Sverige idag..

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Ja det är sant men så ser ju inte världen ut med tex Sverige och Tyskland som Europeiska pajasländer, även om Sverige nu är på väg i någorlunda rätt riktning.
Det är väl i princip bara forna sovjetstater och Finland som behållit in militära styrka någorlunda, resten av Europa är i ett sorgligt militärt skick. Sverige är lite specellt eftersom att vi ändå hållit liv i vår militärindustri, många andra Europeiska länder har inte ens det kvar. Vi fick ju skicka lite ingenjörer till Storbrittanien för att de glömt hur man tillverkar kanonrör.
Frankrike och Tyskland har väl iofs fortfarande kompetent vapenutveckling med. Och Finland såklart.
Finland var smarta hela vägen. Men det är kanske lite mer motiverat när man blivit invaderad av ryssen förut, och har en lång jävla gräns med dem.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Vad tror ni allierade med
Alternativ 1 Jönssonligan
Alternativ 2 Jordgubben
Alternativ 3 Räven
1730535676672.png
För att hitta svaret på vilket Alternativ som är rätt blir det Alternativmedia. Hade det varit Alternativ1 så hade Media redan berättat vilka som låg bakom. Eller hur ?
Kommunalrådet: – De får inte vinna den kampen, för då vinner de mot hela det demokratiska systemet, säger han.
Men dom har ju redan vunnit då Media i Sverige inte kan publicera vilka som låg bakom.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Vad tror ni allierade med
Alternativ 1 Jönssonligan
Alternativ 2 Jordgubben
Alternativ 3 Räven
View attachment 506019
För att hitta svaret på vilket Alternativ som är rätt blir det Alternativmedia. Hade det varit Alternativ1 så hade Media redan berättat vilka som låg bakom. Eller hur ?
Kommunalrådet: – De får inte vinna den kampen, för då vinner de mot hela det demokratiska systemet, säger han.
Men dom har ju redan vunnit då Media i Sverige inte kan publicera vilka som låg bakom.
Det är klart de har vunnit och folkpartiet mfl med deras sönderrivna flygblad har berett vägen för att det är förenat med livsfara att rapportera om arabiska gäng och klaner.

Själv firar jag höstlov i den trevliga men vanskötta staden Göteborg. Såg en polis med automatvapen bakom hotellet, kollade snabbt på Google var judiska församlingen låg, självklart där. Tack Lars Leijonborg.

Dagtid är polisen också där, två sinnesslöa ynglingar (man och söt kvinna så klart) sitter och scrollar i telefonerna hela dagen med påslagen motor, är det klimatsmart? Att det är jämställt ser vi. Ser de några terrorister? Kanske på TikTok.

Annars så är staden väldigt jämställd i övrigt också, i bokaffärer står medelålders kvinnor bredvid Stina Wollters senaste och frågar barn om de gillar killar eller tjejer och på Göteborgs Operan går Charlie och chokladfabriken med Ola Salo men med ett flickebarn som Kalle. Väldigt bra föreställning ändå!

De är också jämlika här, de spränger bomber som i Stockholm och dessutom så får de bygget vid Slussen att verka charmigt i och med ett enormt infrastrukturprojekt som aldrig verkar bli klart.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Det är klart de har vunnit och folkpartiet mfl med deras sönderrivna flygblad har berett vägen för att det är förenat med livsfara att rapportera om arabiska gäng och klaner.

Själv firar jag höstlov i den trevliga men vanskötta staden Göteborg. Såg en polis med automatvapen bakom hotellet, kollade snabbt på Google var judiska församlingen låg, självklart där. Tack Lars Leijonborg.

Dagtid är polisen också där, två sinnesslöa ynglingar (man och söt kvinna så klart) sitter och scrollar i telefonerna hela dagen med påslagen motor, är det klimatsmart? Att det är jämställt ser vi. Ser de några terrorister? Kanske på TikTok.

Annars så är staden väldigt jämställd i övrigt också, i bokaffärer står medelålders kvinnor bredvid Stina Wollters senaste och frågar barn om de gillar killar eller tjejer och på Göteborgs Operan går Charlie och chokladfabriken med Ola Salo men med ett flickebarn som Kalle. Väldigt bra föreställning ändå!

De är också jämlika här, de spränger bomber som i Stockholm och dessutom så får de bygget vid Slussen att verka charmigt i och med ett enormt infrastrukturprojekt som aldrig verkar bli klart.

Nog för att jag har en hel del att invända emot kvinnliga poliser vid flertalet av polisens uppgifter men för det här jobbet handlar det ju inte om att fysiskt bunta ihop eventuella gärningsmän utan snarare skulle det väl handla om att tillkalla förstärkning och peppra bly så där krävs väl ingen större fysisk styrka som automatiskt skulle göra en söt kvinna underlägsen.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Nog för att jag har en hel del att invända emot kvinnliga poliser vid flertalet av polisens uppgifter men för det här jobbet handlar det ju inte om att fysiskt bunta ihop eventuella gärningsmän utan snarare skulle det väl handla om att tillkalla förstärkning och peppra bly så där krävs väl ingen större fysisk styrka som automatiskt skulle göra en söt kvinna underlägsen.
Generellt sett så är kvinnor i 25-års åldern med vackra ögonfransar inte de mest kapabla att likvidera ISIS. I synnerhet inte om de kollar TikTok.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Varför strunta i om de utsatts för brott?
Så ja, hittade. Av privata aktörer, staten misslyckades i vanlig ordning.

Nu väntar jag på en motivering till varför man automatiskt skulle dö utomhus i en skog full med bär och vatten i plusgrader på 3-4 dygn.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Så ja, hittade. Av privata aktörer, staten misslyckades i vanlig ordning.

Nu väntar jag på en motivering till varför man automatiskt skulle dö utomhus i en skog full med bär och vatten i plusgrader på 3-4 dygn.

Man går runt på natten utan ljuskällor och ramlar ner från en klippa med en höjd på 15 meter?

Annars kan man dö av hypotermi, särskilt om man inte vet hur man fixar en bädd för natten och ligger direkt på marken..

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Man går runt på natten utan ljuskällor och ramlar ner från en klippa med en höjd på 15 meter?

Annars kan man dö av hypotermi, särskilt om man inte vet hur man fixar en bädd för natten och ligger direkt på marken..
Japp, men det visste inte polisen när de avbröt.
Jag skulle klara mig tre dagar i en skog och skulle uppskatta om polisen fortsatte leta.
De kanske ramlade ner för klippan efter att sökinsatsen avbröts?

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Förr (för längesedan) sköttes pappersarbetet på polisen av civilanställda kontorister men när det var dags spara hos polisen så (sparuppdraget låg hos en polis) så sparkades de "billiga civilanställda" och behölls de dyrare poliserna som fick börja sitta på kontoret också.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Förr (för längesedan) sköttes pappersarbetet på polisen av civilanställda kontorister men när det var dags spara hos polisen så (sparuppdraget låg hos en polis) så sparkades de "billiga civilanställda" och behölls de dyrare poliserna som fick börja sitta på kontoret också.

Det är väl sedvanlig praxis genom hela samhället.

Min senaste arbetsplats innan jag blev egen så kom dom på den geniala iden att alla skulle lägga in sina fakturor online i ekonomiprogrammet istället för att universitetets ekonomiansvarige som kunde jobbet skulle sköta det.
Så då skulle vi alla sitta där bläddra och söka bland konton och välja rätt konto för fakturan. Sen var ju ekonomikärringen ändå missnöjd med valt konto jämt och ständigt och då ringde hon och så skulle det och flyttas till annat konto.

Fan vet hur mycket forskningstimmar som rann iväg helt i onödan på sån skit.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj

Min senaste arbetsplats innan jag blev egen så kom dom på den geniala iden att alla skulle lägga in sina fakturor online i ekonomiprogrammet istället för att universitetets ekonomiansvarige som kunde jobbet skulle sköta det.
Så då skulle vi alla sitta där bläddra och söka bland konton och välja rätt konto för fakturan. Sen var ju ekonomikärringen ändå missnöjd med valt konto jämt och ständigt och då ringde hon och så skulle det och flyttas till annat konto.

När jag jobbade på ericsson så började jag tidsrapportera sånt slöseri på ett internt konto som var till för det, och det kom alltid nån chef och beklagade sig över att man reggat timmar på det kontot.
Det är nån krulltottig tjock ekonom/marknadsförare som dyker upp på youtube för mig hela tiden som pratar om bland annat sånt där.

Och när jag pluggade var det en professor i filosofi som brukade säga att hon var upptagen med att tänka och inte hade tid. För det var ju hennes jobb att tänka. Folk blev ofta skitarga på det. :hihi

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj

Precis. Förr fanns läkarsekreterare. När jag fick blodproppar i lungorna i december 2019 (märktes bara genom att jag inte klarade 4 trappor upp från tvättstugan utan paus) så hamnade jag genom exets samtal till 112 på akuten på Sahlgrenska.
(Själv ringde jag 1177, kom aldrig fram innan dags går ner i tvättstugan igen).
Efter några timmar var diagnosen klar blodproppslösande medicin insprutat, recept klart och jag kunde egentligen åka hem. Men läkaren behöll mig över natten för han var inte klar administrationen. Nästa dag gjorde jag regelbundet mina turer till korridoren där han satt framför datorn. Tills jag till slut blev utskriven och kunde åka hem på eftermiddagen.
Men inget ont som inte har något gott med sig. När jag fick covid mars 2020 åt jag redan blodproppslösande Xarelto. Det var kanske därför jag överlevde. :)

Last edited:

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Det finns en del ironi här...😁
View attachment 506057
Blåsjobb!!!
Skönt att en fågeldödare är nere! ;)
(sol och vindkraft är mest lämpligt som offgridlösning men på fasta nätet så är det ju bara ett oförutsägbart tillskott som stör övrig produktion, till last-topparna så måste vi ju ha en stabil kraftkälla som klarar lasten +10-20% pga oförutsägbara händelser)

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S

Kallades allmänt "veckans ljug" på ett större västsvenskt fordonsföretag. Det viktiga var inte hur man tidrapporterade, bara att man tidrapporterade.

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0