Sverige idag..

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Min poäng är att det har (oavsiktlig effekt) blivit mer jämställt när det kommer till repressalier vid ovälkomna närmanden av fysisk karaktär.
Det är ju priset kvinnor kommer få betala, ingen kommer veta vad som var allvarligt eller inte när övergrepp kommer klumpas ihop med kåtosande milöpartistmutta som anfaller klimathen vid obevakat tillfälle.

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Det är ju priset kvinnor kommer få betala, ingen kommer veta vad som var allvarligt eller inte när övergrepp kommer klumpas ihop med kåtosande milöpartistmutta som anfaller klimathen vid obevakat tillfälle.
Nu vet jag ju inte vad som skett i specifika fallet. I stort tycker jag det är rätt med samma påföljd för samma gärning oavsett kön.

Gissar att du håller med? 🙂

SwePace

Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
I teorin ja men att kvinnor har och bör ha svårt att tvinga sig på män gör saken lite mindre svartvit.
Juridik är ju som bekant en bedömningssport.

Jag som man med matchvikt på ca 80kg har ju större chans att freda mig fysiskt än en kvinna på 60kg. Rent statistiskt när det gäller närmanden.

Men en kvinna som ger en örfil kommer möta fler sympatier än en man i exakt samma ärende och omständigheter. Sympatier från jämställdhetsivrare också. (Fast det kanske benämns lavett när en man delar ut en?)

Åter till ämnet MP. Vet vi grad och karaktär av närmandet?

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Juridik är ju som bekant en bedömningssport.

Jag som man med matchvikt på ca 80kg har ju större chans att freda mig fysiskt än en kvinna på 60kg. Rent statistiskt när det gäller närmanden.

Men en kvinna som ger en örfil kommer möta fler sympatier än en man i exakt samma ärende och omständigheter. Sympatier från jämställdhetsivrare också.
Ja men en man som inte kan ta en käftsmäll utan att gå till polisen är å andra sidan inte en man.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Stulet på instagram.
Men vad väntar er på julafton?
Jag har svägerska med oklar värdegrund, typ socialpartist, men med MUF-söner.
Kommer ha bra backup av tex farfar men även en ingift socialdemokratisk morfar.
Längtar redan till Kalle Anka.

1000039222.jpg

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Någon vill förbättra landet.
Glöm det.
Aktivistmedia letar rätt på "professor" som vill "problematisera", "sätta saker i kontext" och belysa "mänskliga aspekter".
Så ja, 84 åriga kvinnor skall våldtas på äldreboendena även i framtiden.

1000039224.jpg

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Vad är objektivt? Kan man vara det utan att ha förutfattade meningar? Är det bara objektivt om det är det jag tycker?
Filosofiska rummet brukar jag lyssna på och just detta avsnitt handlar om det svåra med objektivitet.

Kritiker menar att medierna rapporterar ensidigt i konflikten mellan Israel och Palestina, och att journalistiken tar ställning mot Trump och republikanerna. Humanistisk forskning anklagas allt oftare för att vara politisk färgad, till exempel präglad av feminism och postkoloniala teorier.
Både journalister och forskare tvingas göra val, formulera frågeställningar och lyfta fram det som är viktigaste. Hur kan vetenskapliga frågeställningar och journalistiken vara objektiva?

Vi lever också i en tid då vi väljer våra egna experter, medieflöden och sammanhang som formar våra världsbilder. Hur blir det i framtiden om vi i allt större utsträckning har olika syns på vad som är verkligheten?
Blir objektiviteten reducerad till att bara vara det som just jag uppfattar som objektivt?

SwePace

Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Vad är objektivt? Kan man vara det utan att ha förutfattade meningar? Är det bara objektivt om det är det jag tycker?
Filosofiska rummet brukar jag lyssna på och just detta avsnitt handlar om det svåra med objektivitet.

Kritiker menar att medierna rapporterar ensidigt i konflikten mellan Israel och Palestina, och att journalistiken tar ställning mot Trump och republikanerna. Humanistisk forskning anklagas allt oftare för att vara politisk färgad, till exempel präglad av feminism och postkoloniala teorier.
Både journalister och forskare tvingas göra val, formulera frågeställningar och lyfta fram det som är viktigaste. Hur kan vetenskapliga frågeställningar och journalistiken vara objektiva?

Vi lever också i en tid då vi väljer våra egna experter, medieflöden och sammanhang som formar våra världsbilder. Hur blir det i framtiden om vi i allt större utsträckning har olika syns på vad som är verkligheten?
Blir objektiviteten reducerad till att bara vara det som just jag uppfattar som objektivt?

Kan rekommendera P3 Dystopia och avsnittet om sociala medier också.

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Sverige idag, minsann…koranskola som lär muslim-ungarna att hata ”de otrogna”…

Varför får ett sådant ställe stå kvar utan att någon skåning sätter det i brand…?

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen

Varför får ett sådant ställe stå kvar utan att någon skåning sätter det i brand…?

Det är inte unikt, det hör till religionen att alla andra är otrogna och inte värda mer än djur.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Du fattar ju graden av naivitet när detta är de som bestämmer.

Så går det när folkpartiet får vara med.
Snarare är det ett exempel på så kallad "representativ demokrati". En följd av att människor kan leva ett liv som politiker. Människor som snabbare skulle nå sin inkompetensnivå och stanna där utanför politiken. Jag tror på det Schweisiska systemet med vanligt jobb 6 månader/år, politik 6 månader/år tisdag-torsdag, vanliga jobbet måndag och fredag. Och förlorad inkomstersättning från det allmänna under de har 6 månaderna tisdag-torsdag.
Det system vi har i Sverige och EU leder till Politiska Broilers som knappt kan stå på benen.
Delar staten i Sverige fortfarande ut stöd till köpare av elbilar ?
Kan förklara att de här Kinesiska bilarna, Volvo EX30 är till salu lägre än nypriset i Danmark.

Last edited:

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj

Kanske beror det på Eniro.se att det är kvar ? Jag söker på Imam Sadiq center på Eniro
och då ändras vad jag sökt på och jag får följande svar ! :hjarta
1733043151656.png
Behöver Sverige ett försvar ? Är detta värt att försvara ?
Gör själv några sökningar på Eniro.se. Hemsidan kapad av främmande makt ?

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
1. Generellt sett nej
2. Aldrig hört en man som tycker detta är ett problem
Slutsarsen av 2. Aldrig hört en man som tycker detta är ett problem
är att det var 1. Generellt sett nej
som inträffat att Miljöpolitikern gjort oönskade närmanden mot en Kvinna och därefter tvingas lämna sina politiska uppdrag.
Men vad det gäller 2.) så kan det bli knepigt för en man. Är på fest och uppvaktas av annan kvinna, ska han gå hem med henne eller stadiga sällskapet ?
En man mellan två hötappar så att säga.

Nyheter
Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...