Det gick ju bra det där.
Nuså: Heja Norge!
Vart kan man följa den matchen om man inte har viasat?
Sverige - canada i finalen och canada vinner ... tippade jag redan inna vm och tror de kan hålla
Alltid samma jävla flyt. 3 öre är en skam för hockeyn
Bara för att Finland inte lyckas förnya sitt spel nån gång utan fortfarande, 100 år senare, spelar lägg-ner-i-hörnen-och-hoppas-vi-är-först-hockey. Ett bra lag har flyt och jag vill nog påstå att Sverige har haft bra mycket mer oflyt de senaste tjugo åren än flyt. Nån som minns kvartsfinalen mot Vitryssland i OS 2002 eller VM-finalen mot Kanada 2003? Eller är nån sur bara för hans eget lag är tvugna att ta svenska måldomare till hjälp för att kunna göra mål?
EDIT: Lycka till förresten. Tror du USA är något revanschsugna efter Peter Anderssons miss?
Varför tror du att i stort sett alla NHL lagen kör med dumpa och kör. det är helt klart effektivast.
Det hjälpte inte så mycket även om USA ville ha revansch. Körde över dem totalt (utom en kass minut).
Men grattis till en fjärde plats i VM. Lyckades bättre än vad jag trott. Hoppades och trodde på att ni skulle få kvalspela er kvar i A-gruppen.
Nån mer än jag som tyckte att det var lustigt att Tre Kronor helt plötsligt växlade upp 3 växlar i tredje perioden när vi jagade kvittering? Helt plötsligt började vi spela hockey på riktigt och mycket riktigt så landade ju kvitteringsmålet oxå. Varför spelar vi inte så hela tiden kan man undra? Jädra defensivt tjafs. Vinner gör man genom att göra mål.
Tänkte på det men så lustigt vet jag inte om jag tyckte det var. Man vill ju ogärna göra ett misstag likt de Frögren & co gjorde vid straffsituationen. Men ligger man under med ett mål är det klart man måste satsa framåt i en kvartsfinal annars är man ju likt förbannat utslagna.
Helt klart, men man ser ju hellre en match som slutar 10-8 än en som slutar 3-1
Det jag menar är att man kan ju bomba lite mer framåt i den första perioden, våga lite för att skaffa en schysst ledning, sen kan man ju backa hemåt och spela defensivt och hålla ledningen istället för att skrämma ihjäl oss sådär hemma i tv-soffan. Vi provade ju samma sak mot ryssarna och det gick ju inget vidare
Det jag menade var att det kändes som att kronorna hade en hel del kvar att ge och att de plockade fram det just i det läget, man tycker ju lite att de borde spela så hela tiden. Tjeckerna såg ju direkt överkörda ut under de minutrarna. Och med tanke på att vi har en bättre målvakt än de har så borde vi vinna på att satsa framåt med risken att det kommer några blixtkontringar. Sånt fixar ju Lunkan och Dogge
När är semi och final?
Som jag misstänkte alltså, koll på tider?Semin är imorgon och finalen är på söndag.
Bara de inte kör över på Simpsons-timmen så är jag nöjd, det är illa nog att det inte är Cops.
Aftonbladet briljerar i vanlig ordning inför mötet med Kanada:
"Hoppas på ett mirakel - vill upprepa USA:s bragd från OS 1980"
Varför läser någon AB öht?
Gå å sätt dig och skit (gärna löst) och dra sedan ett en meter långt papper, från ena änden till den andra, i rövskåran. Sedan kan du tyda mönstret som uppkom.
Det är ungefär lika informativt.
Jag tyckte den sög. Vi viste ju precis hur vi skulle göra mål men spelade inte så iaf.
Ska vi vinna mot Canada så lär vi spela bra mycket bättre.
Nej för fan, de va en bra jämn match, vi hade bra tryck i första o andra periord. Tog mycket smällar också utan att ge igen alltförmycket, det är proffesionellt tycker jag . I tredje spelade vi bort oss ltie men så tycker jag de senaste matcherna varit, Se bara på matchen mot ryssland, vi ägde 1a och 2a men tottalt bortspelade i 3e....
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|