Klicka gärna på länken och argumentera för varför du bedömer informationen felaktig i så fall.Nä, det har de inte.
Men du kan vara lugn, FP har redan lovat att stoppa förbudet, för en gångs skull är de liberala.
Klicka gärna på länken och argumentera för varför du bedömer informationen felaktig i så fall.Nä, det har de inte.
Varför är styrelsen personligt ansvarig för skatter?Northvolt har betalat sin skatteskuld.
Inte så konstigt då styrelsen är personligt ansvarig för skatter...
Blir det många som begär "eget utträde" nu?
Kanske för att man inte skall kunna starta bolag som struntar i att skatta och sen komma undan med det?Varför är styrelsen personligt ansvarig för skatter?
Har SVT ens några favoritprogram ?Sverige idag
Lokala Nyheter Väst – Ikväll 19:55
Se dina favoritprogram när du vill i SVT Play - fri television på nätet.www.svtplay.se
Det verkar inte stämma som ni säger så länge grov oaktsamhet inte föreligger, vilket inget tyder på att det gör vad jag hört.Kanske för att man inte skall kunna starta bolag som struntar i att skatta och sen komma undan med det?
Så är det.Det verkar inte stämma som ni säger så länge grov oaktsamhet inte föreligger, vilket inget tyder på att det gör vad jag hört.
@Kratoz
Nu ställde du ju frågan som om det vore ett faktumDet verkar inte stämma som ni säger så länge grov oaktsamhet inte föreligger, vilket inget tyder på att det gör vad jag hört.
@Kratoz
Kan ingen forska på varför Afrika är omöjligt att lyfta ur ekonomisk misär?Fångade upp lite från tv-nyheterna ang. Nobelpriset i ekonomi. Bla sas det att länder med dålig ekonomi saknar väl fungerande demokrati och respekt för äganderätten.
Kanske därför EU i allmänhet o Sverige i synnerhet börjar halka efter
Det finns länder som har förbjudit olika former av tiggeri. Mig veterligen har inget land förbjudit allt tiggeri.Klicka gärna på länken och argumentera för varför du bedömer informationen felaktig i så fall.
vem ska köpa alla dessa lokaler i lilla Skellefteå samtidigt som flera andra företag runt Northvolt också går i konkurs? Det lär ju uppstå ett extremt stort överutbud av lokaler. Dessutom nybyggda sådana.
Inomhus motorpark?
Maskinerna kan man ställa ut på bakgården eller använda som hinder.
Det jag sett när jag jobbat därnere är lathet (värmen påverkar, men vissa jobbar ändå) att få en burgare på McDonalds i RSA brukar ta en halvtimme. Att man inte återvänder till jobbet förrän lönen är slut - därav löneutbetalning varannan vecka eller tätare.Kan ingen forska på varför Afrika är omöjligt att lyfta ur ekonomisk misär?
Den förklaring jag fick i Sydafrika 1977 av en vit lantbrukare är det ansvar en rik afrikansk man har för släkten.Kan ingen forska på varför Afrika är omöjligt att lyfta ur ekonomisk misär?
Det är ungefär samma tänk som miljöpartiet o vänstern har när de vill frakta hit alla halta o lytta från andra världsdelar.Den förklaring jag fick i Sydafrika 1977 av en vit lantbrukare är det ansvar en rik afrikansk man har för släkten.
Lantbrukaren hade gett sina lantarbetare jord att själva bruka. Dom fick låna gårdens maskiner och givetvis började dom dra in pengar när dom sålde skörden och kunde höja sin ekonomiska standard. Vad som då hände var att deras släktingar dök upp och ville att den nyrike delade med sig av sina rikedomar på traditionellt afrikanskt vis. Resultatet var att dom fick arbeta mera , drog in mer pengar men sedan var dom tvungna dela med sig till fattigare släktingar. Resultat mer arbete, samma standard.
Så dom hade lämnat tillbaka jorden till den vite lantbrukaren.
Ser inte riktigt kopplingen men håller säkert med när jag väl förståttDet är ungefär samma tänk som miljöpartiet o vänstern har när de vill frakta hit alla halta o lytta från andra världsdelar.
Tycker det är svårt att skylla på kolonisation, det drabbade många länder som lyft sig.Det jag sett när jag jobbat därnere är lathet (värmen påverkar, men vissa jobbar ändå) att få en burgare på McDonalds i RSA brukar ta en halvtimme. Att man inte återvänder till jobbet förrän lönen är slut - därav löneutbetalning varannan vecka eller tätare.
Dåligt skolsystem i många länder, stölder överallt så de med pengar låser in sig i gated communities - allt det där leder till "vi o dom".
Ett land jag varit i som sticker ut åt rätt håll är Botswana, men de har aldrig varit koloniserade (var brittiskt protektorat). Hittade världens nu (troligen) största diamantfyndighet strax efter att britterna drog sig tillbaka (lustigt sammanträffande). Verkar ha en regering som inte är så korrupt (plats 39 av 180, plats 38 innehas av Spanien).
Men jag tror att kolonisationen kan vara en orsak till att de övriga släpar efter
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|