abethebabe
hungarianstallion
- Gick med
- 15 Jan 2006
- Hoj
- GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
fy fan, nu är det blytungt
ja det här var ju inte så kul speciellt när sverige är så mycket bättre
Tråkigare lag än Slovakien får man ju leta efter.
Tungt och tråkigt.
Jag tycker dock att Sverige gjorde en svag turnering överlag.
Inte lika mycket kriga som tex Schweiz eller Norge utan snarare dålig fart, svåra passningar och alldeles för lite skott på mål.
Vi skulle även utnyttjat kontringar bättre.
Vart är viljan och glöden?
Inte många spelare som får riktigt godkänt.
Bäckström, L Eriksson, Hörnqvist, Franzén.
Forsberg gör dock en bra match mot Slovakien.
Vafan gör Weinhandl och Magnus Johansson där? Petade han Samuelsson för dom två juvelerna?! Ska bli intressant när Pär Mårts tar över rodret.
Gnälligt inlägg kanske men jag blir gladare under dagen.
Leta? Lag Sverige spelade i princip bara tråkig hockey.
Inledande var det säkert, långsamt spel. Vårda pucken.
Lyft och jaga. Repetera. Fantasilöst utom ett par riktigt bra anfall.
Men med bättre motstånd höll det inte.
Bevisligen..
Tycker personligen det är ett förbannat trams. Sen när blev idrott dödligt allvar?
Ungefär samtidigt som idrottarna fick började ha sitt idrottsutövande som yrke. Och det inte längre var skogsarbetaren Lars-Erik som tog skidorna och tävlade.
Det har blivit deras jobb = De SKA prestera, det är vad de är anställda för att göra. Dock blir det ju lite annorlunda när man tävlar för sitt land i olika mästerskap. Men jag tror att det kan vara lite samma sak här, idrottarna ska bara prestera.
Att prestera bra under ett mästerskap = Andra ser att du är bra = Möjlighet att tjäna $$$
Sen blir det ju så att har man presterat bra tidigare har det nästan blivit så att omvärlden kräver att man ska göra det igen. Och det spelar ingen roll om det har varit under ett tillfälle eller under en längre period. Vilket man tyvärr har sett/hört många exempel på i media under OS. Många som har fått onödig press på såg.
Ovanstående är inte alls vad jag tycker, utan bara vad jag tror kan vara en anledning.
Såklart. Damerna då. Varför har de en mycket sundare syn på saker och ting? De verkar ta sitt idrottande lite mer med en klackspark, om man nu får uttrycka det så.
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|