte med här :va Emcom, var din Dt trimmad när du bytte munstycke?

ne men.. så här, när jag köpte den så hadde förra ägaren försökt o-strypa den men han hadde misslyckats, dne gick skit, varade max 8 tusen varv , gick bara å shok och var as svårstarad..
jag skruva isär hela föggen å blåse rent satta ihopp allt men det var samma sak då, då fixa jag dit ett mycket större munstycke å då gick allt som det skulle...
 

Svenssson

FTS
Gick med
5 Jan 2006
Ort
I ett hus
Hoj
Såld
Mr EmCom skrev:
2044534 ne men.. så här, när jag köpte den så hadde förra ägaren försökt o-strypa den men han hadde misslyckats, dne gick skit, varade max 8 tusen varv , gick bara å shok och var as svårstarad..
jag skruva isär hela föggen å blåse rent satta ihopp allt men det var samma sak då, då fixa jag dit ett mycket större munstycke å då gick allt som det skulle...
Ok.


Har varit ute och pressat hojen till max nu. Skiten toppar bara 105 km/h :3freak :död :huvet :mad: :( :brinnerup
Vad ska jag göra? Den gjorde 120 med orginalröret på :va
 

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Ort
Borås
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
Svenssson skrev:
2047210 Ok.


Har varit ute och pressat hojen till max nu. Skiten toppar bara 105 km/h :3freak :död :huvet :mad: :( :brinnerup
Vad ska jag göra? Den gjorde 120 med orginalröret på :va

Du hast eine gefele munstycke ich getroe
 

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
K-town
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Svenssson skrev:
2047210 Ok.


Har varit ute och pressat hojen till max nu. Skiten toppar bara 105 km/h :3freak :död :huvet :mad: :( :brinnerup
Vad ska jag göra? Den gjorde 120 med orginalröret på :va

Har du vart på och pillat på förgasaren?
Ställ tillbaka den som orginal, så gick min som bäst iaf!
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Svenssson skrev:
2049282 Kan du ta det på svenska?


Har inte pillat något på den. Du sa att din gick i 130, vilken drevning hade du då?

Bytt munstycke!!! Den går fan inte bäst med orginal inställningar. Köp 10 olika munstycken och prova dig fram.
 

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Ort
Borås
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
Svenssson skrev:
2049282 Kan du ta det på svenska?


Har inte pillat något på den. Du sa att din gick i 130, vilken drevning hade du då?

PUST vad lär sig folk i skolan numera :rolleyes:

Som Prulle skrev så betyder det "testa andra munstycken".
 

Svenssson

FTS
Gick med
5 Jan 2006
Ort
I ett hus
Hoj
Såld
prulle skrev:
2049297 Bytt munstycke!!! Den går fan inte bäst med orginal inställningar. Köp 10 olika munstycken och prova dig fram.
10 olika. Ett munstycke går väl ffs på minst 50 spänn? Det blir ju svindyrt!

PUST vad lär sig folk i skolan numera
Varför skulle jag veta vad det betyder? Detta är en svensk site, här pratar vi SVENSKA(och ev. engelska) :7peta
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Svenssson skrev:
2049674 10 olika. Ett munstycke går väl ffs på minst 50 spänn? Det blir ju svindyrt!


Varför skulle jag veta vad det betyder? Detta är en svensk site, här pratar vi SVENSKA(och ev. engelska) :7peta

Nej men kolla vad du har å köp ett 10 storlekar större. sen kolla om de är förstort eller för litet å köp ett nytt osv du fattar. många affärer kan du få testa munstycken i (Iallafall sölleracing)

(Med lite god vilja förstog man det som wargen skrev. kan inte tyska gick på spanska (me hablo no espanol typ))
 

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Svenssson skrev:
2049674 10 olika. Ett munstycke går väl ffs på minst 50 spänn? Det blir ju svindyrt!


Varför skulle jag veta vad det betyder? Detta är en svensk site, här pratar vi SVENSKA(och ev. engelska) :7peta
öh du kanske inte märkte att det wargen sa var mer svenska än tyska :va
 

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Ort
Borås
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
Svenssson skrev:
2049674 10 olika. Ett munstycke går väl ffs på minst 50 spänn? Det blir ju svindyrt!


Varför skulle jag veta vad det betyder? Detta är en svensk site, här pratar vi SVENSKA(och ev. engelska) :7peta

Du missade visst ironi-smiliesen. Men jag ska försöka hålla mig till svenska nu då :D
 

Svenssson

FTS
Gick med
5 Jan 2006
Ort
I ett hus
Hoj
Såld
Har just fått ihop hojen efter att ha haft den halft nerplockad. Har spänt fjädern, bytt bromsklossar bak, lackat svingen och gjort en allmän koll över hela hojen inför sommaren. Nöjd med resultatet på svingen faktiskt :)
Polerade upp motorkåpan också :tummenupp
 
Last edited:
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top