Sverige ute ur OS

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
fy fan, nu är det blytungt:(

Klabbe85

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
YZF R1-03, Speed Triple - 98 * SÅLD, GSX-R 750-96 * SÅLD, YZF750R-93 * SÅLD
Tråkigare lag än Slovakien får man ju leta efter.

Fudpucker

Semesterbefriad
Gick med
16 Oct 2003
Hoj
Aprilia SL1000 Falco -02
Tungt och tråkigt.

Jag tycker dock att Sverige gjorde en svag turnering överlag.
Inte lika mycket kriga som tex Schweiz eller Norge utan snarare dålig fart, svåra passningar och alldeles för lite skott på mål.
Vi skulle även utnyttjat kontringar bättre.
Vart är viljan och glöden?

Inte många spelare som får riktigt godkänt.
Bäckström, L Eriksson, Hörnqvist, Franzén.
Forsberg gör dock en bra match mot Slovakien.
Vafan gör Weinhandl och Magnus Johansson där? Petade han Samuelsson för dom två juvelerna?! Ska bli intressant när Pär Mårts tar över rodret.

Gnälligt inlägg kanske men jag blir gladare under dagen.

Tråkigare lag än Slovakien får man ju leta efter.

Leta? Lag Sverige spelade i princip bara tråkig hockey.
Inledande var det säkert, långsamt spel. Vårda pucken.
Lyft och jaga. Repetera. Fantasilöst utom ett par riktigt bra anfall.
Men med bättre motstånd höll det inte.
Bevisligen..

Last edited:

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Hoj
söker byggprojekt
Tungt och tråkigt.

Jag tycker dock att Sverige gjorde en svag turnering överlag.
Inte lika mycket kriga som tex Schweiz eller Norge utan snarare dålig fart, svåra passningar och alldeles för lite skott på mål.
Vi skulle även utnyttjat kontringar bättre.
Vart är viljan och glöden?

Inte många spelare som får riktigt godkänt.
Bäckström, L Eriksson, Hörnqvist, Franzén.
Forsberg gör dock en bra match mot Slovakien.
Vafan gör Weinhandl och Magnus Johansson där? Petade han Samuelsson för dom två juvelerna?! Ska bli intressant när Pär Mårts tar över rodret.

Gnälligt inlägg kanske men jag blir gladare under dagen.

Leta? Lag Sverige spelade i princip bara tråkig hockey.
Inledande var det säkert, långsamt spel. Vårda pucken.
Lyft och jaga. Repetera. Fantasilöst utom ett par riktigt bra anfall.
Men med bättre motstånd höll det inte.
Bevisligen..

Håller med till fullo.

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Mmm.. Märktes rätt ordentligt. Några idioter till grannar hade det goda omdömet att låta som fan världen gått under. Vilket väckte mig. Damn them.

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
jag sticker till WT-meckat ullared å tröstshoppar nu:D

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GS
Klart fall av underskattning:gnissla
Det går inte att ställa ut skridskorna på isen och själv
vara kvar på hotellet:mad:

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Men kom igen nu. Vad är det med Sverige och OS?

När tjejerna tog silver sprinten häromdagen var de glada så att de höll på att kissa på sig. Reporten frågade om de verkligen var nöjda med bara silvret. Snacka om att trycka ner dom i skorna.

När Sverige vann Guld igår i skid-nånting, tog det inte lång tid innan nån producent klippt ihop en liten film på det vinnande laget i slow-motion, ackompanjerade av stråkmusik, på väg mot mållinjen. Varför?

Imorse. Hockey. Sverige åker på däng, och gravallvarliga kommentatorer ondgör sig över fiaskot och hur det kunde bli såhär.

Tycker personligen det är ett förbannat trams. Sen när blev idrott dödligt allvar?

En sak skall de kvinnliga idrottarna ha en eloge för, de sportar fortfarande för att de verkar tycka det är kul. Måhända är flera av dem sopiga, men de har kul och delar både glädje och sorg med sina mottävlande. Är det inte såhär det var menat från början?

Tomas Lofterud

Avdankad murvel
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Triumph Sprint 900 -98, Honda Transalp -99, Yamaha FZ1 -07, Triumph Bonneville -65, Yamaha XT660R 2007
Stort jävla BAJS!

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Äh, jag såg det komma. När alla pratade om Sverige skulle möta Ryssland eller Kanada så påpekade jag att det är en match innan "amen den vinner vi lätt"

Right

Nog för att jag ville att Sverige skulle vinna. Men jag har trott, och tror fortfarande, att kanada kommer vinna. Var dock jävligt osäker mot ryssland. Men det höll.

TheJo

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2006
Hoj
-
Tycker personligen det är ett förbannat trams. Sen när blev idrott dödligt allvar?

Ungefär samtidigt som idrottarna fick började ha sitt idrottsutövande som yrke. Och det inte längre var skogsarbetaren Lars-Erik som tog skidorna och tävlade.

Det har blivit deras jobb = De SKA prestera, det är vad de är anställda för att göra. Dock blir det ju lite annorlunda när man tävlar för sitt land i olika mästerskap. Men jag tror att det kan vara lite samma sak här, idrottarna ska bara prestera.
Att prestera bra under ett mästerskap = Andra ser att du är bra = Möjlighet att tjäna $$$

Sen blir det ju så att har man presterat bra tidigare har det nästan blivit så att omvärlden kräver att man ska göra det igen. Och det spelar ingen roll om det har varit under ett tillfälle eller under en längre period. Vilket man tyvärr har sett/hört många exempel på i media under OS. Många som har fått onödig press på såg.

Ovanstående är inte alls vad jag tycker, utan bara vad jag tror kan vara en anledning.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Ungefär samtidigt som idrottarna fick började ha sitt idrottsutövande som yrke. Och det inte längre var skogsarbetaren Lars-Erik som tog skidorna och tävlade.

Det har blivit deras jobb = De SKA prestera, det är vad de är anställda för att göra. Dock blir det ju lite annorlunda när man tävlar för sitt land i olika mästerskap. Men jag tror att det kan vara lite samma sak här, idrottarna ska bara prestera.
Att prestera bra under ett mästerskap = Andra ser att du är bra = Möjlighet att tjäna $$$

Sen blir det ju så att har man presterat bra tidigare har det nästan blivit så att omvärlden kräver att man ska göra det igen. Och det spelar ingen roll om det har varit under ett tillfälle eller under en längre period. Vilket man tyvärr har sett/hört många exempel på i media under OS. Många som har fått onödig press på såg.

Ovanstående är inte alls vad jag tycker, utan bara vad jag tror kan vara en anledning.

Såklart. Damerna då. Varför har de en mycket sundare syn på saker och ting? De verkar ta sitt idrottande lite mer med en klackspark, om man nu får uttrycka det så.

J.F.S

Hojlös.. :'(
Gick med
8 Jul 2005
Hoj
är såld..
Kanske för att de tycker att det är ganska stort att ta silver i ett OS? Personligen skulle jag vara glad iaf. De kanske inte är 100% nöjda då jag antar att de siktat på guldpengen men faktum kvarstår, ett OS silver är inte så illa pinkat trots allt.

Fudpucker

Semesterbefriad
Gick med
16 Oct 2003
Hoj
Aprilia SL1000 Falco -02
Såklart. Damerna då. Varför har de en mycket sundare syn på saker och ting? De verkar ta sitt idrottande lite mer med en klackspark, om man nu får uttrycka det så.

Jag tror damerna tar det på precis lika stort allvar som herrarna.
Däremot tror jag inte media och resten av världen gör det.
Tyvärr.

ICEMANnen

Koi-karpar är fina fisken
Gick med
21 Feb 2004
Hoj
None whatsoever
stort lol på den, när de slog finnarna så lät det som om de redan vunnit guld, arbetspolarna trackade de finnar vi har på jobbet, fyfaan va de får äta upp det nu.

de få sec av sveriges matcher jag sett såg inte bra ut så det här var totalt väntat från min sida iaf...............

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept