Sverige idag..

PRS

Medlem
Gick med
14 May 2021
Hoj
-
Just nu är jag mest intresserad varför det dyker upp en ny medlem som med emfas vill smutskasta Sveriges tredje största parti strax efter att de svängt i NATO-frågan.

SD är inte rasistiskt, det är bara sovjet-anstrukna partier (exkl MP) som påstår det, samt terrorister, extremister och islamister.
Ny medlem? Jag har varit här i snart ett år...

Jag har hänvisat till SDs partiprogram och argumenterat utifrån det, ingen har bemött det påståendet...

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Jag har hänvisat till SDs partiprogram och argumenterat utifrån det, ingen har bemött det påståendet...
Ja det är nog att betrakta som ny, egentligen är alla som inte var med i kraschen 2003 nya så jag är också ny.

De flesta av oss andra har suttit här och gnällt i 10-20 år alltså så kom inte och tro att du är unik med att gnälla om SD.

Om du inte kan visa på att SD är rasistiskt på ett mer trovärdigt sätt så får du nog byta ämne, de där halmgubbarna bryr sig ingen om längre.

Centern är inte ett pedofilistiskt parti bara för att de samlar många företrädare som gillar övergrepp.

Keep trying.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Den som påstår något som avviker från konsensus är den som skall belägga påståendet, det är vad som gäller. Att sitta och skrika "källa" så fort nån säger något man inte håller med om är oacceptabelt i en debatt. Jag har inte påstått något som inte är allmänt känt i Sverige.

Det räcker att googla "björn söder judar" så dyker massor av artiklar.

Jamen dåså, då är det alltså du som ska belägga ditt påstående för jag ser ingen som helst konsensus för just ditt påstående stämmer. Och det vore klädsamt ifall du citerade Björn Söder exakt från källan istället för ifrån någon av dessa artiklar skrivna av dina gelikar.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok

Rly?

Vilket påstående menar du? Att SD är rasistiska för att de pratar om nedärv essens/biologiskt arv?
Isf försöker jag igen då.
Menar du att vi endast formas av miljö? Biologiskt arv är ingen faktor?

Är arv en faktor som existerar så är det inte rasistiskt att säga i en text att arv existerar. Det är det visserligen inte heller om arv inte existerar, då blir det bara ett felaktigt påstående.

Edit. hur många samer har du hittat som inte håller med Björn? Hur många samer menar att de inte tillhör en nationell minoritet i landet Sverige?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Allt SD säger och gör kommer fortsätta mötas med illvilliga tolkningar, det spelar absolut ingen roll vad de säger utan det faktum att de ens existerar (på grund av de övriga partiernas ofattbara inkompetens och naivitet, ironiskt nog) kommer fortsätta att trollas om, se bara på denna tråd.

Observera att ingen av SDs kritiker nästintill någonsin kritiserar deras faktiska förslag.

Putin måste vara evigt tacksam för det arbete vissa lägger ner.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Det är ju subjektivt och beroende på vem man frågar. Vet inte om du under din korta tid här på SH noterat mitt mini-korståg mot Facebookifieringen/Twitterifieringen av Sporthoj. Det är trevligare att diskutera saker när det presenteras fakta och sen egna åsikter i ämnet som underlag.
Jadu, det är ett snart helt bortglömt sätt att diskutera...

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Var ser du dessa jagare?

c16058abedeb4d4b8e78a7eb39344f25.jpg

Snart utanför ditt köksfönster!

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
1. För det första, Svenskt Näringsliv är ingen opartisk källa, det är motparten till LO. Har du läst hela sidan du länkar till? Enligt den är långtidsarbetslösheten 2,9%. Det här är den intressanta siffran, 2,9%. Ja, det är 2,9% för mycket. Men långt ifrån de 20-30% du hävdar.

2. Det jag menar är att SD hade en stor plattform under flyktingkrisen, 29 mandat av riksdagens 349, tredje största parti. Men man mäktade inte med att göra sig förstådd i debatten om man frågar SDs anhängare. Det är så konstigt att höra!

3. Jag lyfter det för att det är minst sagt intressant när vi diskuterar SD. Deras hållning är att människor är i grunden olika och kommer förbli olika pga människans "nedärvda essens". Lägg sedan till att SD saknar integrationspolitik. Vilket samhälle vill SD bygga tror du?
1. Det finns inga opartiska källor. Samtidigt hänvisar du till samma källa som jag för att bevisa att jag har fel. Kom igen… Du blandar helt ihop långtidsarbetslöshet med självförsörjande. Om jag jobbar en dag per vecka och går på socialbidrag så är jag inte självförsörjande. Om jag jobbat i ett par månader och sen får åtta barn på raken så är jag inte självförsörjande.
2. Jag tycker inte det är konstigt. Att ändra opinion och skifta fokus tar tid. Det är naturligtvis en enorm tröghet i det. Det konstiga är att du tror att det är som att trycka på en knapp direkt när man får några riksdagsmandat.
3. Jag tror också att alla människor har en nedärvd essens. Tvillingstudier visar med säkerhet att så är fallet. Jag har själv varit med i flera tvillingstudier och det är ett ämne som intresserar mig mycket.
Saknar SD integrationpolitik? Du finner den här: https://sd.se/vad-vi-vill/sammanhallningspolitik/
Vilket samhälle jag tror SD vill bygga? Det som står på deras hemsida verkar rimligt. https://sd.se/vad-vi-vill/

Tack för att du ger dig in och tar fighten. Du har fel i mycket men det är bra att sådant kan debatteras och belysas. Tror det finns många med liknande åsikter som du som kan lära sig att argumenten man lärt sig av vänsterdebattörer inte håller.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Människor är olika.

Att människor är olika tar sig helt naturligt sedan former i allt vi ser. All tycker inte att det är lika kul att flugfiska eller köra hoj tex. Man ungås och skapar familj med de man på något sätt delar värderingar, moral och synsätt med, det är ju tom någon form av grund till att samhällen och länder bildats när det blir i större skala. Ni håller er till landsnutten därborta så håller vi oss på landsnutten härborta. Helt på frivillig basis för att det är bäst för båda parter.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Eftersom inget svenskt media skriver om saken (utom bloggare) kanske vi får höja på ögonbrynen lite klockan 13 idag när regeringen har samlat till alla partier till pumpen.
Svenska Freds bättringsmålar sina banderoller om "Kärnvapenfri zon i Norden- Nej till NATO" klockan 12...

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Hoj
Kawasaki Zx1200
Man får skilja på rasism å beteende.
Jag å många tycker Indiern är bäst i talangjuryn.
Många tycker samhällsnytt är rasistisk. Men jag har aldrig sett nån skrivit om hudfärg. Däremot (vi) å dom?

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Förlåt, men jag förstår inte ditt argument här. Invandrare vill inte integreras, men integration är möjlig... Du blandar sedan in personliga erfarenheter. Jag förstår inte, kan du förtydliga din/dina teser?
Ser man på svenskar utomlands så vill man behålla sin kultur och seder.
Så det är inte självklart att MAN vill integreras i ett nytt land. När man kommer till ett nytt land.

En utmaning är ju att många som kommer hit från MENA har mycket lite skolgång.
När det gäller anhöriginvandring av föräldrar och far- eller morföräldrar ännu mindre skolgång.
Och dom är ju berättigade till livslångt tolkstöd. Och försörjning.
Så varför lära sig förstå, läsa och skriva svenska ?
Och lära sig ett yrke.
När man kan leva bättre i Sverige på bidrag än på arbete som kamel-, get- eller fåraherde i Afrika.

Last edited:
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...