Gratulerar. Nu är slaveriet slut för i år.
https://skattebetalarna.se/forst-efter-199-dagar-ar-dina-intjanade-pengar-dina-egna/
https://skattebetalarna.se/forst-efter-199-dagar-ar-dina-intjanade-pengar-dina-egna/
Totalt sett vore det ju bra om man inte haft karantän, begränsat rörlighet etc. Samt givetvis inte erbjudit vård till de som är multisjuka, äldre, rökare, astmatiker etc (riskgrupper).
Det hade varit absolut bäst samhällsekonomiskt TOTALT sett. Finns ingen vinst i att svaga samhällsgrupper överlever.
Don’t hate me. Sverige och Italien har potential på en bra ”purge”?
Nja jag tycker nog att det är uppenbart att det är för tidigt för att dra några slutsatser ännu - förutom att äldrevården är katastrofalt organiserad och beredskapen i vid mening alldeles för dålig.
Men räkna på totalen bara
Men det är väl ganska smart, om FLER dör totalt sett pga åtgärderna hade det ju knappast setts som en succé av oppositionen heller. Eller hur?
Du tror inte att det händer saker med människor som inte längre har sin frihet eller vars livsverk plötsligt försvinner eller i familjer som tvingas tillbringa all tid tillsammans?Does not compute. Invalid data. Skulle fler dö om Sverige vore restriktivare? Påminner dig om att jag bor i ett av de mer restriktiva länderna...
Du tror inte att det händer saker med människor som inte längre har sin frihet eller vars livsverk plötsligt försvinner eller i familjer som tvingas tillbringa all tid tillsammans?
Så varför ser vi inte någon statistik som stödjer den teorin i de länder med starka restriktioner?
Tex ökat antal självmord borde synas tydligt i statistiken, eller våldsbrott inom hemmen?
För att det här inte är över än.
Du tror inte att det händer saker med människor som inte längre har sin frihet eller vars livsverk plötsligt försvinner eller i familjer som tvingas tillbringa all tid tillsammans?
Personen i fråga har överhuvudtaget valt att åka till Gekås. Kan tänka mig att det spelar in liteAlternativet är ju att deras kära svaga familjemedlem dör.
Som juvelen som intervjuades på Ullared/Gekås.
-”Ja det känns ju inte så bra med så mycket folk..”
Nähe, varför är du där då dumfan?!
Jag väntar inte på någonting förutom din förklaring kring vad du baserar ditt påstående på eftersom det strider mot vetenskap. Rimligen är det tvärtom vilket de flesta andra länder (om man nu inte tror på Sverige) också säger. De som säger något annat är några diktaturer vars officiella utsagor får Bagdad Bob att framstå som Einstein.
Just nu:
Personen i fråga har överhuvudtaget valt att åka till Gekås. Kan tänka mig att det spelar in lite
För att det här inte är över än.
Eller den psykiska hälsan när någon anhörig går bort.
Mer fredagsmys
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/BRAjLw/systrarna-misshandlades-pa-oppen-gata
Men om man viktar för socioekonomiska faktorer var det tjejerna som anföll..
Historien känns lite för ologisk, så jag misstänker att hon mörkar nåt i sin berättelse. Och måste hon mörka så tror jag inte tjejerna är så oskyldiga som det verkar av berättelsen. Dessutom märkligt att förövarna hinner ringa dit förstärkning.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|